Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Utblåsing! Samboerens eks er bare gal! Ok, kanskje ikke gal, men ikke helt god! Jeg har aldri møtt henne, men jeg har henne langt opp i halsen. Hun og samboeren min var gift, og har 2 barn sammen, en jente på 9 og en jente på 3. De ble skilt, så vidt jeg har skjønt var det noe begge ville. Det er over halvannet år siden de ble skilt, og før det så var de separert i omtrent 1år. Nå er han over henne, og vi har vært sammen i litt over et år. Hun er tydligvis ikke over ham, eller kanskje hun bare er sint, jeg vet ikke. Men hun nekter ham å gjøre noe som helst med ungene, spør ham om å ta dem med på kino eller ta dem med dit hvor vi bor for å leke, så er det alltid nei, eller at det ikke passer. Hvis derimot HUN skal noe sted må han enten A) kjøre henne og ungene eller B) være barnevakt, hjelper ikke om han er opptatt, neida, han må stille opp eller så slippes helvete løs.
Det toppet seg for noen uker siden da han hadde tatt med ungene hit hvor vi bor, de lekte sammen i parken, mens jeg var i en annen by, dessverre kom jeg litt tidligere hjem en ventet, så jeg fant dem i parken, var med dem i en times tid og så spiste vi middag før han kjørte dem hjem. Altså jeg så barna hans i maks 2 timer, og det var det.
Uansett, den kvelden tikket følgene melding inn på facebook:
fuckig bitch i gonna kill you. be careful!

if you try meet again , you can see ! i will be there !

oh you read?already?

say somthing!

dont make me crazy.

reallay i told you !dont do anything to my babys!

Hun var pissed fordi jeg hadde vært sammen med barna hennes, fikk senere flere meldinger hvor hun sa hun skulle komme på universitetet hvor jeg studerer og liksom slut-shame meg forann alle. HALLO! har jeg virkelig gjort noe så galt at jeg fortjener dette? Det værste er at jeg tviler ikke på at hun kommer til å gjøre det heller.

Jeg og samboer er begge utlendinger her, og han som far har ikke mange rettigheter når det gjelder samvær med felles barn. Jeg syns det er veldig trist og urettferdig, for han elsker ungene sine og vil selvfølgelig se dem så ofte som mulig. Og nesten hver kveld ringer ungene og gråter fordi de savner ham, men drar han til dem blir hun sur fordi han ikke har med penger til henne og kommer med trussler mot oss begge. Bare fatter ikke at det går an å være så vrang!

Sorry, dette ble rotete, er bare så lei av henne:(
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Familievernkontoret og megling om samvær? Er dere i Norge eller utlandet? Har han noe samvær med ungene på papiret? Uansett, bare det å sende deg en sånn melding på face, hun er jo gal....

Anonymous poster hash: b06b0...cf7

Skrevet

Trusler ulovlig i Norge og grunnlag for anmeldelse.

Skrevet

Samboeren din er en tullebukk som lar henne holde på sånn og trusler kan anmeldes.

Skrevet

Familievernkontoret og megling om samvær? Er dere i Norge eller utlandet? Har han noe samvær med ungene på papiret? Uansett, bare det å sende deg en sånn melding på face, hun er jo gal....

Anonymous poster hash: b06b0...cf7

Trusler ulovlig i Norge og grunnlag for anmeldelse.

vi bor ikke i Norge nei, har ikke lyst til a anmelde, og tror uansett ikke at politiet ville brydd seg;/

Skrevet

Samboeren din er en tullebukk som lar henne holde på sånn og trusler kan anmeldes.

Ja, han ble selvfolgelig dritsur paa henne og han har bedt henne om a holde seg unna meg, men det nytter ikke pluss at med en gang han hever stemmen eller ber henne skjerpe seg saa truer hun med a ikke la ham se ungene i det hele tatt og i tillegg har hun provd en stund naa og odelegge visumet hans, har heldigvis ikke funket.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å gi spesifikke råd til dette når dere ikke bor i Norge og da ikke er omfattet av norsk jurisdiksjon på slike ting eller kan vite særlig mye om praksis i rettsapparatet eller i politiet.

Men, jeg ville likevel dokumentert når og hva hun skriver til deg eller han. Kopier inn teksten i et tekstdokument. Allerede i første setning er det jo en drapstrussel, men man er jo dessverre prisgitt det lokale politiet i andre land og de tar det dessverre ikke alltid seriøst, særlig når det kommer fra en kvinne. Men fortsett å skrive, for på et eller annet tidspunkt kan det hende det er nok da drapstrusler sjelden er lov i noe land.

Anonymous poster hash: 8e3db...af5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...