Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har seg sånn at min venninne bruker hasj. Så ble hun kjent med noen som gjorde at hun kunne selge dette. Jeg ble redd allerede da,for hun sliter med så mye fra før. Jeg tenkte at det var som å sette havresekken til hesten. For hun var så avhengig selv! Nå betrodde hun meg at hun har opparbeidet seg en gjeld på to hundre tusen,og de som står bak vil ha pengene innen to måneder! Hun har ingen mulighet til å klare det. Vet hun har angst nå,og jeg kan virkelig ikke hjelpe!

Så hva vil skje? Vil bakmennene straffe damer som de ville gjort med en mann tror dere? Det er så ille at hun ikke vil gi meg informasjon om hvem. Jeg vet likevel hvem to av de er;jeg er ikke dum.

Hun er redd,men kan jeg gjøre noe?

Noen som har litt peiling her,eller råd?

Er så utrolig redd nå på hennes vegne.

Anonymous poster hash: 27765...030

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan si hva de tror / vet?

Skrevet

Ta kontakt med politiet, eller helst få henne til å innse at hun selv må gjøre det, hvis ikke gjør det for henne.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså.. Jeg kjenner noen som ble banka for å ha 20.000 i gjeld, så jeg vet ikke.. Det var en mann, da.. Men selger hun fortsatt? For hun bør vel kanskje slutte med det umiddelbart, og så prøve å få hjelp av noen andre. Kontakt politiet, forklar situasjonen mens du holder henne anonym (du kan jo ringe og spørre, de har et telefonnr man kan bruke til sånt), og hør hva som evt vil være konsekvensene hennes. Kan jo hende hun kan hjelpe politiet med å få bort de større dealerne, og så kan få forkortet straff.

Anonymous poster hash: a9669...c0d
Skrevet

Det eneste riktige å gjøre er å kontakte politiet og forklare HELE saken for dem. Samme hva det fører til så vil det være mye bedre enn å takle dette på egen hånd. Bare det at du vet om dette kan gjøre deg delvis medskyldig om det skulle oppstå flere kriminelle handlinger.

For å være helt ærlig så mener jeg at en venn som ikke kontakter politiet i denne sammenhengen er en ekstremt dårlig venn.

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår at det kan føles tungt å måtte ta en avgjørelse på andres vegne, spesielt hvis det er mot personens vilje, men hvis det er fare for personens liv, noe det i værste fall er så må politiet innvolveres snarest mulig. Mulig du mister en venn om hun ikke ønsket at du kontaktet politiet, men du kan i værste fall også miste henne om du ikke gjør det.

AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med politiet, eller helst få henne til å innse at hun selv må gjøre det, hvis ikke gjør det for henne.

Kan jeg det da? Hva skal jeg si?

Skrevet

Dette er mye penger og hun slipper ikke unna bare fordi hun er jente. Vær en god venn, gå til politiet før det skjer noe mer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså.. Jeg kjenner noen som ble banka for å ha 20.000 i gjeld, så jeg vet ikke.. Det var en mann, da.. Men selger hun fortsatt? For hun bør vel kanskje slutte med det umiddelbart, og så prøve å få hjelp av noen andre. Kontakt politiet, forklar situasjonen mens du holder henne anonym (du kan jo ringe og spørre, de har et telefonnr man kan bruke til sånt), og hør hva som evt vil være konsekvensene hennes. Kan jo hende hun kan hjelpe politiet med å få bort de større dealerne, og så kan få forkortet straff.

Anonymous poster hash: a9669...c0d

Hun selger jo ikke nå fordi hun får ikke mer uten å ha betalt gjelden! Hun vil Ikke kontakte politiet. Om jeg gjør,kan jeg være anonym? Er livredd for henne!

Gjest Blomsterert
Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg oppdater.

Skrevet

Du oppgir de bakmennene du vet hvem er til politiet, også oppgir du veninna di også, så politiet har mulighet til å få tak i flere bakmenn og så veninna di får den beskyttelsen hun eventuelt trenger. og du forklarer politiet hele situasjonen så utfyllende du evner.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Går til politiet i morgen!

Skrevet

Politiet kontakter du på 02800, foreslår at du ikke forblir anonym.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Du oppgir de bakmennene du vet hvem er til politiet, også oppgir du veninna di også, så politiet har mulighet til å få tak i flere bakmenn og så veninna di får den beskyttelsen hun eventuelt trenger. og du forklarer politiet hele situasjonen så utfyllende du evner.

Da gjør jeg det. Tragisk dette. Er søvnløs pga dette nå. Uff. Men dere mener det samme,så jeg går til politiet i morgen. Venninnen min vil få straff da. Men bedre enn straffen "langerne"vil gi da. Hater narko. Rus i det hele tatt!

Gjest Blomsterert
Skrevet

Politiet kontakter du på 02800, foreslår at du ikke forblir anonym.

ô

Takk!

Skrevet

Bra at har bestemt deg for å gå til politiet, det er det eneste riktige du kan gjøre. Samme hva som skjer der så kan du ihvertfall vite at du har hjulpet venninnen din mer enn hun kommer til å forstå. Du har antageligvis reddet henne fra forferdelige folk og kan leve med god samvittighet. Hos politiet vil hun få både hjelp og beskyttelse.

• Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet

Bra at har bestemt deg for å gå til politiet, det er det eneste riktige du kan gjøre. Samme hva som skjer der så kan du ihvertfall vite at du har hjulpet venninnen din mer enn hun kommer til å forstå. Du har antageligvis reddet henne fra forferdelige folk og kan leve med god samvittighet. Hos politiet vil hun få både hjelp og beskyttelse.

Takk! Ja,jeg gjør det.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Politiet kunne ikke gjøre noe hvis ikke venninnen min anmeldte selv.

Og det skjer jo ikke. De skjønte jeg var bekymret med god grunn.

Så vet ikke jeg.

Skrevet

så enkelt er det desverre ikke. jeg har bekjente som har vært i samme uføre. etter de hadde sonet straffen sin måtte de flytte fra byen. nettopp fordi folk var ute etter dem. selv om bakmennene blir straffet så glemmer de ikke at noen skylder dem 200.000...

• Liker 1
Skrevet

så enkelt er det desverre ikke. jeg har bekjente som har vært i samme uføre. etter de hadde sonet straffen sin måtte de flytte fra byen. nettopp fordi folk var ute etter dem. selv om bakmennene blir straffet så glemmer de ikke at noen skylder dem 200.000...

Har aldri ment at dette er enkelt, for det er i det hele tatt en veldig kinkig situasjon å komme i. Nettopp derfor bør denne saken havne hos profesjonelle politifolk, og ikke hos to utsatte ungjenter.

Har det skjedd noe mer i saken? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...