Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har invitert noen stykker til en liten 30- års feiring i form av en "utefest" om dagen med grilling. Jeg har nettopp fått barn, så jeg ønsket å gjøre det litt low key og uten for mye alkohol og partyfaktor ;)

Har vel invitert en 12 stykker, så det blir ikke noe større, og jeg sendte bare invitasjonen over sms. Så er saken: Jeg er litt skuffet over at 3 av dem (venninner) ikke har svart på invitasjonen - det er noen dager siden jeg sendte dem og jeg synes jo det skal gå maks en dag. Jeg skrev ikke i invitasjonen at man skulle svare, regnet jo med at det ville de gjøre uansett. ...

Hun ene er jeg også litt skuffet over i forveien, da hun ikke har vært på besøk for å se min sønn ennå (hun sa i starten at hun gjerne ville se han snart osv, men det ble aldri noe av, og jeg ville ikke minne henne på det mer enn en gang).

Så er saken: Er det ok å sende en "follow up" beskjed til de som ikke svart, at jeg gjerne vil vite om de kommer eller ikke? Kan jeg tillate meg det allerede nå? Det er 4 dager siden jeg inviterte.

Eller bør jeg vente til jeg sender alle som kommer (og til de som ikke har svart) en beskjed med nærmere information og eksakt sted i parken en fjorten dager før, og spørre etter SU der?

Blir så stresset av å ikke vite hvor mange som kan;)

Anonymous poster hash: 0aa42...fa8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det til festen?

Anonymous poster hash: 83545...c38
Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor lenge det er til du må vite det. Hvor lenge er det til festen? Om det er 2mnd til festen kan du sikkert gi dem en uke til.

AnonymBruker
Skrevet

Festen er om en måned:)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden giddet å forplikte meg til en uformell grillfest en måneds tid i forveien. Fjorten dagers varsel rekker vel fint?

Anonymous poster hash: 40ddf...663
  • Liker 4
Skrevet

Det er ofte jeg kikker på en sms mens jeg driver med noe, og plutselig så skjer det noe som får meg til å glemme smsen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri i verden giddet å forplikte meg til en uformell grillfest en måneds tid i forveien. Fjorten dagers varsel rekker vel fint?

Nå okei...du ville heller vente å se om der kom et bedre alternativ for den dagen? Enn å feire 30-års dagen med venninnen din.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte jeg kikker på en sms mens jeg driver med noe, og plutselig så skjer det noe som får meg til å glemme smsen

Ja, jeg vet....det er fort gjort.

Jaja, jeg tror jeg sender ut ny sms to uker før festen, da er faren bare at de har funnet andre planer visst de ikke har sett sms`en;)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nå okei...du ville heller vente å se om der kom et bedre alternativ for den dagen? Enn å feire 30-års dagen med venninnen din.

Invitasn sendt per sms er uansett temmelig uformelt. Hvis du forventer at folk svarer innen et døgn må du nesten informere om det. Jeg hadde markert dagen i kalenderen, men det er ikke sikkert jeg hadde svart på en slik sms.

AnonymBruker
Skrevet

Invitasn sendt per sms er uansett temmelig uformelt. Hvis du forventer at folk svarer innen et døgn må du nesten informere om det. Jeg hadde markert dagen i kalenderen, men det er ikke sikkert jeg hadde svart på en slik sms.

Ja, helt enig i at det er uformell måte å invitere på, men allikevel en personlig invitasjon rettet direkte til vedkommende - mer personlig enn en Facebook-invitasjon, synes jeg da.

Da vet jeg at det, at flere ser sånn på det. Det gjør det jo bare vanskelig å planlegge da, hvis ingen svarer.. så jeg forstår ikke den tankegangen...

AnonymBruker
Skrevet

Ja, helt enig i at det er uformell måte å invitere på, men allikevel en personlig invitasjon rettet direkte til vedkommende - mer personlig enn en Facebook-invitasjon, synes jeg da.

Da vet jeg at det, at flere ser sånn på det. Det gjør det jo bare vanskelig å planlegge da, hvis ingen svarer.. så jeg forstår ikke den tankegangen...

Hva med å ringe og invitere folk? Er det så vanskelig?

AnonymBruker
Skrevet

En uformell grillfest vil jeg ta stilling til dagen før, som regel. I tillegg vet neppe vennene dine at du har invitert få, så det er lett å anta at det er en uforpliktende masseutsendelse.

Anonymous poster hash: 802db...412
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å ringe og invitere folk? Er det så vanskelig?

Hehe, tror vi ender diskusjonen her. Tror nemlig jeg har å gjøre med et nett-troll, og slike skal man jo passe seg for;)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, tror vi ender diskusjonen her. Tror nemlig jeg har å gjøre med et nett-troll, og slike skal man jo passe seg for;)

Hva er det som er trollete med dette svaret? Du har et problem. AB over her foreslo en løsning som ville gjort at du unngikk problemet. En løsning du tydeligvis ikke likte - derfor er det et troll? :klo:

Anonymous poster hash: f0d02...2d1

Gjest AnneShirley
Skrevet

Uformell invitasjon til en begivenhet langt fram i tid. Nei, jeg synes ikke det er rart at ikke alle har svart ennå.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Syns det er uhøflig å ikke svare!

Vil en i selskapet så svarer en. Ikke "vente og se". Det er kun å prioritere,å ta et valg.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Uformell invitasjon til en begivenhet langt fram i tid. Nei, jeg synes ikke det er rart at ikke alle har svart ennå.

Er en måned langt fram i tid??

Vil en,så takker en ja og setter av den datoen.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Syns det er uhøflig å ikke svare!

Vil en i selskapet så svarer en. Ikke "vente og se". Det er kun å prioritere,å ta et valg.

At det ikke kommer svar det første døgnet betyr ikke at folk ikke svarer. Noen kan f.eks måtte finne ut av om de kan eller ikke først (egen eller partners turnus osv).

Klart folk skal svare, men jeg ville ventet litt lengre før jeg begynte å purre.

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

At det ikke kommer svar det første døgnet betyr ikke at folk ikke svarer. Noen kan f.eks måtte finne ut av om de kan eller ikke først (egen eller partners turnus osv).

Klart folk skal svare, men jeg ville ventet

litt lengre før jeg begynte å purre.

Joda. Et døgn eller to må en regne med å vente. Men ikke fire dager syns jeg.

Skrevet

Jeg hadde muligens ventet med å forplikte meg - særlig om det er i sommerferien. Det kan fort hende jeg reiser bort for å besøke venner/familie - eller bare for å dra på ferie, og det hadde jeg prioritert over en grillfest med noen venner som jeg uansett kan se ved en annen anledning. I tillegg er det jo en del som "sommerjobber", og ikke alle som har fått oversikt over når man skal jobbe og sånt ennå.

Hvis det er en hel måned til festen, så hadde jeg ikke purret ennå. Du kjøper vel neppe inn grillmat allerede liksom. ;)

Det der trenger du ikke stresse folk med allerede (eller deg selv). Det er bra du gir beskjed om festen i god tid, så de eventuelt kan tilrettelegge best mulig. Men ikke forvent at de kan svare allerede. :)

Det blir sikkert en bra fest uansett om ikke absolutt alle kan komme. Vent til et par uker før festen, og hør igjen da. Sånn - "nå nærmer det seg bursdagsfest, skal jeg kalkulere dere inn i festmiddagen?" :) Hvis ikke kan det vel hende du prater med de utenom uansett, og du kan jo høre hva de tenker da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...