AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Oppleves det? Må innrømme at jeg kan ha sagt det ofte..Anonymous poster hash: 8cf82...94f
Gjest brutal_mann Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Det er ikke det en sier til en mann en ønsker mer enn vennskap med. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Det er ikke det en sier til en mann en ønsker mer enn vennskap med. Hvorfor ikke? Jeg mener det ikke vondt. Jeg mener det jo bare godt liksom. Føler det blir rart å si 'du er kjekk'Anonymous poster hash: 8cf82...94f 1
Erazor Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Min erfaring er at det ofte oppleves som forvirrende fordi det kan være vanskelig å tolke. For noen jenter er «søt» noe de gjerne sier til en som er trygt plassert i vennesonen. Andre jenter sier «søt» og liker nettopp det søte. Derfor er det mer eller mindre umulig å vite eksakt hva som menes. Det går selvsagt an å gjøre en mer eller mindre kvalifisert gjetning dersom man kjenner jenten litt, men det er vanskelig å ta det som et sikkert tegn på noe som helst. 1
Doge Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Det kommer helt an på hvordan og når hun sier det. Om en jeg nylig har blitt kjent med og ikke har vært intim med kaller meg søt så ville jeg sannsynligvis tolket det som at hun så på meg som en venn. Om vi var i datingfasen og vært intime, så hadde jeg blitt litt forvirret og kanskje litt usikker på hva hun følte om meg. Men det kommer helt an på settingen man er i. Hadde en kjæreste kalt meg søt så hadde jeg tatt det som et kompliment og blitt glad
Gjest Evel Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Jeg kan godt si til en venn at han er søt, og til en ny flørt at han er søt. Forskjellen ligger i hvordan jeg sier det. Ellers liker jeg å erte en mann som er interessert med å si at han er søt, så ikke tro at alle jenter tenker og mener det samme når de sier det... Veien er kort fra til dette 1
Guybrush Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Det er ikke hva man sier men kontekst og hvordan. Om en kar spøker, tuller og gjør seg til og deretter blir kalt søt av ei jente som ler og har det kjempegøy - det er noe helt annet enn en kar som "desperat" forsøker å få en annen type oppmerksomhet fra sin bestevenninne som stryker ham på ryggen og kaller ham søt. Altså svaret er ikke så enkelt at man kan si "ja" eller "nei".
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Når jeg sier at en gutt er søt, så går det på personlighet. Hvis en fyr er snill, god, sjarmerende eller sier/gjør søte ting, ja, da er han jo søt. Betyr ikke at han ikke er kjekk, barsk og ikke tenner meg fordet. Anonymous poster hash: cd527...96b 1
Gjest .-L-. Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Jeg tror det kommer litt ann på konteksten, men stort sett synes jeg det er kjekt Hadde det vært i sengen og jeg holdt på å dominere så hadde jeg blitt litt sån: Okei? Hvis jeg gjør noe fint eller søtt så er det kjekt å få høre at man er søt Endret 29. mai 2014 av .-L-.
Gjest Svampebob1 Skrevet 30. mai 2014 #12 Skrevet 30. mai 2014 Oppleves det? Må innrømme at jeg kan ha sagt det ofte..Anonymous poster hash: 8cf82...94f Hmm... Litt flaut. Men selv om jeg føler meg mer barsk enn søt, så liker jeg det jo ;-). Når jeg sier at en gutt er søt, så går det på personlighet. Hvis en fyr er snill, god, sjarmerende eller sier/gjør søte ting, ja, da er han jo søt. Betyr ikke at han ikke er kjekk, barsk og ikke tenner meg fordet. Anonymous poster hash: cd527...96b Og her er grunnen :-). 1
Hapa Skrevet 31. mai 2014 #13 Skrevet 31. mai 2014 (endret) De fleste menn, meg selv inkludert, tolker søt som et vennskapelig utsagn. Ikke fortell en mann at han er søt dersom du ønsker mer enn et vennskap med ham. Endret 31. mai 2014 av Hapa
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #14 Skrevet 31. mai 2014 For å være ærlig, blir jeg småfornærmet av å bli kalt søt Menes sikkert godt, men er jo på en måte en "skjuld spydighet". Jobber hardt for å få en bra/manndig kropp og når noen kommer å kaller meg søt, blir jeg jo på en måte skuffa. Kjekk derimot, setter jeg stor pris på. Men for all del. Det er vel en ting som varierer. Anonymous poster hash: 85016...043
SandkrabbeMedSko Skrevet 31. mai 2014 #15 Skrevet 31. mai 2014 Oppleves det? Må innrømme at jeg kan ha sagt det ofte..Anonymous poster hash: 8cf82...94f Etter erfaring kommer det helt ann på situasjonen. Om jeg har gjort noe for jenta som kan kanskje mer klassifiseres som "gentleman" oppførsel og hun kaller meg søt har jeg ikke noe imot det. Skulle det være i en situasjonen rett etter ett kyss eller noe lignende ville jeg nok satt spørsmålstegn ved kommentaren.
Gjest Leo Nardo Skrevet 1. juni 2014 #17 Skrevet 1. juni 2014 (endret) Det er sikkert avhengig av sammenheng, men som andre alt har sagt er nok ikke søt det beste komplimentet om intensjonen er noe utover det vennskapelige. Jeg og kameratene mine kaller eksempelvis andre menn søte når de er naive, sære og fremstår som dumme. For eksempel om noen har misforstått og sagt noe dumt: "Seriøst? Trodde du det? Så søt du er." Kan også kalle søsteren min søt om hun sier eller gjør noe dumt. Men jeg kan også si til en jente at hun er søt, rett og slett fordi hun er søt (les:attraktiv). Endret 1. juni 2014 av Leo Nardo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå