Gå til innhold

Introdusere katt til hunder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal flytte med dama mi. Hu har to rottweilere, den ene er litt over året, den andre er to år. De er ikke vant med katt, og blir trigga av katter på tur.

Jeg har da en katt, snill og litt småskvetten hannpus som er vant med hunder. Hunder som kommer på besøk er han skeptisk til, men han løper ikke.

Hvordan bør vi gjøre det med pus og hundene? Tenkte å ha munnkurv på hundene, så de ikke tar livet av katten hvis det ikke går bra..

Anonymous poster hash: 705f7...92b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg skrev på innlegget til noen andre her, det første dere må tenke på er å aldri ha dem sammen alene! Katten kan bli så redd at han kan klore opp øyne og snute på hundene. Og det vil bli en litt høy dyrlegeregning.

Munnkurv kan være lurt siden dette er en hund med mye instinkter. Vår alaskan husky kunne ikke være nærheten av kattene våres, fordi ho tok tak i dem (ikke for å skade dem, men sånn løst) og det kan ende galt hvis dem er alene sammen. Men dette må jo læres! Jeg tror alle hunder og katter kan gå sammen, men de trenger bare tid!

Ville også anbefalt deg å ha dem i hvert sitt rom, for å så la hunden gå der katten har gått og katten gå der de har vært. For å så bli kjent med lukten, men da må dette gjentas noen ganger før dem får møtes. Dette hjalp mye på meg og tror det også gjorde fremgangen mye bedre. Men husk at 2 hunder kan bli for mye på engang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...