AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Hei! Jeg har bestemt meg for å begynne å trene litt. Tenker hovedsakelig jogging ute eller på treningssenter samt noe styrketrening et par dager i uka. Jeg vil ikke satse supermye og for alvor, men bare stramme opp kroppen litt og få litt muskler. Ønsker å få litt resultater selvfølgelig, men jeg har ingen spesifikke mål. Øvelsene og treningsplanen har jeg, men problemet jeg har er maten. Jeg er litt redd for å spise for lite, samtidig vil jeg ikke spise så mye at jeg ikke merker stort av resultater heller. Finnes det noen greie matplaner der ute, eller en guide på hvordan man kan lage en selv? I forhold til fett, proteiner og karbohydrater, hva bør jeg ha lite, mye og vanlig mengde av? Er det meningen å spise mindre og gå sulten, eller spise seg helt mett til hvert måltid? Hvor mye bør jeg spise til frokost, middag og kvelds, samt mellommåltid? Tideligere har jeg spist hva jeg vil men regelmessig hver 3. time. Jeg lurer egentlig på alt som har med kosthold å gjøre når man ønsker å ta treningen seriøst, men jeg driver ikke med hard styrketrening 4 dager i uka heller.. Noen tips, råd, hva som helst? Anonymous poster hash: 1257e...75c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #2 Skrevet 31. mai 2014 Ingen? :O Anonymous poster hash: 1257e...75c
SiMa Skrevet 31. mai 2014 #3 Skrevet 31. mai 2014 Ønsker du å gå ned i vekt? Hvis ikke kan du spise som du gjør nå, regelmessig hver 3. time. Lite sukker/karbohydrater. Mye grønnsaker. Grovt brød (hvis du spiser brød). Vær forberedt på at du kan bli mer sulten/trenge mer mat når du begynner å trene, så hvis du spiser som du hittil har gjort vil du nok gå litt ned i vekt. I tillegg vil trening stramme opp kroppen, og du vil se tynnere og bedre ut selv om vekta er den samme. Spesialkost er bare nødvendig hvis du trener hardt og mye.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #4 Skrevet 31. mai 2014 Frokost - 1 boks cottage cheese, 1 eple, noen mandler eller 3 egg og grønnsaker Lunch - 1 laksefilet, grønt Middag - Kvelds - Havregrøt eller tortillalefse med div pålegg eller annet med gode karbohydrater Anonymous poster hash: 82472...914
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Frokost - 1 boks cottage cheese, 1 eple, noen mandler eller 3 egg og grønnsaker Lunch - 1 laksefilet, grønt Middag - Kvelds - Havregrøt eller tortillalefse med div pålegg eller annet med gode karbohydrater Anonymous poster hash: 82472...914 Var ikke mye mat akkurat. Anonymous poster hash: 22c01...c32 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #6 Skrevet 1. juni 2014 Frokost - 1 boks cottage cheese, 1 eple, noen mandler eller 3 egg og grønnsaker Lunch - 1 laksefilet, grønt Middag - Kvelds - Havregrøt eller tortillalefse med div pålegg eller annet med gode karbohydrater Anonymous poster hash: 82472...914 Det må jo være altfor lite!? Og hvor ble middagen av? Jeg hadde gått konstant sulten!Anonymous poster hash: 8ee04...a36 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #7 Skrevet 1. juni 2014 Det må jo være altfor lite!? Og hvor ble middagen av? Jeg hadde gått konstant sulten!Anonymous poster hash: 8ee04...a36 Middagen får dere ha fantasi til å velge selv. Ingen vil ha det samme til middag hver dag Syns du det er lite mat? Hum. Hva mer ville du lagt inn? Anonymous poster hash: 82472...914
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå