Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har det seg at FrPere har så mye imot DLF?

Anonymous poster hash: acc5a...303
Gjest iMariuz
Skrevet

Hvordan har det seg at FrPere har så mye imot DLF?Anonymous poster hash: acc5a...303

Har vi?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, er hverken FrPer eller DLFer, men kan jo skjønne at det kræsjer der hvis man ser på f.eks det at DLF vil legge ned velferdsstaten. Det er jo forresten rimelig fniseverdig at de mener at velferdsstaten står i veien for .... velferd blant befolkningen. Eller "harmoni og velstand" som de kaller det.

Er ikke Norge, velferdsstatens hjemland, et land preget av "harmoni og velstand" sett i verdenssammenheng, så veit ikke jeg :fnise:

Anonymous poster hash: 1e31f...c3a
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo forresten rimelig fniseverdig at de mener at velferdsstaten står i veien for .... velferd blant befolkningen. Eller "harmoni og velstand" som de kaller det.

Ja, jeg har heller ikke helt skjønt det der. Er de imot velferd? Er de imot at folk skal ha det bra, liksom?

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har heller ikke helt skjønt det der. Er de imot velferd? Er de imot at folk skal ha det bra, liksom?

Tror det henger sammen med det at FrPere liker å tro de er liberalister. DLF ødelegger den illusjonen

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Handler vel heller om at det ikke skal være basert på tvang og kun være basert på frivillighet hvor nordmenn er i verdenstoppen. Ingen gir mer til veldedighet enn oss tross skyhøyt skatte og avgiftsnivå idag, så å få nordmenn til å gi til fattige her hjemme bør ikke være noe problem

Anonymous poster hash: 0d0ce...0b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror det henger sammen med det at FrPere liker å tro de er liberalister. DLF ødelegger den illusjonen

Men FrP er vel Liberalkonservatister, sånn i praksis?

Mens DLF sykler litt mellom liberalisme og libertarianisme? Når jeg googlet det politiske spektrumet i Norge ble de plassert i libertarianisme, laaaangt unna FrP. Mulig det ikke er spesielt innafor dette spektrumet, men føler det stemmer godt på de andre partiene (?).

http://politiskoversikt.files.wordpress.com/2011/05/politisk-spektrum-copy2.jpg

• Liker 2
Skrevet

Handler vel heller om at det ikke skal være basert på tvang og kun være basert på frivillighet hvor nordmenn er i verdenstoppen. Ingen gir mer til veldedighet enn oss tross skyhøyt skatte og avgiftsnivå idag, så å få nordmenn til å gi til fattige her hjemme bør ikke være noe problem

Riktig. Det vil også bli høyere verdiskapning som igjen gir høyere velferd. Og ikke minst så vil privatiseringen luke vekk de ineffektive og dyre løsningene vi har idag.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De er imot statlig omfordelingspolitikk. "Velferd" betyr i denne sammenhengen "velferdsstaten", ikke "det å ha det bra". De mener at man ville hatt det bedre hvis ikke staten tok penger fra deg og ga dem til folk som hadde mindre penger enn deg.

Jeg er ikke enig i at samfunnet hadde fungert med så godt som ingen skatt, og jeg stemmer verken Frp eller DLF, ei heller er jeg liberalist i det hele tatt. Men det blir jo i overkant billig å sette likhetstegn mellom omfordelingspolitikk/høyt skattetrykk og store offentlige velferdsordninger og "å ville at folk skal ha det bra". Å være motstander av den norske modellen er ikke det samme å ha et brennende og inderlig ønske om å sørge for at folk har det dårlig. Det er i mine øyne naivt å tro at det ville vært bedre med DLFs politikk, men de mener jo ikke det de mener fordi de er sadister.

Anonymous poster hash: c384d...3f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Somalia er et land som styres på den måten DLF vil ha det.

Prima det :danse:

• Liker 5
Skrevet

Nei, det er det ikke. På ingen måte.

Du må gjerne utdype.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Prima det :danse:Anonymous poster hash: 1e31f...c3a

Nei, Somalia er mer et anarki hvor staten ikke har noe kontroll, DLF ønsker at staten skal sørge for individets frihet gjennom politi, rettsvesen og forsvar. Tøysevenstre må lære sge forskjellen på dette

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Somalias eneste likhet med DLF er en sentralmakt med liten innflytelse på dagliglivet, og den situasjonen er ikke engang villet. Det er et klansamfunn med strenge religiøse lover håndhevet av fanatikere, med store indre stridigheter, mafiavirksomhet en masse og en mentalitet hjemmehørende i middelalderen. Det har da ingenting med å bygge ned offentlige støtteordninger å gjøre.

Igjen: Jeg har lite til overs for DLFs program, men det får da være måte på vissvass. Aner ikke hvorfor den idéen der har slått rot, den faller jo gjennom om man bruker halvannet sekund på å tenke over det. Snakk om å appellere til ignoranse.

Anonymous poster hash: c384d...3f3

• Liker 4
Skrevet

Nei, Somalia er mer et anarki hvor staten ikke har noe kontroll, DLF ønsker at staten skal sørge for individets frihet gjennom politi, rettsvesen og forsvar. Tøysevenstre må lære sge forskjellen på dette

Du skjønner det, at uten et enormt skattetrykk og detaljert lovgivning som forteller hva du skal og ikke skal gjøre ned til hver minste detalj så ønsker folk bare å vandre rundt i gatene og drepe.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner det, at uten et enormt skattetrykk og detaljert lovgivning som forteller hva du skal og ikke skal gjøre ned til hver minste detalj så ønsker folk bare å vandre rundt i gatene og drepe.

En mellomting ville jo vært uhørt, kun ekstremer her takk :opplyser:

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har det seg at FrPere har så mye imot DLF?

Har de det? Det har ikke jeg sett.

Jeg har vel tvert imot heller sett flere som er mer enig med DLF sin politikk som stemmer på FRP fordi det uansett ikke er håp for at DLF får noe makt og de stemmer dermed heller på det partiet som er nærmest DLF som jo er FRP selv om de er mye mindre liberalistiske.

Anonymous poster hash: 4b72f...a64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, bare spør PeeWee.

Anonymous poster hash: 4b72f...a64

• Liker 1
Skrevet

Riktig. Det vil også bli høyere verdiskapning som igjen gir høyere velferd. Og ikke minst så vil privatiseringen luke vekk de ineffektive og dyre løsningene vi har idag.

Privatisering vil legge til fordyrende og irriterende mellomledd som private forsikringsselskaper. Dessuten, praktisk erfaring viser at om det er sant at liberalisme skaper mer økonomisk vekst, så kommer den uansett stort sett bare den øvre middelklassen og de rike til gode, når landet først har gjennomgått den andre industrielle revolusjonen.

• Liker 5
Skrevet

Nå var det jo nettopp frykten for at massene skulle gjøre væpnet opprør som gjorde at velferdsstaten ble innført i sin tid. Det har jo også fungert, siden når velferdsstaten har blitt skikkelig etablert, så har støtten for ekstreme ideologier som fascismen, anarkismen og kommunismen falt betraktelig i den vestlige verden.

• Liker 4
Skrevet

Ja, DLF er veldig for de offentlige tjenestene de selv tror de har behov for... Det DLF ønsker er å beholde de offentlige tjenestene den øvre middelklassen og overklassen tjener på, og så legge ned resten.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...