Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har forsøkt å få kontakt med dem i 1,5 mnd ca. Ringte opp forrige uke, og ba de be veilederen min ringe meg. Jaada, det skulle ordne seg. Etter to dager, som visstnok var fristen veilederen hadde, ringte tlf. En helt ukjent mann ringte.

Jadda, han kunne fortelle det at han ringte fordi veilederen min var borte den uken. Og om det var noe jeg ønsket å snakke med ham om, noe han kunne hjelpe med? Ja, jeg fortlte jo om problemet mitt, og hvordan vi kunne løse det (lage en plan for veien videre). Men nei, det måtte jeg ta med veilederen min!

Han sa hun skulle ringe meg på onsdag, ok, sa jeg og ventet hele onsdagen på en tlf. Ingen telefon, såklart, og så kom en helligdag og nå fredag. Jeg stod i en bråkete kasse i butikkenog var dritstressa fordi jeg måtte rekke toget, da tlf ringte. Det var veilederen, endelig. Men jeg kunne ikke stå i kassa og snakke, folk ventet, så jeg ba henne ringe meg opp igjen fordi jeg var i kassa. Ja, det var greit.

Så gikk jeg ut av butikken, ingen tlf. Timene gikk, ingen tlf. Nå er det helgen, og det er en uke til jeg ikke får penger mer. For en og en halv mnd siden, skulle jeg få hjelp. Nå må jeg gå på sosialen og spørre om penger til huseleie og mat??

Hvorfor ringte hun ikke opp? De ringer aldri når de sier de skal ringe. Kjenner jeg blir deprimert, stressa og bekymret...

Kan jeg dra på NAV-kontoret på mandag og KREVE å få snakke med veilederen min, eller en annen person som kan hjelpe meg?

Anonymous poster hash: c6347...a95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ringte ikke du henne?

Anonymous poster hash: 05083...c96
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ringte ikke du henne?

Anonymous poster hash: 05083...c96

Fordi de bruker felles nummer. Hadde jeg ringt henne, hadde jeg endt opp en felleslinje og ikke fått tak i henne. Har prøvd det tidligere, dessuten ventet jeg på at hun skulle ringe opp, siden hun sa at hun skulle gjøre det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dytt :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært så krise hadde du selvsagt svart i telefonen selv om du sto i kassa. Det er mulig å gjøre to ting på en gang, og du kunne bare bedt henne holde linjen mens du betalte og snakket med personen i kassa. De som jobber i nav er vanlige folk med vanlige fridager og sykedager de også.

Anonymous poster hash: 23a7c...bf2
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her må du ta ansvar selv. Kipt at de ikke ringer når de sier det, men du kunne ringt selv, møtt opp på nav, eller svart tlf når hun først ringte, det er du som ønsker hjelpen her.

Folk som jobber på nav får telefoner som ringer i et sett hele tiden (også ringer folk og lurer på om ikke vedtaket er ferdig snart) og mens de skal svare telefoner og ringe brukere, skal de saksbehandle vedtak, og mellom alle disse vedtakene er de på møter med brukere, samarbeidspartnere, interne møter og besvarer interne henvendelser. Attpåtil må de håndtere folk som skriker i telefonen og trussler på kontoret. Hvor glad jeg er for at ikke jeg jobber på nav!

Anonymous poster hash: 07aac...9e4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns da du burde kunne snakke med henne fordi om du skulle betale, og så heller tatt neste tog. Du har vel ikke jobb/skole å rekke heller om du er så avhengig av nav.

Anonymous poster hash: e153a...d52
AnonymBruker
Skrevet

Syns da du burde kunne snakke med henne fordi om du skulle betale, og så heller tatt neste tog. Du har vel ikke jobb/skole å rekke heller om du er så avhengig av nav.

Anonymous poster hash: e153a...d52

hva vet du om det? Nav støtter skolegang <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'>

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Takk for deres ekle, uvitende og krasse tilbakemeldinger en deilig fredagskveld! Kjekt å ha evnen til å spre glede - det er en meget god egenskap.

Det jeg ønsket svar på var om jeg kan møte opp på NAV-kontoret og kreve å få snakke med noen? Eller om de bare vil fortsette å gå rundt grøten; å love ting de ikke kan holde?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er tydelig at enkelte her har vært så heldige at de ikke har vært i nav-mølla. Å få tak i saksbehandleren man har fått utdelt ved nav er ofte et langt lerret å bleke. Det nytter ikke å ringe nav fordi man havner kun i resepsjonen og saksbehandleren er enten bortreist, i et møte eller rett og slett opptatt. Det samme gjelder å møte opp personlig. Har man ikke en avtale er de nærmest umulig å få tak i.

Man må bare prøve igjen og igjen til man får gjort en avtale. Du kan jo ringe nav og si at dette haster veldig og spør hva de råder deg til å gjøre. Og nok en gang; legg vekt på at det haster!

Lykke til! Håper det ordner seg for deg :)

Anonymous poster hash: 40eb5...37b

• Liker 1
Skrevet

Dette er kjent problematikk, de holder sjeldent det de lover om å ta kontakt eller innen fristens utløp.

Derfor er det viktig å få sagt det en har på hjertet når en endelig har dem på tråden. Nå får du ikke gjort annet enn å ringe og mase igjen og eventuelt sende en mail.

• Liker 1
Skrevet

Møt opp på nav mandag. Fortell hvordan situasjonen er, og at det haster. Det er ikke sikkert det fører frem, men det er lettere å avvise over telefon enn over skranken.

Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo alltids dra innom å høre, men å kreve er kanskje ikke så lurt.

Har vært sykemeldt lenge, og om det er noe jeg lurer på så drar jeg bare innom. Får alltid hjelp.

Men på det lokale NAV-kontoret så jobber det bare hyggelige, hjelpsomme mennesker. En er helt ekstraordinær, mer blid og hyggelig mann skal man lete lenge etter.

Har hørt at det ikke er tilfelle for de fleste NAV-kontor da..

Anonymous poster hash: a8193...8f2
AnonymBruker
Skrevet

Finn ut av når ditt kontor har drop-in-timer. Da får du snakke med noen som kan sende beskjed til din SB slik at h'n tar kontakt.

Eller send e-post. Prøv adressen [email protected]. Noen steder har de fremdeles [email protected].

Anonymous poster hash: f57a3...6d9

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor i all verden har du ikke gått ned på nav kontoret...? Man kan jo ikke bare vente i 1,5mnd. Desverre så er det sånn at om du skal ha med Nav å gjøre så må du passe på selv og være aktiv for at at skal komme på plass.

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I min kommune fungerer det ikke å møte opp på nav. Da sier bare de i skranken at jeg trenger en avtale for å få snakke med saksbehandler. Min oppskrift for å få tak i saksbehandler har vært å ringe til nav. Da sier de at saksbehandler skal ringe meg opp innen to dager. Etter to dager sender jeg en serviceklage (kan sendes fra nav sin nettside) på at fristen på to dager ikke ble overholdt. Da pleier saksbehandler å ringe meg innen kort tid. Det fungerer å sende en formell klage.

Anonymous poster hash: 714fa...b5c
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...