Gå til innhold

be besøkende barn vente på rommet under middag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ei usikker og små lei seg jente hjem en dag, hun hadde vært invitert på besøk hos bestevenninnen sin og foreldrene hennes hadde bedt jenta mi vente på rommet hennes mens de spiste middag. Datteren min sier at hun satt der alene i ca 1,5 time og turte ikke å gå ut og hjem mens de satt i spisehallen ved gangen, hun er litt sjenert.

Er dette noe som er ganske vanlig? Jeg har aldri invitert unger på besøk og bedt dem sitte på rommet til datteren min mens vi spiser middag. Har alltid planlagt det sånn at de kan spise med oss, de er jo invitert og planlagt på besøk!

En ting er venner av datteren min som stikker innom etter skolen med henne, da setter jeg frem litt frukt, kjeks og sånn.

Anonymous poster hash: 08741...a0d
Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Denne typen oppførsel fra de voksne hører ikke hjemme noe sted. Om de hadde invitert sine egne venner på besøk i middagstiden, så hadde de fått mat. Hvorfor skal et planlagt besøk fra et barn være annerledes? De virker lite gjestfrie.

• Liker 46
Gjest AnneShirley
Skrevet

Hæ?!!

For en absurd oppførsel av disse foreldrene.

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes sånt er helt ubegripelig.

For det første: Inviterer man et barn ved middagstider, så har man selvsagt også planlagt at dette barnet skal få middag.

For det andre: Kommer det et barn innom ved middagstider, uplanlagt, så finner man da likevel en hyggeligere løsning enn å be ham/henne vente på rommet. Kan man ikke dele litt på middagsmaten, eller om det blir knapt, tilby en brødskrive eller frukt?

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Trodde dette var vanlig jeg... Da jeg var liten var det alltid slik at dersom du var med noen når de spiste middag gikk man enten hjem, eller så venta man på rommet deres. Nå var 1,5 time svært lenge da, er du sikker på at det faktisk tok så lang tid?

Men for all del, jeg er ikke for det. Når den tid kommer for mine barn er det jo en selvfølge at dersom det er en venn på besøk så får de spise med oss.

Anonymous poster hash: 46b69...69b

• Liker 25
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Inviterer man venner av barnet på besøk, så serverer man dem middag. Noe annet er frekt!

Vi voksne inviterer ikke våre venner over, og sender de i stuen når vi skal spise middag.

Rett og slett uhørt!

Jeg tror jeg ville tatt en tlf og bedt de si i fra om barnet ikke skulle få mat der, slik at jeg fikk sendt med matpakke.

Endret av Magdalene
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er helt sikker på at det tok rundt 1,5 time, datteren min kan klokka godt :)

Puster litt lettet ut over at dere er enige i at dette er dumt, ble skuffet og lei meg selv, håper ikke det er dette som er det vnlige, det er så veldig ugjestmildt og stygt..

Anonymous poster hash: 08741...a0d
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er noe stress å be dem vente på rommet mens datter/sønn spiser middag! Hva i alle dager er galt med det? MEN å bruke 1,5 time på å spise er temmelig merkelig når noen sitter og venter. Vi gjorde dette støtt og stadig da jeg var barn, men da tok det vel knappe 20 minutter før maten var fortært. Var jo ingen som maste om at de/vi skulle bli sittende ved bordet i evigheter. Er det virkelig noen som bruker 1,5 time ved middagsbordet...? :vetikke:

Anonymous poster hash: c4559...1cb
  • Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Trodde dette var vanlig jeg... Da jeg var liten var det alltid slik at dersom du var med noen når de spiste middag gikk man enten hjem, eller så venta man på rommet deres.

Anonymous poster hash: 46b69...69b

Noe sånt har jeg aldri opplevd. Hadde noen bedt meg vente på rommet i stedet for å servere meg middag, ville jeg nok aldri reist dit på besøk igjen. Er det mulig å være mer avvisende?

Anonymous poster hash: 42863...d7e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er noe stress å be dem vente på rommet mens datter/sønn spiser middag! Hva i alle dager er galt med det?

Anonymous poster hash: c4559...1cb

Det som er galt er at gjestenr også trenger middag. Det et snakk om barn som et på besøk. Burde de hatt med matpakke om de ikke ville være sultne, mener du?

• Liker 6
Skrevet

Når man inviterer til besøk, så er det vel vanlig å servere middag til gjesten også? Hvis ikke, måtte de da sendt henne hjem, så hun fikk spist hun også. Og ihvertfall sagt i fra at det kom til å ta 1,5(!!!) timer???

Jeg skjønner at man ikke kan servere middag til venner som stikker innom daglig og på impuls, men når man inviterer så er det noe helt annet.

Du får si fra til datteren din at neste gang hun er der og de skal spise middag, så får hun komme hjem (hvis det er gåavstand)

Når jeg var liten, så var det vanlig å sitte på rommet om de vi var hos spiste middag. Men da var det gåavstand hjem, og vi var gjerne sammen daglig. Og vi spiste middag hjemme enten før besøket, eller at vi dro hjem og spiste, for så å være mer sammen senere.

• Liker 14
Skrevet

Hendte ofte da jeg var lita. Noen ganger var man med å spiste men ikke bestandig.

• Liker 3
Skrevet

Syntes det hørtes rart ut og bruke 1,5 time på og spise middag. Men ellers er dette noe jeg er vant med fra da jeg var liten. Det var helt vanlig at vi ventet på rommet når venninna skulle spise - og de gjorde det samme hos meg. Men vi skyndte oss alltid litt ekstra, siden vi visste de ventet.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mange scenarier der det er naturlig at den besøkende venter på rommet, men ikke i 1,5 time og ikke uten at det er avklart først. Finn ut om besøket blir i middagstider neste gang, og snakk med foreldrene til venninna. Da kan du avtale om hun må få med seg mat, spise hos dem, eller bare droppe besøket den dagen da 1,5 time er meningsløst å sitte alene når man liksom er på besøk.

Anonymous poster hash: 77a5b...095

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes det hørtes rart ut og bruke 1,5 time på og spise middag. Men ellers er dette noe jeg er vant med fra da jeg var liten. Det var helt vanlig at vi ventet på rommet når venninna skulle spise - og de gjorde det samme hos meg. Men vi skyndte oss alltid litt ekstra, siden vi visste de ventet.

Så de som var på besøk fikk ikke mat mellom lunch og kvelds når de ble med noen hjem fra skolen? Høres absurd ut.

Glad jeg hadde venner med vettuge foreldre.

• Liker 16
Gjest Corto Maltese
Skrevet (endret)

Ser ikke helt problemet med det.

Når jeg var besøk oss venner som liten og de skulle spise middag da ventet jeg inne på rommet til de eller i stua .

Men dette var jo på 80-90 tallet så det var kanskje mer vanlig da.

Men det og sitte i 1,5 timer virker kanskje litt merkelig.

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 6
Skrevet

Da jeg var liten, dro vi alltid hjem eller ventet på vennens rom mens vennen spiste middag, men den gangen var det heller ikke vanlig å bli invitert annet enn til bursdager. Vi dumpet bare innom venner titt og ofte og da er det klart at man ikke kan forvente å få middag. Jeg har ventet på venners rom uten å få så mye som en kjeks mange ganger.

Det blir imidlertid noe helt annet hvis jenta di var invitert av foreldrene (ikke bare av venninnen uten at hun hadde sagt noe til foreldrene). Var hun invitert av foreldrene, er det uhørt at hun ikke fikk spise sammen med dem.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt problemet med det.

Når jeg var besøk oss venner som liten og de skulle spise middag da ventet jeg inne på rommet til de

Men dette var jo på 80-90 tallet så det var kanskje mer vanlig da.

Så det å besøke noen etter skolen betydde at man ikke fikk middag den dagen? Da hadde ikke jeg vært med noen hjem etter skolen, for å si det sånn.

• Liker 1
Gjest Corto Maltese
Skrevet

Så det å besøke noen etter skolen betydde at man ikke fikk middag den dagen? Da hadde ikke jeg vært med noen hjem etter skolen, for å si det sånn.

Jeg fikk middag hjemme oss mine foreldre også når besøkte noen etter skolen. Jeg spiste bare middag senere om dagen.

• Liker 8
Skrevet

Så de som var på besøk fikk ikke mat mellom lunch og kvelds når de ble med noen hjem fra skolen? Høres absurd ut.

Glad jeg hadde venner med vettuge foreldre.

Jo, det var noe annet hvis jeg var med noen hjem etter skolen. Jeg snakker mer om de nærmeste vennene, som bodde i gåavstand hjemmefra og som jeg lekte med nesten daglig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...