Carmen_ Skrevet 17. juni 2004 #1 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg har tenkt å anskaffe meg en engelsk bulldog. Men lurer litt på hvordan det er å ha hund da... Og hvis noen har litt peil på bulldoger her, så kanskje noen vil fortelle litt? Og om noen vet priser, kennel osv? Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 17. juni 2004 #2 Del Skrevet 17. juni 2004 Det eneste jeg kan si er at hvis du ikke har hatt hund før er ikke Bulldog den "beste" hunden å begynne med. Hvis man er sitt ansvar bevisst er det like mye "jobb" å ta vare på en hund som det er med et barn. Uten sammenlikning forøverig. Men det er ufattelig mye kos og morro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen_ Skrevet 17. juni 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 17. juni 2004 Det eneste jeg kan si er at hvis du ikke har hatt hund før er ikke Bulldog den "beste" hunden å begynne med. Hvis man er sitt ansvar bevisst er det like mye "jobb" å ta vare på en hund som det er med et barn. Uten sammenlikning forøverig. Men det er ufattelig mye kos og morro. ÅÅå? Men hva er det som gjør disse hundene mer "vanskelige" da? Er de aggressive, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 17. juni 2004 #4 Del Skrevet 17. juni 2004 De kan bli det. Det er viktig å vite hvordan en hund skal takles, særlig Bulldoger. Og Bulldoger kan være tøffe og strie hunder hvis ikke eieren vet hvordan de skal taes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Merrique Skrevet 17. juni 2004 #5 Del Skrevet 17. juni 2004 Har bodd hos en familie som drev med oppdrett av Engelske Bulldogs - og de er noe av det staeste jeg har vært borti innen hundeverdenen. Samtidig som det har tonnevis av personlighet og masse sjarm :-) De er ikke særlig lette å oppdra - ikke fordi de har en aggressiv personlighet - tvertimot - de er særdeles late og bedagelig anlagt.. Men med mye trening kan man få til det meste - har sett engelske bulldogs på agility-banen... Det som er viktig å passe på med bulldogen (foruten riktig oppdragelse) er pelsstell og kontroll med allergier. De har jo en del hudfolder som må holdes rene, og er utsatt for hudsykdommer - husker ikke hva det heter - men de kan få "nupper/småkuler i pelsen som klør en del. I tillegg er det viktig å huske på at den del bulldoger faktisk ikke kan svømme - de er så fortunge at de faktisk tipper forover i vannet... Men bortsett fra det så er de herlige på sin egen måte - de har masse personlighet, er noen ordentlige kjælegriser - og snorker som et uvær! Har aldri vært borti en aggressiv bulldog - de fleste er late og svært bedagelige vesener. Men det er klart - gla oppdragelse kan gi uheldige resultat - uansett rase. - Merrique Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sarabi Skrevet 17. juni 2004 #6 Del Skrevet 17. juni 2004 Da vi skulle kjøpe vår Jack Russell Terrier, fikk vi beskjed om at dette var ikke en hund for nybegynnere. Men vi tok sjangsen, og det har gått utrolig bra. Så lenge man er innstilt på å få hund, og har tid til å oppdra den, så går det stort sett bra. Så kjøp deg en sånn en! Jeg vil anbefale deg å kjøpe noen bøker. Vi kjøpte boka Våre Hunder, og leste gjennom den mange mange ganger. Der står det meste. Jeg vil også anbefale deg og bruke de forumene som finnes. www.canis.no og www.hundeguiden.no Der kan du spørre om hva som helst, og du får god hjelp! En annen ting du bør tenke på, som er viktig for deg og hunden, er Valpekurs. Der lærer man utrolig mye. Og hunden får sosial trening! Her er en link med oppdrettere og litt info om engelsk bulldog http://www.canis.no/redirect.php?target=/o...s.php?raseid=61 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 17. juni 2004 #7 Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg likte dem, helt til jeg traff en. Den hørtes ut som en gris når den bjeffa. Har også lest at de er ganske skiftende i humøret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 17. juni 2004 #8 Del Skrevet 17. juni 2004 Men med mye trening kan man få til det meste - har sett engelske bulldogs på agility-banen... - Merrique Er du sikker på at du ikke blander sammen to raser nå?? Engelsk bulldog på agilty bane??!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 17. juni 2004 #9 Del Skrevet 17. juni 2004 Min samboers beste kompis har English Bullterrier, hvis dette er samme rase. Den er veldig uoppdragen, men snill og menneskevennlig. Rund her vi bor er disse hundene veldig populære, men min erfaring er at de ikke er spesielt ok i forhold til andre hunder. (Nå kan jo det kan jo skyldes mangel på sosia trening, samt at mange av de som har denne rasen her hvor vi bor er "tøffe i trynet" og bruker hunden som et slags symbol på hvor barske de er.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 17. juni 2004 #10 Del Skrevet 17. juni 2004 Min samboers beste kompis har English Bullterrier' date=' hvis dette er samme rase. [/quote'] Engelsk bullterrier og Engelsk bulldog er to forskjellige raser, så der har du nok misforstått. Her er et bilde av en Engelsk bullterrier: http://www.bullterrier.nl/index2.htm Og her er et bilde av en Engelsk bulldog: http://www.dogbreedinfo.com/bulldog.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. juni 2004 #11 Del Skrevet 17. juni 2004 Hehe, ja jeg syns nå disse engelske bulldogene er helt skjønne. Har hørt at når de er valper så er hodet så tungt at de kan tippe over, lol Men jeg snakket med en kennel i går. De fortalte at man måtte gå på dressurkurs med en engelsk bulldog. Så jeg håper virkelig at jeg får meg en sånn, men de koster 14000 kr da...ganske dyrt. Men jeg får tenke på det litt til. Vil lese litt om de først osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 18. juni 2004 #12 Del Skrevet 18. juni 2004 aha! Jeg trodde kanskje at English Bullterrier var det engelske navnet og Engelsk Bulldog det norske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Merrique Skrevet 18. juni 2004 #13 Del Skrevet 18. juni 2004 Er du sikker på at du ikke blander sammen to raser nå?? Engelsk bulldog på agilty bane??!! Jo, det er helt sant!! Et par som jeg ble kjent med i USA drev med Engleske Bulldogs - og de klarte å trene de opp til å drive med agility... Det krevde visstnok MYE disiplin og aktiv trening - men det er mulig. Når det er sagt: jeg vet bare at de drev med det, hvor høyt opp på resultatlistene de kom spurte jeg aldri om.... Merrique Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 18. juni 2004 #14 Del Skrevet 18. juni 2004 Jo, det er helt sant!! Et par som jeg ble kjent med i USA drev med Engleske Bulldogs - og de klarte å trene de opp til å drive med agility... Merrique Ok, det er bare det at jeg har hørt at dette er en hunderase som faktisk ikke må trenes for hardt eller for mye. De tåler det rett og slett ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Merrique Skrevet 18. juni 2004 #15 Del Skrevet 18. juni 2004 Ok, det er bare det at jeg har hørt at dette er en hunderase som faktisk ikke må trenes for hardt eller for mye. De tåler det rett og slett ikke! Det hører nok med til historien at det aktuelle paret trente opp hundene sine fra de var helt små - bevisst og langsiktig. Men det stemmer også at man skal være forsiktig med hard trening og bulldog - spesielt når det er varmt ute - en utrent bulldog tåler ikke for mye aktivitet... Finnes litt info her: http://www.english-bulldogs.org/ -Merrique Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå