Gå til innhold

Bordkort eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent av meg ville ikke ha bordplassering med bordkort i bryllupet sitt, folk skulle få sette seg hvor de ville. Man skulle jo tro at de fleste ville likt dette, men det ble et ramaskrik uten like fra brudeparets foreldre, venner osv. Det endte med at brudeparet fikk det som de ville og dagen ble vellykket.

Jeg ville nok foretrukket bordkort selv.

Hva synes dere; bordkort eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, bordkort er best. Ellers blir det fort slik "Nei, den skal sitte her", "Nei, jeg holder av til den og den og den." Og plutselig så er det kanskje en stakkars som må sitte helt alene fordi det ikke var plass noe annet sted. Nei, bordkort sier jeg bare selvom jo ideen er god!

Skrevet

Vi kommer til å ha bordkort i vårt bryllup!

Det er jo veldig praktisk for gjestene å ha litt oversikt og ikke minst så er det veldig greit for oss som verter... Tenker på at endel av gjestene ikke kjenner så mange.. Det er utrolig kjedelig hvis en eller to av gjestene ikke finner noen å snakke med el.l under middagen fordi de som setter seg ved siden av er en gjeng som kjenner hverandre godt... Blir litt kjedelig for den ene :roll:

Vi har tenkt på dette som en god grunn til å ha bordkort og bordplan! Vi har veldig mange forskjellige venner fra forskjellige steder som ikke kjenner hverandre...

Men selvfølgelig, hvis man har en "intimt" bryllupsfest hvor alle kjenner alle, er det jo ikke nødvendig med bordplan/kort osv!

Skrevet

Bordkort!!!

Og par bør få sitte sammen...

Skrevet

Helt enig, bordkort er bra! Med mindre det er veldig få gjester, typisk bare nærmeste familie der alle kjenner hverandre godt. Men bare de helt nyetablerte parene bør få sitte sammen, de andre er sikkert glade for å få møte andre folk også.

Gjest lilletroll
Skrevet

Bordkort absolutt!!!!!, men la nå parene sitte sammen uansett, da......hvor går grensen på nyetablert, foresten??? Er spent på om min kjære og jeg hadde blitt plassert sammen....har vært sammen i 3 1/2 år.....vi hadde ikke godtatt separasjon, nemlig.....

Skrevet

Bordkort eller lignende er et must. Gjestene må få vite hvor de skal sitte. Og så bør par få sitte sammen. Har alt for ofte opplevd det motsatte, og kan ikke si at de selskapene har blitt så vellykket som de kunne blitt.

Skrevet

Defenitivt bordkort, og par behøver ikke å sitte sammen, men greit å plassere folk i nærheten av noen de kjenner!!!

vi splitter opp alle par, selv de som bare har vært sammen noen mnd. da vi er interesert i å få folk til å ha det koselig sammen alle sammen og ikke to og to, og hva med de få som er single? skal de måtte sitte sammen med andre single? snakk om "blind date"....

Nei fordel folk utover sånn at ingen blir asosiale!!!!!

Skrevet

Jeg er for bordkort.

Har funnet på noe jeg synes er litt artig.

Kjøpte små stråhatter og små flosshatter og limte på buttonsnåler på alle. Deretter limte jeg på navnlapp, som jeg klippet ut i marmorert kremfarget papir. (litt tykt) Bak navnet pyntet jeg med to ringer i sølv og vårt monogram. Stråhattene er pyntet med sløyfebånd i samme farge som min kjole.

Toastmaster annonserer da at det er ønsket at man tar de på, slik at alle ser hvem man er.

Antar at dette blir godt mottatt i vårt selskap, dessuten slipper da alle si hva de heter 600 ganger fordi ingen husker det allikevel.

Jeg synes dette var knallbra.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er for bordkort.

Har funnet på noe jeg synes er litt artig.

Kjøpte små stråhatter og små flosshatter og limte på buttonsnåler på alle. Deretter limte jeg på navnlapp, som jeg klippet ut i marmorert kremfarget papir. (litt tykt) Bak navnet pyntet jeg med to ringer i sølv og vårt monogram. Stråhattene er pyntet med sløyfebånd i samme farge som min kjole.

Toastmaster annonserer da at det er ønsket at man tar de på, slik at alle ser hvem man er.  

Antar at dette blir godt mottatt i vårt selskap, dessuten slipper da alle si hva de heter 600 ganger fordi ingen husker det allikevel.

Jeg synes dette var knallbra.

Håper virkelig at gjestene ikke har flotte og dyre kjoler som de ikke ønsker å stikke en nål igjennom da, det hadde nemlig ikke jeg likt om jeg hadde kjøpt meg en ny og dyr kjole....

Skrevet

Hei Gjest.

Tenker på ditt innlegg om kjoler og ser da på min egen garderobe. Den er slettes ikke tom og slettes ikke billig - men det er ikke en eneste kjole som jeg ikke kan feste en nål. Tregner ikke være redd for at de skal bli ødelagt.

Disse hattene er ikke tunge, så f eks på dressen til menn kan den festes rett innenfor brystlommen og vil derfor ikke lage noen ekstra hull i stoffet.

Er folk så redde for klærne sine?

MEN for all del, vil ikke gjestene ta de på, ber jeg de ikke forlate lokalet av den grunn! Vi skal da ha det hyggelig!

Du får huske på det neste gang du kjøper en kjole, sjekk at stoffet tåler nåler :lol:

De blir vel sydd alle sammen???

Skrevet

Jeg ville definitivt hatt bordkort... :o

Skrevet

Ideen er interessant, men selv går vi for

BORDKORT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...