Leehyori Skrevet 30. mai 2014 #1 Skrevet 30. mai 2014 Hei alle sammen, Min mor kommer fra Thailand, hun kom til Norge uten slekt, altså hun har ingen familie her bortsett fra meg og min halvsøster. Moren min har ikke vært heldig når det kommer til mannfolk, i mine øyne har hun bare vært sammen med menn som sliter sosialt eller har psykotiske trekk. Forholdet mellom faren min og min mor har jeg ikke hørt så veldig mye om, jeg vet bare at faren min var sønder knust. Om de møtes nå så går det fint, de prater sammen og ler. Etter faren min så har alle forholdene til moren min vært total katastrofe, jeg vet ikke hvem av partene som "har feil", men jeg velger jo selvfølgelig å stole på min mor, selvom det er hardt til tider. Mannen hun møtte etter faren min (jeg kaller han mann 1), behandlet meg "bra" i et barns øyne. Han trøstet meg hvis moren min kjeftet på meg, han prøvde å få meg på hans side om jeg kan si det på den måten. Han prøvde flere ganger å styre meg i mot moren min. Jeg husker at da jeg var liten, så var det en dag jeg våknet tidlig, satt å så på barne tv, jeg hørte skriking inne på rommet til moren min og mann 1, etter en stund kom moren min ut i morgen kåpen, den var revet i fillerbiter! Jeg som barn reagerte ikke mye på det, jeg skjønte ikke hva som hadde skjedd eller noen ting. I dag så sitter dette godt innplantet. Moren min og mann 1 var sammen ganske lenge, kanskje fra jeg var 3 år - 12 år. Moren min ble tilslutt gravid med min halvsøster, jeg husker at moren min ble plutselig borte, hun var ikke hjemme da jeg våknet dagen etter osv.(I senere tid så fant jeg ut av at hun hadde overnattet hos en veninne, grunnen var at mann 1 hadde sagt at barnet ikke var hans, at min mor har vært utro etc.) Da halv søsteren min ble født og moren min lå på sykehuset, så hadde mann 1 en kompis på besøk, kompisen sa også til mann 1 at det var hans barn, de var "prikk like". Men mann 1 fortsatte, han sto og ropte om dna prøver osv. Han ville vite om barnet var hans og det fikk nok hele sykehuset med seg. Ikke nok med dette, han hadde gått rundt til venner + naboer og sagt at barnet ikke er hans. Etter at det ble avklart så endret oppførselen hans seg, han ble slem mot meg. Han stengte meg ute på hverandaen i strømpebuksen på vintern. Han ble også illsint og gikk mot meg med kniv fordi halvsøsteren min ikke ville at jeg skulle kle på henne. Tilslutt så flyktet vi til krise senter, der bodde vi et halvt år. Jeg skjønte ingenting. Etter en stund kunne vi flytte hjem igjen. Etter en periode hadde moren min møtt en gammel bekjent, han skulle bli mann 2. Mann 2 og moren min bygde hus sammen og etterhvert flyttet vi inn dit, det var langt unna venner og jeg måtte finne nye venner og venne meg til miljøet. I starten var mann 2 "perfekt", han var snill, likte å ta med oss på hytteturer, ski, båt osv. Han var ofte hos oss og både jeg og halvsøsteren min likte han. Han var snill inntil vi flyttet sammen. Mann 2 har sosial angst, han liker ikke å omgå mange andre mennesker og han liker heller ikke at vi omgår andre, feks. hvis moren min satt hos naboen så ble han forbanna. Han var meget spessiell, han satt ofte å snakket dritt om moren min til meg. Han fikk meg til å gjøre oppgaver som kanskje barn ikke skal gjøre, jeg vet ikke, men jeg likte ikke det jeg måtte gjøre. Som feks. istedenfor å være med venner osv. så var jeg hjemme, malte veggen, bærte ved, gjorde matte oppgaver, sagde ved, klippet plenen osv. Jeg pleide å besøke faren min annen hver helg, etter et besøk hos faren min ble jeg voldtatt av en ukjent mann. Etter dette fikk jeg ikke se faren min på en god stund. Etter voldtekten så var det min feil, mann 2 ville at jeg skulle straffes, moren min sa ingenting hun bare gråt. Det endte opp med at jeg også trodde det var min skyld, jeg hadde oppfølging og satt å pratet lenge med psykolog. Mann 2 og moren min hadde det ikke bra sammen, de kranglet hele tiden, men det var når jeg og halvsøsteren min ikke var hjemme. Det er en episode jeg husker godt, en dag moren min var sint og sa at vi måtte hente halvsøsteren min, hun hadde vært på bursdag. På veien dit satt moren min seg ned å gråt, jeg skjønte ingenting. (I senere tid har jeg fått vite at moren min ba mann 2 hente henne etter bursdagen, men gjorde aldri det. Det endte med at foreldrene til bursdagsbarnet ringte moren min og spurte om vi hadde glemt henne. Moren min ringte jo mann 2 og spørte om hva han driver med, han la bare på og sendte henne en melding, på meldingen sto det at moren min var gal og psykopat, han foreslo også at hun burde kontakte psykolog.) Mann 1 fikk vite om at det ikke gikk så bra mellom mann 2 og moren min, så mann 1 tilbød seg og "hjelpe", moren min var kjempe nede, så når en person kommer å trøster å hjelper så tenker man seg ikke så godt om. Moren min flyttet tilbake til mann 1. Jeg hadde jo blitt litt eldre og sa rett ut at hun var en idiot. Jeg spurte henne om hun husker det han hadde gjort mot henne, ja det var hun klar over, men hun mente han hadde forandret seg. Neida. Etter en stund så var han tilbake igjen. 100 ganger verre. Siden jeg var liten så prøvde han å manipulere meg, men det gikk ikke, men med min halvsøster så gikk det. Fordi mann 1 er faren hennes. Moren min flyttet ut fra mann 1, det gikk "greit" i starten, men etterhvert begynte mann 1 å fortelle stygge og falske ting om min mor. Han har blandt annet sagt : at hun var utro før, ikke bruker penger på noen andre enn seg selv, ikke bryr seg om barna + mange andre nedlatende ting. Mann 1 kjøpte også mange dyre ting til halvsøsteren min, som moren min ikke hadde råd til, feks. iphone, macbook, speilrefleks kamera osv. Hun ble kjøpt av han rett og slett. Han har aldri klart å beholde en jobb og han liker heller ikke å jobbe, han stjal på jobb hele tiden blandt annet. Han tok seg sykemelding for et år siden fordi han hadde vondt i håndleddet, i tillegg til det så jobbet han svart, i tillegg til det så hadde han jo klart å manipulere halvsøsteren min i mot moren min, så han sendte brev til NAV om at han ville ha barnebidrag, moren min fikk beksjed om at hun måtte betale barnebidrag for 3år, tror det var rundt 30-40 tusen kr!! Ikke nok med det, han ville ha 5000kr i måneden, noe som han fikk. Halvsøsteren min hater moren min, hun vil ikke ha kontakt med moren min, kun hvis det er penger eller å få noe, da gidder hun å møte moren min. Mann 1 følger med på meldinger som blir sendt mellom dem, både på FB og mobil. Han gjør også alt for at moren min ikke skal få møte halvsøsteren min. Feks. vi hadde avtalt å møtes, så er det først greit, men dagen vi skal møtes så kan hun ikke alikevell fordi pappa skal ta meg med til feks. tusenfryd. Sånn har det vært hele tiden. Jeg bor ikke med moren min, så hun er derfor helt alene, jobber døgnet rundt, dobbelt vakter og alle pengene hennes går til regninger, lån, barnebidrag osv. kjøleskapet hennes er TOMT. Hun spiser rester av pasienter på jobben (hun jobber på gamlehjem) Hun har ingen, halvsøsteren min "hater" henne og jeg har også mange ting å gjøre. Jeg vil hjelpe henne, jeg vil virkelig ta mann 1, jeg har vurdert å sende anonymt brev til NAV ang. sykemeldingen og jobbe svart. Moren min har ingen familie i Norge, jeg gråter så tårene spruter hver gang hun ringer, hun har ingen andre å prate med, hun går på "lykke piller". Det har gått så langt at jeg har sagt: om du "avslutter" livet pga. mann 1, så skal jeg ta han, uansett konsekvens. Jeg og moren min trenger hjelp, vi har prøvd alt. Moren min har ikke råd til å kjøre sak, med masse advokater osv. Hun har kontaktet barnevern, familievern, halvsøsteren min gikk også til psykolog, men faren har proppet hodet hennes med at psykologen er på min mors side, noe som endte i med at halvsøsteren min ikke vil ha noe med henne og gjøre. Det har vært rettsmøter, hvor psykolog, advokater og dommer har vært tilstede og hørt på begge parter. Det dommeren sa sist var: hvis dette fortsetter så må jeg sende bekymringsmelding til barnevernet. Hva kan jeg gjøre...
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #2 Skrevet 30. mai 2014 Herregud så jævlig.... For det første, dette er utrolig trist lesing, moren din skulle hatt støtte og hjelp i alle disse årene, en psykolog eller noe. For dét andre, ingen skal jobbe seg i hel for å betale barnebidrag osv, det må reguleres i forhold til inntekt. Mann 1 kan ikke bare kreve 5000 i måneden om det setter din mor i en situasjon som gjør at hun spiser rester på et aldershjem!!!! Jeg blir så provosert... Barnevernet må inn, det han gjør mot din halvsøster er helt sykt. NAV må inn, de må kalkulere et bidrag for din mor, 5000 er sykt. Og du må gjerne, veldig gjerne sende et anonymt brev til NAV om den tiden han var sykmeldt og jobbet svart, har du noe som helst bevis så legg det med. Stor klem til deg.. Håper du får mange gode svar her, historien din gikk inn på meg.. Anonymous poster hash: c1a12...95a 5
Leehyori Skrevet 30. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2014 Herregud så jævlig.... For det første, dette er utrolig trist lesing, moren din skulle hatt støtte og hjelp i alle disse årene, en psykolog eller noe. For dét andre, ingen skal jobbe seg i hel for å betale barnebidrag osv, det må reguleres i forhold til inntekt. Mann 1 kan ikke bare kreve 5000 i måneden om det setter din mor i en situasjon som gjør at hun spiser rester på et aldershjem!!!! Jeg blir så provosert... Barnevernet må inn, det han gjør mot din halvsøster er helt sykt. NAV må inn, de må kalkulere et bidrag for din mor, 5000 er sykt. Og du må gjerne, veldig gjerne sende et anonymt brev til NAV om den tiden han var sykmeldt og jobbet svart, har du noe som helst bevis så legg det med. Stor klem til deg.. Håper du får mange gode svar her, historien din gikk inn på meg..Anonymous poster hash: c1a12...95a Det som er enda sykere er at legen til moren min ber henne ta sykemelding, men hun kan ikke. Bestemoren min er syk, og moren min vil gjerne møte henne en siste gang, noe som gjør at hun jobber seg ihjel for ingenting. Mann 1 sitter å sender nye søknader hele tiden, og jo mer moren min tjener, jo mer får han. Jeg vil virkelig ta den mannen.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #4 Skrevet 30. mai 2014 Kan du bevise at han jobbet svart? Ta ham der. Send bekymringsmelding til barnevernet hvor du beskriver hva han gjør med din halvsøster, du kan sende anonymt.Anonymous poster hash: c1a12...95a
Leehyori Skrevet 30. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2014 Kan du bevise at han jobbet svart? Ta ham der. Send bekymringsmelding til barnevernet hvor du beskriver hva han gjør med din halvsøster, du kan sende anonymt.Anonymous poster hash: c1a12...95a Jeg har ingen foto bevis eller noe, men jeg vet hvor han jobbet svart hen, det er ikke bare et sted men flere steder. Nå så jobber han igjen, tror jeg i og med at jeg så han kjøre i firma bil. Jeg skal sende brev til nav og barnevernet. Jeg har kontaktet vg også, jeg håper at historien til moren min blir hørt. Hun fortjener å ha det slik. Ingen gjør dette, jeg tror flere har vært borti eller sliter med lignende.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Kjører han rundt i firmabil så er det flott, da bare noterer du alle steder du mistenker han har jobbet, og navnet på firmaet osv, så sender du et notat. Anonymous poster hash: c1a12...95a
Leehyori Skrevet 30. mai 2014 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2014 Kjører han rundt i firmabil så er det flott, da bare noterer du alle steder du mistenker han har jobbet, og navnet på firmaet osv, så sender du et notat.Anonymous poster hash: c1a12...95a Nei nei, han jobber hvitt nå. Jeg vet ikke om han har en ekstra svart jobb i tillegg, men jeg har blandt annet søkt på han rundt på nettet hvor han forklarer at han driver egen bedrift, han som er sjefen, kun han som er ansatt osv. Akkurat nå så har jeg ikke noen god oversikt over hva han driver med. Før så fikk jeg vite dette gjennom min halvsøster, men vi har ikke pratet sammen på 7-8 mnd.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Bumper tråden for deg..Anonymous poster hash: c1a12...95a
Leehyori Skrevet 2. juni 2014 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2014 Bumper tråden for deg..Anonymous poster hash: c1a12...95a Bumper?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå