SiMa Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Vi kommer til å registrere en ønskeliste før vi gifter oss. Liker det egentlig ikke, føler det er veldig kravstort, men vet jeg setter veldig pris på det når jeg selv skal kjøpe bryllupsgaver. Spørsmålet mitt er hvilket prisnivå er det greit å legge seg på? Vi kommer til å finne ting som ikke koster så mye, men lurer også på om det er greit å ønske seg litt dyre ting? Hvor dyre kan egentlig ønskene være? Hva gjør dere andre? Er det bare jeg som tenker på det?
ekkoet Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Det er en fordel å ha et utvalg. Ønsker man seg feks type servise og glass så vil folk kunne kjøpe type/størrelse/antall i den prisklassen de ser for seg. En som skal bruke mindre kjøper 2 sukkerskåler, mens en som gir mer kjøper 12 glass.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Mesteparten av tingene vi ønsket oss kostet mellom 100 og 500 kr tror jeg, noen litt dyrere - og et par ganske dyre ting. Synes det er helt greit så lenge ikke mesteparten av lista er veldig dyr (for det er en uting, altså). Noen bruker mer penger enn andre, og flere av de vi fikk gave fra hadde gått sammen om å kjøpe én større ting.Anonymous poster hash: 061f7...e4e
Gjest Daenerys Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Når jeg/vi satte opp liste satte vi rett og slett opp det vi ønsket oss. Noe er dyrere ting, andre billigere. Man får normalt sett hjelp i butikken til å velge ut noe fra lista til sin prisklasse Jeg har ingen problemer med å sette opp ønskeliste, tenker det er lettere for gjester, vi får noe vi ønsker oss om de vil gi gave, og ønskelisten kan også brukes til jul/bursdager senere.
kaprifolen Skrevet 30. mai 2014 #5 Skrevet 30. mai 2014 Har jobbet med slikt, og folk flest har ønsker til alt fra 29kr stk til 9000,-...
Jade Skrevet 30. mai 2014 #6 Skrevet 30. mai 2014 Vi hadde ikke tenkt å ha ønskeliste, men så begynte folk å mase. Fikk da vite at mange synes det var greit når brudeparet hadde ønskeliste og at det var vanlig å f.eks. ønske seg servise og lignende. Vi fant derfor et servise, og der var jo deler fra 100-lappen og oppover slik at folk kunne kjøpe for summen de ønsket selv. Tror dyreste på lista var ca 500 Vi ønsket oss noen dyrere ting, men det kjøpte vi oss selv da mange også ga penger. Vi turte ikke å føre opp dyre ting på listen (selv om folk kunne spleiset), da vi var redd for at noen ville føle seg presset til å bruke mye penger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå