Gå til innhold

Dere som har to oppvaskmaskiner...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...er det egentlig så praktisk? Jeg elsker hjelpemidler og systemer som letter arbeid, og jeg har tenkt på dette med to oppvaskmaskiner. Man snakker om fordelene ved å ha én med rent, og én man kan sette skittent i, og at ikke alt nødvendigvis rekker/trenger en tur innom kjøkkenskapene. Men er det så praktisk som man får inntrykk av? Jeg ser litt for meg at det hoper seg enda mer opp med skittent. Når man først har to oppvaskmaskiner gidder man ihvertfall ikke å vaske den ene kjelen man bruker ofte for hånd. Det hadde man kanskje giddet om man bare hadde en maskin? Og blir det ikke uoversiktelig? Hva befinner seg hvor? Lete igjennom begge maskinene etter ting man savner, som man ellers ville visst sto i maskinen, eller på sin faste plass i skapet? :vetikke:

Anonymous poster hash: b4a11...59f
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om dette kan være noe utbredt i det hele tatt. Jeg har aldri sett at noen har to, eller hørt om det før jeg las denne posten.

Anonymous poster hash: 13f59...36a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om dette kan være noe utbredt i det hele tatt. Jeg har aldri sett at noen har to, eller hørt om det før jeg las denne posten.

Anonymous poster hash: 13f59...36a

OK, men så var det ikke det jeg spurt om, da. Jeg vet noen har det, men hvor mange og hvor utbredt det er aner jeg ikke, men det var som sagt heller ikke det jeg lurte på.

Anonymous poster hash: b4a11...59f

Skrevet

Jeg lurer også på dette.

Henger meg på :)

For egen del ser jeg lett at jeg kunne blitt enda mer rotete av meg, som du er inne på. Og at skittent og rent lett hadde blitt blandet slik at jeg endte med å kjøre enda fler maskinrunder.

Likevel er det en del av meg som ønsker meg 2 ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

To oppvaskmaskiner er bra, da slipper man ha så mye skap.

Anonymous poster hash: dbd68...5b7
AnonymBruker
Skrevet

Nei... Man fyller opp den ene. Setter den på. Setter i skap. Fyller opp den andre. Setter på. Setter i skap. Kun bestikk og servise, glass i den ene. Former, gryter, kjeler, redskaper, serveringsfat/boller i den andre.

Anonymous poster hash: df447...198

Skrevet (endret)

Nei... Man fyller opp den ene. Setter den på. Setter i skap. Fyller opp den andre. Setter på. Setter i skap. Kun bestikk og servise, glass i den ene. Former, gryter, kjeler, redskaper, serveringsfat/boller i den andre.

Anonymous poster hash: df447...198

Dette alternativet betinger jo at man har veldig stor oppvask.

Eksempelvis har behov for å sette på 2 oppvaskmaskiner etter middag hver dag.

Hos meg er det mest for å slippe å ha "ventehaug" på benken.

EDIT:

PS. Ja, fordi jeg er lat når det kommer til kjøkkenet ;)

Endret av Rotemor
Skrevet

Hmm.. ser at det er problematisk for enkelte å sette inn i oppvaskmaskinen når vi har bare en så jeg vet ikke om det hadde hjulpet med to. Jeg tror haugen oppå oppvaskmaskinen hadde vært like stor :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hmm.. ser at det er problematisk for enkelte å sette inn i oppvaskmaskinen når vi har bare en så jeg vet ikke om det hadde hjulpet med to. Jeg tror haugen oppå oppvaskmaskinen hadde vært like stor :fnise:

hehe.

Vi er nok også litt der ;)

AnonymBruker
Skrevet

To oppvaskemaskiner har jeg aldri tenkt på som nødvendig. Men jeg skal ha to klesvaskemaskiner i mitt hus. En enorm, og en "vanlig".

Anonymous poster hash: 4d80b...f6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...