malicious Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Hei dere! Har laget denne her før: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/gulrotkake-i-langpanne Men fikk det problemet at kaka ikke var ordentlig stekt i midten. Har noen noe tips til å få til dette? Den skal stekes i langpanne, men lurer jo om det finnes en lur måte å få den stekt perfekt i midten, slik at den ikke blir tørr i kantene?
bippo Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Prøve å steke den nederst i ovnen. De fleste langpannesjokoladekakene jeg har laget steker jeg nederst, og de blir ikke tørre, men gjennomstekt Og det er jo også mye væske i gulrøtter, så det blir jo veldig juicy på grunn av det da.
malicious Skrevet 30. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2014 Prøve å steke den nederst i ovnen. De fleste langpannesjokoladekakene jeg har laget steker jeg nederst, og de blir ikke tørre, men gjennomstekt Og det er jo også mye væske i gulrøtter, så det blir jo veldig juicy på grunn av det da. Ah, herlig, da skal jeg prøve det!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 #4 Skrevet 1. juni 2014 Stekte du den lenge nok da? Selv om det står 40 minutter i oppskrifta kan det hende du må steke den i både 45 og 50 minutter. Det er stor forskjell på ovner. Sjekk med en tynn pinne! Stort bakverk, uansett hva du baker, skal stekes på nederste rille. Nettopp for å være sikker på at det blir gjennomstekt. Kantene blir tørre, uansett hva du gjør. Det er grunnen til at endestykkene ikke skal serveres. Anonymous poster hash: 28c44...1d6
bippo Skrevet 1. juni 2014 #5 Skrevet 1. juni 2014 Jeg pleier bare å ha ekstra glasur på endestykkene, så går de unna likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå