Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det der høres jo helt genialt ut. Hva kosta en sånn Speedy Weedy?

Skrevet

Betalte 198,- (eller noe sånn) pluss frakt. Måtte ringe for å bestille. Vi har tatt opp 200 liter løvetann fra hagen på tre timer nå.

Gjest Esther
Skrevet
Esther skrev:

Norsk Hageselskap selger en slik - den fylles med grovt salt og gjør at roten dør.

Her er bilde av den:

http://www.hageselskapet.no/butikk/DenLill...talj.asp?ID=375

Fakse skrev:

Har sett på den, men vil heller fjerne hele rota med en gang. Om rota dør fordi man har salt på den må man jo uansett fjerne den døde planten etter en stund. Kan jo ikke ha plenen full av død løvetann. Med denne flotte løvetannfjerneren jeg nå har fått i hus slipper man unna med en operasjon, i stede for først å drepe så fjerne.

Neida - det er nettopp det som gjør det så enkelt og så genialt. Det grove saltet gjør at løvetannen dør og forsvinner helt i løpet av en uke ... Man slipper stygge hull i plenen og man er sikker på at roten er borte.

• 11 måneder senere...
Gjest hulder og brak
Skrevet

dytter opp denne.............

Skrevet

Hjelper den mot Kjemper også?

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet
Min bestemor har en genial løvetannfjerner som vi er så heldige å få låne av og til. Men siden vi har mye løvetann skulle vi gjerne hatt en selv. Problemet er bare at hun ikke vet hvor den er kjøpt, siden hun har fått den i gave. Lurer derfor på om det kanskje er noen her som har en liknende, og vet hvor man kan få tak i en.

Skal forsøke å beskrive, men det er ikke så lett så bær over med meg. Den er ca 1 meter lang, og har fasong omtrent som en slik "hoppestokk" man ser i donald noen ganger. Altså et langt rør, med et T-formet håndtak øverst. På den nederste enden stikker det ut tre metallpinner, ca 10 cm lange, som man stikker ned rundt rota på løvetannen. Så vrir man rundt og drar opp, da følger stort sett hele rota på løvetannen med. Den sitter nå fast, og for å få den ut trykker man på en fjerbelastet pinne som går oppover inni hele røret og stikker ut på toppen mellom håndtakene.

Håper det ble sånn omtrent forståelig, og at noen har sett en slik sak i salg et sted der jeg kan få tak i den. Har sett andre typer løvetannfjernere, men ingen som virker så bra som denne. Ingen av hagesenterene her i nærheten kan hjelpe meg.

Kan det være en SpeedWeedy som selges i Sverige?

http://www.speedyweedy.se/econtent/106/speed_weedy.html

Gjest Gjest
Skrevet

Esther!!! Jeg får ikke opp linken til den salt-greia.

Hjelp(?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...