Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i to år vært forelsket i min beste venn. Jeg har vært forelsket i venner av meg tidligere, men respekterer de nok til at jeg ikke gjør noe med det. Denne gangen er det derimot helt annerledes. Jeg gjorde den store feilen at jeg kysset henne, noe som egentlig var helt uskyldig, men hun kysset meg tilbake. Dette utviklet seg og vi hadde først sex i fylla, senere har dette blitt helt vanlig og vi har et godt sexliv sammen. Hun har sagt at hun også er fornøyd med dette. Problemet er at hun sier hun er heterofil, samtidig som hun sier at hun elsker meg. og jeg føler hun gir meg falske forhåpninger fordi hun alltid sier ting som; "Vi kommer til å bli kjempegode foreldre", "Jeg kommer aldri til å finne en bedre kjæreste". Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, blir så frustrert av dette. Er skikkelig forelska i henne og føler at jeg elsker henne og ønsker å dele livet mitt med henne. Vi har forresten bodd sammen i nesten et år nå. Til høsten flytter vi fra hverandre igjen, og da ønsker jeg å ha denne situasjonen helt avklart. Har spurt henne rett ut om hun vil være kjæresten min, da skylder hun på at hun har for lite erfaring og sier at hun vil at jeg skal vente på henne til hun har fått den erfaringen hun behøver.

Er det noen som har tanker om hva jeg burde gjøre? eller kanskje har vært i en lignende situasjon?

Ble et veldig rotete innlegg, men det er ikke så enkelt å sette ord på disse følelsene. Blir veldig glad for svar! :)

Anonymous poster hash: ed1bc...1ce
Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Hun er nok bifil, og du er hennes sex-venn.

Skrevet (endret)

Bare for å oppklare, du er altså homofil gutt? som er forelsket i din heterofile bestevenninne? Da er du vel bifil egentlig? eller er du jente? Da er du lesbisk.

Du burde si til henne at du vil ha en skikkelig samtale om situasjonen, fordi dette kan ende med at hele vennskapet mellom dere to kan bli skikkelig ødelagt slik ting er nå og hvis dere ikke er ærlige med hverandre.

Endret av Evel
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Bare for å oppklare, du er altså homofil gutt? som er forelsket i din heterofile bestevenninne? Da er du vel bifil egentlig? eller er du jente? Da er du lesbisk.

Du burde si til henne at du vil ha en skikkelig samtale om situasjonen, fordi dette kan ende med at hele vennskapet mellom dere to kan bli skikkelig ødelagt slik ting er nå og hvis dere ikke er ærlige med hverandre.

Homofil er en det kjønnsnøytrale ordet. Det fungerer for både gutter og jenter.

Skrevet

Vet du hvordan familien hennes ser på homofili? Kan de være grunnen til at hun holder tilbake og ikke tør å innrømme overfor seg selv at hun er forelsket i en jente?

• Liker 2
Skrevet

Homofil er en det kjønnsnøytrale ordet. Det fungerer for både gutter og jenter.

Ja det vet jeg. Det ble bare litt for forvirrende dette HI, fordi rådene vil avhenge av om ts er gutt eller jente. Slik jeg ser det da.

Skrevet

Vet du hvordan familien hennes ser på homofili? Kan de være grunnen til at hun holder tilbake og ikke tør å innrømme overfor seg selv at hun er forelsket i en jente?

Vi har tilbrakt såpass mye tid sammen det siste året, at foreldrene hennes har sagt til henne at de synes det er helt greit dersom vi skulle være sammen. Har også møtt dem selv mange ganger og de virker veldig åpne og det er helt klart at uansett hva deres datter måtte like, så er det viktigste for dem at hun er lykkelig. (og hun sier at jeg gjør henne lykkelig)

Skrevet

Vi er to jenter, så er det avklart ;)

Skrevet

Vi er to jenter, så er det avklart ;)

Å ok, beklager om det var et dumt spørsmål :)

Skrevet

Vi har tilbrakt såpass mye tid sammen det siste året, at foreldrene hennes har sagt til henne at de synes det er helt greit dersom vi skulle være sammen. Har også møtt dem selv mange ganger og de virker veldig åpne og det er helt klart at uansett hva deres datter måtte like, så er det viktigste for dem at hun er lykkelig. (og hun sier at jeg gjør henne lykkelig)

Som jeg nevnte, dere bør ha en samtale om dette. Veldig mange mister venner på denne måten, både jenter og gutter (ikke nødvendigvis at de er homofile). Kanskje dette skremmer henne litt? Hvis det er slik å forstå at det er første gang hun har et forhold til en av same kjønn?

Skrevet

Som jeg nevnte, dere bør ha en samtale om dette. Veldig mange mister venner på denne måten, både jenter og gutter (ikke nødvendigvis at de er homofile). Kanskje dette skremmer henne litt? Hvis det er slik å forstå at det er første gang hun har et forhold til en av same kjønn?

Jeg vet at mange mister vennene sine slik, og dette er en tanke som skremmer meg også. Er livredd for å miste henne helt, men klarer ikke å la være å snakke med henne om dette fordi det er såpass sterke følelser, og hun ser på meg at det er noe som plager meg. Jeg har prøvd å snakke alvorlig med henne om dette flere ganger, men det eneste ordentlige svaret jeg får er at jeg må vente til hun får mer erfaring. Dette er veldig frustrerende for jeg tenker slik at enten så liker du en person eller så gjør du det ikke.

Skrevet

OK, da er det altså hun selv som er usikker, uten ytre påvirkning.

Jeg ville nok ha fortalt henne at du ikke kan leve med denne usikkerheten, og kuttet kontakten helt i en periode. Da finner du fort ut om hun er villig til å miste deg. Det blir litt feil at hun skal leve som singel og "få erfaringene hun behøver" mens hun samtidig har en hengiven liksomkjæreste som hun kan bruke som hun vil, og leke forhold med når hun finner det for godt.

Beklager dersom det høres brutalt ut.

• Liker 9
Skrevet

Jeg vet at mange mister vennene sine slik, og dette er en tanke som skremmer meg også. Er livredd for å miste henne helt, men klarer ikke å la være å snakke med henne om dette fordi det er såpass sterke følelser, og hun ser på meg at det er noe som plager meg. Jeg har prøvd å snakke alvorlig med henne om dette flere ganger, men det eneste ordentlige svaret jeg får er at jeg må vente til hun får mer erfaring. Dette er veldig frustrerende for jeg tenker slik at enten så liker du en person eller så gjør du det ikke.

Du får spørre om ikke hun kan tenke seg å få erfaring sammen med deg nå som dere først holder på. For hvis ikke, og hun skal ha seg mer erfaring (med andre?) vil det jo føre til at det ihvertfall blir bråk mellom dere.

Jeg er enig med deg om at en slik situasjon er veldig vanskelig. Kanskje du blir nødt til å be henne si ja eller nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får spørre om ikke hun kan tenke seg å få erfaring sammen med deg nå som dere først holder på. For hvis ikke, og hun skal ha seg mer erfaring (med andre?) vil det jo føre til at det ihvertfall blir bråk mellom dere.

Jeg er enig med deg om at en slik situasjon er veldig vanskelig. Kanskje du blir nødt til å be henne si ja eller nei.

Det hun mener er at hun skal få erfaring med gutter... Vil ikke si noe stygt om henne, men til tider kan det virke som om hun nyter situasjonen litt, og synes det er kult når jeg blir sjalu og lignende. :s

Har kjent litt på at jeg har lyst til å presse et svar ut av henne, men samtidig synes jeg dette blir feil siden hun sier hun er usikker..

Skrevet

Hvis jeg ikke har missoppfattet kan en person fint være biseksuell og likevel være hetrofil. Altså kun forelske seg i personer av motsatt kjønn, men være seksuelt tiltrukket av begge. Hvis det er slik venninnen din er så vil det dessverre være lite håp for noe mer.

Om hun liker sexen, ikke vil miste vennskapet og lett ser for seg at dette forsvinner om hun sier for klart hva hun egentlig ønsker (kun sex og vennskap) er det ikke merkelig at en person dessverre kan gi blandede signaler. Det kank være både bevisst og ubevisst.

Utover det er det svært vanskelig å si siden ingen av oss kjenner dere. Men det virker veldig umodent av henne å si slike ting. Iallefall hvis hun vet at du er homofil og i tillegg har slike følelser.

• Liker 1
Skrevet

Det hun mener er at hun skal få erfaring med gutter... Vil ikke si noe stygt om henne, men til tider kan det virke som om hun nyter situasjonen litt, og synes det er kult når jeg blir sjalu og lignende. :s

Har kjent litt på at jeg har lyst til å presse et svar ut av henne, men samtidig synes jeg dette blir feil siden hun sier hun er usikker..

Åh, den var litt kjip ja. Da tror jeg det beste er at du ber henne si ja eller nei, og dersom det blir et nei kan det bli litt vanskelig mellom dere framover. Lykke til uansett :blomst:

AnonymBruker
Skrevet

Åh, den var litt kjip ja. Da tror jeg det beste er at du ber henne si ja eller nei, og dersom det blir et nei kan det bli litt vanskelig mellom dere framover. Lykke til uansett :blomst:

Tusen takk! Tror faktisk et nei er å foretrekke foran usikkerheten.. :)

Skrevet

Tusen takk! Tror faktisk et nei er å foretrekke foran usikkerheten.. :)

Det er sant, svært ofte er et nei det beste. Det har litt med selvrespekten å gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun der tenker bare på seg selv og du fortjener bedre :klemmer:

Anonymous poster hash: d9817...149

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...