Gå til innhold

Pendle over en time til jobb/studier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som gjør det? Vi vurderer å flytte, men vil da få lang pendlevei. Samtidig vil det gi oss et bedre hjem, og noe romsligere økonomi. Vi klarer ikke bestemme oss for hva som er viktigst. Får dere det til med gå rundt med barn, eller blir det veldig lange dager i barnehagen? Man må jo gi og ta litt, men usikker på om det er verdt det når vi får så lang vei...

Anonymous poster hash: 49c94...dbc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette uten kø, eller kommer det i tillegg?

Vi bruker dette til/fra jobb hver dag, men det er pga kø da.

Uten bruker vi under en halvtime, men det skjer ca aldri..

Funker helt fint. De fleste vi kjenner bruker en times tid til/fra jobb.

Anonymous poster hash: 0d195...a53

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs på så mangt. Er det permanent eller for en periode, hva jobber den andre foreldren med, hvor gamle er barna osv

Jeg har en venninne som kjører ca en time på jobb. Hun jobber 80%, så det blir bare fire dager i uka. De dagene drar hun veldig veldig tidlig, mannen leverer barna og hun henter i "normal tid".

Anonymous poster hash: 9f298...e4e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er (dessverre) uten kø. Men mannen jobber som regel utenom kø tider, og jeg tar kollektivt. Vi har ikke barn enda, men regner med at begge kommer til å jobbe 100 prosent, og da kan det jo bli lange dager med pendling og barn i barnehage. Samtidig vil vi ha en mer avslappet økonomi situasjon, og alle besteforeldrene i nærheten, så sånn sett vil jo det være et pluss.

Anonymous poster hash: 49c94...dbc

AnonymBruker
Skrevet

Men 1 times kjøretid + kø i kollektivtrafikk for deg? Rekker du å levere eller hente i barnehagen da?

Jeg velger vekk så lang reisevei siden jeg ikke må. Kunne få mer attraktiv jobb med 1 time kjøretid i kø, men siden jeg ikke må velger jeg å la være. Kan du kanskje få en jobb nærere etter hvert?

Anonymous poster hash: d0d08...cf4

Skrevet

Jeg gjorde det før. Hadde ca 80-90 min reisetid hver vei til jobb. Jeg gjorde dette først i fem-seks år, da jeg gikk på videregående og lignende, men senere da jeg gjorde igjen i fjor holdt jeg ut i 6 mnd før jeg kjøpte meg leilighet med 20 min reisevei til jobb.

Jeg syntes det var forferdelig kjedelig, og følte at mye tid ble brukt til bare reising. Synes overhodet ikke det var verdt det, men det er meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Har dere jobber med fleksibel arbeidstid og/eller mulighet for å jobbe noe hjemmefra? Kan besteforeldre hente et par dager i uka? I såfall så kan det gå greit tror jeg. Om den ene kan begynne tidlig på jobb, og dermed dra tidlig hjem. Det er jo greit å rekke barnehage og Sfo også ;-)

Når jeg var alene med barna hadde jeg 45-60 minutter hver vei til jobb. Barna ble alltid levert 0730, og jeg hentet 1700. Hadde fleksibel jobb som lot meg jobbe en del hjemmefra når ungene hadde lagt seg. Bestemor henter en gang i uka, og da jobbet jeg noen timer ekstra. Lå alltid 1 time i manko per dag på jobb, men jobbet mye hjemme og de 2-3 timene den ene gangen i uka. Jobbet også ofte de helgene ungene varehus faren. Holdt på med det i flere år, og det gikk greit for vår del. Ungene trivdes i barnehagen og på SFO, så der var jeg heldig. Og de var langt fra.de eneste barna med lange dager, uansett om barna hadde en eller to foreldre som fulgte og hentet.

Anonymous poster hash: 9ebfc...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...