Gå til innhold

Lite bryllup - kun nærmeste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hatt bryllup med kun de nærmeste, hvordan har dere gjort det?

Jeg er nysgjerrig på både selve vielse og selskapet. Eller valget om å ikke ha selskap, for den saks skyld.

Hadde dere fortsatt stor, hvit kjole? Leide dere lokale, eller dro dere på restaurant? Hadde dere vielse i kirken? Hva slags budsjett hadde dere?

Vi har såvidt begynt å tenke på hvordan vi vil gjøre det når vi gifter oss. Vi ønsker begge noe lite, men det er jo allikevel utallige muligheter!

Anonymous poster hash: 2e480...94b

Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Vi hadde vielse i kirka og jeg hadde stor hvit kjole. Det var to ting jeg ønsket uansett hvor stor eller lite bryllupet skulle være.

Vi vsr lenge i tvil om hva vi skulle gjøre etterpå men valget falt på middag på en restaurant på et fint hotell i nærheten.

Vi var rundt 15 stk. Vi bodde på en suite på hotellet og det var der vi åpnet gavene også.

Vi hadde drikke til maten og så fikk alle to bonger hver. Veldig få bonger ble brukt. Det var et rolig og koselig bryllup :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres koselig ut!

Takk for svar. :)

AnonymBruker
Skrevet

Bump!

Skrevet

Vi ble viet i tinghuset med kun våre forlovere. Deretter hadde vi middag på en restaurant på et historisk sted. Var vel 16 til bords :) så hadde vi fest, kake og dans samme sted, annet rom. Stedet er også hotell, så vi hadde suite og gjester langveis fra hadde hotellrom. Total pris bryllupet kom på 78.000, inkl alt. Og ja, hadde fin brudekjole, hele dagen! :) Vi var kjempefornøyde, det ble et superromantisk og intimt vinterbryllup. Perfekt <3

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre om dere da har med hele familien? tanter, onkler, kusiner og fettere?

Har selv lyst på et mer intimt bryllup, men har veldig stor familie og vi er veldig nære omtrent alle sammen. Kan se for meg at det hadde blitt rabalder om jeg ikke skulle invitere alle som en.

:S

Anonymous poster hash: 9cb80...dbe
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde foreldre, besteforeldre (dvs de som var i form til det, dessverre kun to) og søsken med partnere og barn. Totalt ble det vel ikke flere enn 16-18 stk.

Giftet oss på tinghuset, så lett lunsj og myldring hjemme hos oss før vi dro ned på restaurant og spiste 4-retters. Etterpå dro vi hjem til oss hvor vi hadde litt alkohol, spiste snacks og minglet. Flere kom også innom dagen derpå for å spise litt kake (orket ikke så mye av det dagen før...)

Kostet vel ca 12.000 for alt (lunsj, restaurant og mat), hadde ikke hvit kjole, men en finere penkjole som kostet litt over tusenlappen.

Anonymous poster hash: 3999d...f8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Signer meg opp på denne, selv om jeg ikke skal gifte meg på lenge.

Har tenkt samme tanken, ikke fordi jeg vil spare penger men fordi jeg synes det er bedre slik. Mer personlig og intimt, har ikke behov for et kalas, samt mange mennesker jeg knapt kjenner som stirre på meg mens jeg går inn i kirken.

Problemet er at jeg har en stor familie og det er jo ikke slik at man bare kan plukke ut de man liker. Selv om det er venner som jeg har et langt sterkere forhold til enn enkelte onkler og tanter...

Vanskelige greier.

Anonymous poster hash: 90316...045
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanskelig!

Med kun foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere, så blir vi nærmere 30 stykker. Vi føler ikke vi kan kutte det ned noe mer enn det, men det er jo fortsatt mange!

Ingen av oss er noe glad i oppmerksomhet eller det å være midtpunktet, så jo færre, jo bedre. Samtidig vil man jo ha med alle man er glad i, når en først skal bruke så mye på en fest.

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vanskelig!

Med kun foreldre, besteforeldre, søsken og forlovere, så blir vi nærmere 30 stykker. Vi føler ikke vi kan kutte det ned noe mer enn det, men det er jo fortsatt mange!

Ingen av oss er noe glad i oppmerksomhet eller det å være midtpunktet, så jo færre, jo bedre. Samtidig vil man jo ha med alle man er glad i, når en først skal bruke så mye på en fest.

- TSAnonymous poster hash: 2e480...94b

Vi blir også ca 30 stykker ved å inkludere foreldre, søsken med partnere og barn. Føler ikke vi kan kutte ut noen av disse. Men det vil nok føles lite og intimt ut uansett tror jeg fordi det er kun de nærmeste.

Anonymous poster hash: 6bdb0...986

Gjest Naria
Skrevet

Vi blir 13 stykker til sammen. De inviterte er da foreldre, søsken med partnere og besteforeldre. Vielsen er i København rådhus (kjæresten min er dansk) og vi skal ha middag på en restaurant som er i tilknytting til hotellet vi bor på. Skal ha brudekjole, men den er kort.

Skrevet

Vi gifte oss på tingsretten, med bara våra mammor som vittnen. Sen åkte vi båt från byn till sommarhuset med våra pappor medan mammorna tog bilen tillbaka.

När vi kom fram till sommarhuset var alla gästerna där ( totalt 10 vuxna gäster och 6 barn, pluss vi två) och vi gick dem till mötes på molon när vi klivit iland.

Det var minans föräldrar, syskon med respektive och barn, mina föräldrar och ett par till från "min" sida med varn. Inga onkler eller tanter eller söskenbarn.

Vi ville ha det litet och intimt, och eftersom jag har så liten familj och vi träffar mannens familj så sällan ville vi bara ha de närmaste där för att kunna umgås med alla.

Det var inga sura kmmentarer från de som inte var bjudna.

Vi åt hemlagad trerätters middag och hade bryllupkake.

Jag hade vit enkel brudekjole och mannen dress.

Gjest GirlDreamer
Skrevet

Vi gifter oss i Tinghuset og skal ha 3 retters på en restaurang som er en del av et museum, så det har litt sjarm. Vi blir 23 inkludert oss og vi har et budsjett på 50.000 inkludert reise og opphold for oss da vi bor i England. Budjsettet ble litt større enn det vi hadde behov for, så vi valgte å heller betale litt mer for finere hotell siden vi bare gifter oss en gang. Vi har invitert nærmeste familie. Jeg skal ikke ha en tradisjonell brudekjole, men en knekort kjole I ivory.

AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo kjempekoselig ut!

Vet noen av dere om man må gå på tinghuset/rådhuset hvor man bor, eller kan man gjøre det i en annen by?

Gjest Naria
Skrevet

Det høres jo kjempekoselig ut!

Vet noen av dere om man må gå på tinghuset/rådhuset hvor man bor, eller kan man gjøre det i en annen by?

Du kan velge fritt.

Skrevet

Du ringer bara och bokar där ni vill gifta er.

Vi bodde i Sverige, min man är norrman och vi ville gifta oss i hans hemstad nära familjen. Inga problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...