Gjest pike Skrevet 17. juni 2004 #1 Skrevet 17. juni 2004 er det virkelig slik at du må kutte ut kaffen, når man prøver å slanke seg? kafefen er liksom mitt "lørdags godt" drikker vel ca 3 kopper hver dag - inntil jeg nå hørte at om man drikker kaffe så kan det være vanskelig å gå ned i vekt? er det slik?!?
Lisemor Skrevet 17. juni 2004 #2 Skrevet 17. juni 2004 Anbefales og drikke vann ved siden av kaffe og te siden de er vanndrivende. Om du blir så mye slankere av å kutte ut kaffen vat jeg ikke,.
MiniMjau Skrevet 17. juni 2004 #3 Skrevet 17. juni 2004 du må drikke tilsvarende mye vann som kaffe....ellers så er jeg kaffo-man, og greidde å gå ned 15 kg likevel...
Tusenfryd Skrevet 17. juni 2004 #4 Skrevet 17. juni 2004 Du kan med fordel kutte ut kaffe med smakssiruper, melk og sukker - men kaffe i seg selv bidrar til økt forbrenning. Det er også vanndrivende, som de andre har nevnt, så en kopp kaffe:to glass vann.
aowi Skrevet 17. juni 2004 #5 Skrevet 17. juni 2004 sukk 8) var godt å få klarhet i det!! er avhengig.... helt....!!!!!
Gjest 1111 Skrevet 17. juni 2004 #6 Skrevet 17. juni 2004 Tenkte jeg skulle poste denne artikkelen; ]http://gymguiden.no/artikkel_head.asp?a_id=16
Tusenfryd Skrevet 17. juni 2004 #7 Skrevet 17. juni 2004 Interessant. Men min erfaring er likevel at om jeg drikker kaffe før jeg går på jobb, må jeg stoppe på benser'n halvveis å tisse, det trenger jeg ikke om jeg dropper kaffen og bare drikker vann... Egentlig er det i alle fall det samme for meg - jeg drikker mye vann. Men drikker jeg en to-tre glass vann om kvelden, holder jeg til neste morgen, drikker jeg en kopp te istedenfor, må jeg opp om natten... Kroppen er et merkelig vesen.
glaciera Skrevet 17. juni 2004 #8 Skrevet 17. juni 2004 Drikker du kaffe før trening får du bedre treningseffekt, så det så! Kaffe er bare bra for deg, hvis du dropper sukker/sirup/melk oppi. Jeg er nesten helt sikker på at koffein egentlig er en aminosyre...
Andrine22 Skrevet 17. juni 2004 #9 Skrevet 17. juni 2004 Skulle gjerne likt kaffe på den måten at jeg da kunne klare å holde meg lenger oppe om kvelden, og at treningseffekten er større og at kaffe øker fettforbrenningen (som noen sa her)...! Men...Så er jeg også glad jeg ikke liker det, fordi det sies at det ikke er sunt (man sier en ting en dag, en annen ting neste dag- så ikke vet jeg!), og at man får gule kaffetenner av det...
Ibenholt Skrevet 17. juni 2004 #10 Skrevet 17. juni 2004 Men siden vi allerede snakker om det, er det usunt å ha en sukett og litt melk oppi? Blir vel ikke like usunt som med sirup og sånt vel? Råd fra noen som har litt mer peiling enn meg?
-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 #11 Skrevet 17. juni 2004 Melk er ikke så usunt, me hvis du vil ned i vekt, skal du ikke drikke for mye. Hvis du tenker kalorier, er det ikke store forskjellen på melk, saft, juice eller brus. Og i kaffe latte brukes stort sett h-melk. Sirup er ikke verre enn sukker..
Gjest 1111 Skrevet 17. juni 2004 #12 Skrevet 17. juni 2004 Det er begrenset hvor mye melk man har i kaffen, og jeg tror ikke du skal bli helt hysterisk. du kan ta deg en skvett melk uten dårlig samvittighet - kalsium skal faktisk være bra for slanking også.
-Fisken- Skrevet 17. juni 2004 #13 Skrevet 17. juni 2004 Det er begrenset hvor mye melk man har i kaffen' date= og jeg tror ikke du skal bli helt hysterisk. du kan ta deg en skvett melk uten dårlig samvittighet - kalsium skal faktisk være bra for slanking også. I vanlig kaffe - ja, men ikke i kaffe latte, der er det ganske mye melk. Hvis du skal slange deg, skal du i alle fall ikke drikke h-melk. DA er det best med skummet eller ekstra lett.
:-) anna Skrevet 17. juni 2004 #14 Skrevet 17. juni 2004 Og det er forskjell på kaffe. Det er faktisk mer fett i kaffebar-kaffe en i filtermalt kaffe kjøpt på butikken. Det er noe med at kaffebønnene er nymalte eller noe sånn.
Gjest 1111 Skrevet 18. juni 2004 #15 Skrevet 18. juni 2004 Jeg forsto det slik at det var en liten skvett i vanlig kaffe, - men hvis det er snakk om kaffe latte, da er jeg enig..
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 18. juni 2004 #16 Skrevet 18. juni 2004 men det finns jo ikke fett i vanlig svart kaffe. det er vel helt kalorifritt, om det er kaffebar kaffe eller vanlig filtermalt fra rimi?
-Fisken- Skrevet 18. juni 2004 #17 Skrevet 18. juni 2004 men det finns jo ikke fett i vanlig svart kaffe. det er vel helt kalorifritt' date=' om det er kaffebar kaffe eller vanlig filtermalt fra rimi?[/quote'] Trodde ikke jeg heller..
Gjest karla Skrevet 24. juni 2004 #18 Skrevet 24. juni 2004 det er ikke fett i kaffe....kaffe innholder null kalorier og kan bidra til økt forbrenning. synes ofte d er litt mye fokusering på hva som er sunt og hva som er kalorifattig...light brus feks..ikke en kalori men veldig usunt for hud, mage, tenner etc.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå