AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Jeg er i et veldig ferskt forhold med en flott fyr. Vi har nå avstandsforhold for øyeblikket, men flytter til samme by i august. Saken er den at vi begge nå har bodd på hybel/bøttekott (kall det hva du vil) og vi er begge ekstremt lei av hybellivet. Det er han som er mest lei av oss føler jeg og vil absolutt leie leilighet fra høsten av i stedet noe som blir dobbelt så dyrt, så han har i grunn ikke råd. Om vi da hadde delt husleia på to så hadde det blitt mye billigere + at matutgifter vil gå ned osv. Det som stopper oss litt er jo det at forholdet er såpass ferskt og at vi derfor er litt usikker på det, men vi har jo bodd sammen i flere dager i strekk før, så vi vet samtidig litt hva vi går til. Vi er også begge enig i dette med at vi da eventuelt må ha litt space og at vi kanskje da kan ha hvert vårt "fristed" i leiligheten der vi kan studere og være litt alene når vi trenger det. Vi er også enige i at vi da må skrive en skikkelig kontrakt siden ingen av oss kan ha det slik at den ene plutselig flytter ut om alt går til helvete midt i skoleåret siden vi ikke har økonomi til å betale en husleie på 8000 i måneden. Men hva tenker dere?Anonymous poster hash: 5eadc...8f6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Elendig idé. Anonymous poster hash: 7f05e...41f 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #3 Skrevet 30. mai 2014 Elendig idé. Anonymous poster hash: 7f05e...41f Det var kanskje ikke akkurat det svaret jeg var ute etter og i alle fall ikke ubegrunnet, men greit. Anonymous poster hash: 5eadc...8f6 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Det var kanskje ikke akkurat det svaret jeg var ute etter og i alle fall ikke ubegrunnet, men greit.Anonymous poster hash: 5eadc...8f6 Jeg er ærlig og realistisk. Anonymous poster hash: 7f05e...41f
Apehjerne Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 matutgiftene går ned? jeg bruker mindre på mat nå enn det jeg gjorde da jeg hadde samboer
Gjest AnneShirley Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Jeg ville bodd i samme by som kjærester litt (til jul?) først. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #7 Skrevet 30. mai 2014 matutgiftene går ned? jeg bruker mindre på mat nå enn det jeg gjorde da jeg hadde samboer Ja, for min del vil det gå ned da jeg alltid lager middag for 4 når det bare er jeg som skal spise + at utrolig mye mat blir kastet. Jeg bruker vel 3000 i måneden på mat (jeg vet jeg er elendig på det der, men klarer ikke endre der) og bruker absolutt ikke mer penger på mat når kjæresten er på besøk + at alt da blir spist opp.Anonymous poster hash: 5eadc...8f6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Jeg ville bodd i samme by som kjærester litt (til jul?) først. Problemet er at når jeg skriver kontrakt på hybelen gjør jeg det i 1 år i gangen og dette kan ikke forandres, så det er enten nå i august eller neste år, og jeg orker virkelig ikke bo der jeg bor nå i et helt år til. Blir kvalm av tanken -TSAnonymous poster hash: 5eadc...8f6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Jeg er ærlig og realistisk. Anonymous poster hash: 7f05e...41f Enten begrunner du svaret eller så lar du være å skrive noe. Anonymous poster hash: 5eadc...8f6 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Bare et spørsmål.. hvorfor lager du mat til 4 når du bare er 1 person, for å så måtte kaste mye av maten etterpå? Anonymous poster hash: 3613a...e80 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Problemet er at når jeg skriver kontrakt på hybelen gjør jeg det i 1 år i gangen og dette kan ikke forandres, så det er enten nå i august eller neste år, og jeg orker virkelig ikke bo der jeg bor nå i et helt år til. Blir kvalm av tanken -TSAnonymous poster hash: 5eadc...8f6 Hmm, hvilket merkelig sted bor du da? Anonymous poster hash: 7f05e...41f 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #12 Skrevet 30. mai 2014 Enten begrunner du svaret eller så lar du være å skrive noe.Anonymous poster hash: 5eadc...8f6 Realistisk, matutgiftene dine går neppe ned. Dere vil gå oppå hverandre og bli lei hverandre. "Bøttekottet" ditt vil fremstå som en fjern frisone etter hvert og idyllen vil slå sprekker. Fordi dere ikke kjenner hverandre godt nok. Anonymous poster hash: 7f05e...41f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #13 Skrevet 30. mai 2014 Ja, for min del vil det gå ned da jeg alltid lager middag for 4 når det bare er jeg som skal spise + at utrolig mye mat blir kastet. Jeg bruker vel 3000 i måneden på mat (jeg vet jeg er elendig på det der, men klarer ikke endre der) og bruker absolutt ikke mer penger på mat når kjæresten er på besøk + at alt da blir spist opp.Anonymous poster hash: 5eadc...8f6 Har du hørt om oppbevaringsbokser? Anonymous poster hash: 7f05e...41f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #14 Skrevet 30. mai 2014 Dette er noe jeg sikkert hadde gått for.. Hvor lurt det er, vet jeg ikke.... Det er noen hensyn å ta. Jeg har både blitt sammen med, og flytta sammen med gutter veldig tidlig. Forholdene har vart i 2 til 4 år. Men man kan være sammen i mange år, så flytte sammen, og så går alt til helvete og. Så det finnes ingen fasit. Men jeg har ikke flytta sammen med noen fordi det er best økonomisk da. Har gjort det pga avstand ellers, og fordi det føltes "riktig". Anonymous poster hash: 40bd6...594 1
Apehjerne Skrevet 30. mai 2014 #15 Skrevet 30. mai 2014 Ja, for min del vil det gå ned da jeg alltid lager middag for 4 når det bare er jeg som skal spise + at utrolig mye mat blir kastet. Jeg bruker vel 3000 i måneden på mat (jeg vet jeg er elendig på det der, men klarer ikke endre der) og bruker absolutt ikke mer penger på mat når kjæresten er på besøk + at alt da blir spist opp.Anonymous poster hash: 5eadc...8f6 da må du begynne å bruke de små grå. å kaste så mye mat er forkastelig,,,av mange årsaker. du greier altså ikke å hive 2 poteter oppi gryta i stedet for 8? du greier ikke steike en kyllingfilet i stedet for fire? du greier ikke hive maten inn i kjøleskapet så du kan spise resten dagen etter? herregud.. blir nesten provosert av å lese dette. dårlig råd har du i hvert fall ikke for å si det sånn 4
Gjest AnneShirley Skrevet 30. mai 2014 #16 Skrevet 30. mai 2014 Problemet er at når jeg skriver kontrakt på hybelen gjør jeg det i 1 år i gangen og dette kan ikke forandres, så det er enten nå i august eller neste år, og jeg orker virkelig ikke bo der jeg bor nå i et helt år til. Blir kvalm av tanken -TSAnonymous poster hash: 5eadc...8f6 Hva med å forsøke å finne noe med kortere leieperiode eller vanlig oppsigelse? 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #17 Skrevet 30. mai 2014 Bare et spørsmål.. hvorfor lager du mat til 4 når du bare er 1 person, for å så måtte kaste mye av maten etterpå? Anonymous poster hash: 3613a...e80 Jeg lager nok ikke mat til 4, men spiser utrolig lite, og om man f.eks lager lasagne så blir det litt vanskelig å bare lage en porsjon. Om jeg kjøper et brød også spiser jeg gjerne bare 2 brødskiver om dagen og så blir det så fort tørt. Fot ikke å snakke om alt pålegget (spesielt kjøttpålegget) som kastes fordi det fort blir ødelagt. TSAnonymous poster hash: 5eadc...8f6
Apehjerne Skrevet 30. mai 2014 #18 Skrevet 30. mai 2014 Problemet er at når jeg skriver kontrakt på hybelen gjør jeg det i 1 år i gangen og dette kan ikke forandres, så det er enten nå i august eller neste år, og jeg orker virkelig ikke bo der jeg bor nå i et helt år til. Blir kvalm av tanken -TSAnonymous poster hash: 5eadc...8f6 selv om du skriver for et år så har man vanligvis 1 eller 3 mnds oppsigelsestid uansett. du kan også få noen til å overta før oppsigelsestida går ut. aldri opplevd at husverter har sagt nei til det. de får jo pengene sine uansett 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #19 Skrevet 30. mai 2014 Hmm, hvilket merkelig sted bor du da? Anonymous poster hash: 7f05e...41f Bor på noe som heter for studenthybel. Anonymous poster hash: 5eadc...8f6 1
bippo Skrevet 30. mai 2014 #20 Skrevet 30. mai 2014 Prøv å bo i samme by litt først, kom dere gjennom de første ordentlige kranglene og uenighetene, for å se om forholdet er stødig nok. Det er vel mitt beste råd hvertfall. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå