AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Hvis det kommer DNA-teknologi som ufarlig kan dna teste et foster, bør da menn ha samme rett til abort som kvinner? Anonymous poster hash: 11ece...930
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Teste et foster for hva? farskap Anonymous poster hash: 11ece...930
NoFuss Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Han kan vel ikke kreve at hun tar abort, men han kan vel si at hvis hun fortsatt ønsker å være sammen med han så må hun velge abort ellers må hun komme seg ut av forholdet og sørge for økonomisk bidrag til barnet fra annet hold.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Han kan vel ikke kreve at hun tar abort, men han kan vel si at hvis hun fortsatt ønsker å være sammen med han så må hun velge abort ellers må hun komme seg ut av forholdet og sørge for økonomisk bidrag til barnet fra annet hold. Men bør loven endres? Slik at en far kan kreve det ifølge loven? Anonymous poster hash: 11ece...930
Ciara Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Men bør loven endres? Slik at en far kan kreve det ifølge loven? Anonymous poster hash: 11ece...930 Nei. I stedet bør menn få inn i skallene sine at de bruker kondom hvis de ikke vil ha barn. Verre enn det er det faktisk ikke. 13
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #7 Skrevet 30. mai 2014 Nei. I stedet bør menn få inn i skallene sine at de bruker kondom hvis de ikke vil ha barn. Verre enn det er det faktisk ikke. Men hvorfor gjelder ikke det kvinner da? At de bør sørge for kondom hvis de ikke vil ha barn? Anonymous poster hash: 11ece...930 1
NoFuss Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Men bør loven endres? Slik at en far kan kreve det ifølge loven? Anonymous poster hash: 11ece...930 Nei, hvorfor skal en biologisk far kunne kreve det? Prevensjon er en fin ting uansett om dama bruker det selv. Dobbel prevensjon er bedre enn ingen prevensjon. 1
Ciara Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Men hvorfor gjelder ikke det kvinner da? At de bør sørge for kondom hvis de ikke vil ha barn? Anonymous poster hash: 11ece...930 Ønsker de ikke barn bør også de ta ansvar for prevensjonen. Men det er tross alt dem det går mest utover hvis de blir gravide, så hvis de er så dumme at de ikke sørger for prevensjon og heller tar abort, så får nesten det bli deres eget problem. Menn har jo ingenting de skulle ha sagt hvis de gjør partnerne gravide. Jeg fatter ikke at man er villig til å ta den risikoen. 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Den DNA-teknologien eksisterer allerede, man kan teste fosterets DNA etter 10 dagers graviditet allerede, ved å teste morens blod. Men hva har det å gjøre med mennenes rett til abort, kan jeg ikke se? Derimot skal det også veldig snart komme p-piller for menn på markedet og da håper jeg vi endelig slipper alt det maset på KG fra fedre som liker å pule uten kondom, men ikke gidder å betaler barnebidrag. For at p-pille kan de vel spise, på samme linje som kvinner, eller? Anonymous poster hash: 3c704...14e 5
NoFuss Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Men hvorfor gjelder ikke det kvinner da? At de bør sørge for kondom hvis de ikke vil ha barn? Anonymous poster hash: 11ece...930 Hvis du har sex med en dame du ikke kjenner som f.eks ved ons så er det teit å ikke bruke kondom for det kan jo hende at du blir brukt som en donor av en kvinne som vil ha barn for enhver pris. Hvis en kvinne ikke vil ha barn så regner jeg med at de sikrer seg, noe annet ville være dumt. Jeg har ikke ubeskyttet sex med noen jeg ikke kjenner og heller ikke ønsker barn med. En kvinne som ikke vil ha barn tar vel abort? Og da er vel problemstillingen med DNA borte. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #12 Skrevet 30. mai 2014 Ønsker de ikke barn bør også de ta ansvar for prevensjonen. Men det er tross alt dem det går mest utover hvis de blir gravide, så hvis de er så dumme at de ikke sørger for prevensjon og heller tar abort, så får nesten det bli deres eget problem. Menn har jo ingenting de skulle ha sagt hvis de gjør partnerne gravide. Jeg fatter ikke at man er villig til å ta den risikoen. Men er det rettferdig at kvinner skal ha muligheten og ikke menn, hvis vi får teknologi for å fastsl¨hvem som vil bli foreldrene? Det snakkes ofte at menn må bruke prevensjon hvis de ikke vil ha barn. Da må jo det også gjelde for kvinner? Og hvorfor skal kvinner få velge abort og ikke menn(forutsatt hvem man vet er faren) Anonymous poster hash: 11ece...930 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #13 Skrevet 30. mai 2014 Hvis du har sex med en dame du ikke kjenner som f.eks ved ons så er det teit å ikke bruke kondom for det kan jo hende at du blir brukt som en donor av en kvinne som vil ha barn for enhver pris. Hvis en kvinne ikke vil ha barn så regner jeg med at de sikrer seg, noe annet ville være dumt. Jeg har ikke ubeskyttet sex med noen jeg ikke kjenner og heller ikke ønsker barn med. En kvinne som ikke vil ha barn tar vel abort? Og da er vel problemstillingen med DNA borte. Går du hardt inn for å ikke å i det hele tatt se det fra mannens side? Eller tuller du med meg nå!? Anonymous poster hash: 11ece...930 1
NoFuss Skrevet 30. mai 2014 #14 Skrevet 30. mai 2014 Går du hardt inn for å ikke å i det hele tatt se det fra mannens side? Eller tuller du med meg nå!? Anonymous poster hash: 11ece...930 Nei, jeg ser det kun fra barnets side. Og barnets beste er at begge sørger for å bruke prevensjon så et barn slipper å komme uønsket til verden. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #15 Skrevet 30. mai 2014 Ingen skal bestemme over en annens kropp. Så nei, en mann bør aldri få lov til bestemme om den kommende moren skal ta abort om hun ikke selv vil. Anonymous poster hash: df6e9...f79 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #16 Skrevet 30. mai 2014 Ingen skal bestemme over en annens kropp. Så nei, en mann bør aldri få lov til bestemme om den kommende moren skal ta abort om hun ikke selv vil. Anonymous poster hash: df6e9...f79 Men kvinnen bestemmer jo over barnets kropp? Anonymous poster hash: 11ece...930 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #17 Skrevet 30. mai 2014 Ingen skal bestemme over en annens kropp. Så nei, en mann bør aldri få lov til bestemme om den kommende moren skal ta abort om hun ikke selv vil. Anonymous poster hash: df6e9...f79 Men hvorfor skal kvinnen ha mulighet til abort og ikke mannen? Hvis man kan fastslå at mannen er faren, er de jo begge kommende foreldre, hvorfor ikke behandle de likt? Anonymous poster hash: 11ece...930 1
Ciara Skrevet 30. mai 2014 #18 Skrevet 30. mai 2014 Men er det rettferdig at kvinner skal ha muligheten og ikke menn, hvis vi får teknologi for å fastsl¨hvem som vil bli foreldrene? Det snakkes ofte at menn må bruke prevensjon hvis de ikke vil ha barn. Da må jo det også gjelde for kvinner? Og hvorfor skal kvinner få velge abort og ikke menn(forutsatt hvem man vet er faren) Anonymous poster hash: 11ece...930 Dette har ingenting med rettferdighet å gjøre, men med natur. Naturen er slik, og da må menn ta realitetene innover seg og innordne seg deretter. Hvis partene er uenige om det skal tas abort eller ikke, er det logisk at det er kvinnen - som bærer fosteret i sin egen kropp og er den som sitter igjen med ansvaret etterpå - skal ha siste ord i saken. Men hvorfor kan ikke bare menn som ikke vil bli fedre bruke kondom, så slipper de hele problemstillingen? 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #19 Skrevet 30. mai 2014 Det er vel heller tvilsomt at en mann noen sinne kan kunne kreve abort, siden fosteret tross alt er i kvinnens kropp. Men dersom barnet ikke er hans, så har ikke kvinnen noen rett lengre til å kreve at mannen skal betale barnebidrag for det. Nå er jeg ikke inne i lover og regler ang DNA testing, men om det ikke er sånn at mannen kan kreve DNA testing av et barn som er født, så burde det i det minste bli det, slik at man kan få bekreftet om man har mistanke at barnet ikke er sitt egent. Beste måten å unngå uønsket graviditet på for menn også, er prevensjon. Det blir rett og slett for dumt å ikke beskytte seg og så komme i ettertid og klage på at damen er gravid. Voksne mennesker er såpass opplyste at de vet det kan bli barn av ubeskyttet sex tross alt. Anonymous poster hash: 627a2...7aa 2
Gjest brutal_mann Skrevet 30. mai 2014 #20 Skrevet 30. mai 2014 Hvis det kommer DNA-teknologi som ufarlig kan dna teste et foster, bør da menn ha samme rett til abort som kvinner? Anonymous poster hash: 11ece...930 Nei. Abort er den ene tingen der rettferdighet eller likestilling aldri vil kunne bli innført. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå