AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Desto mer jeg blir i et forhold desto tyngre blir tanken på å aldri ha sex med andre kvinner. Jeg tror ikke jeg kommer til å klare det, men jeg er glad i kjæresten min og ønsker å dele livet mitt henne. Er det mulig å introdusere en kvinne for et åpent forhold etterhvert som tiden går? Hva måtte i så fall til for at du skulle gå med på det? Hvordan kunne man gradvis steg for steg drøftet ideen for henne? Anonymous poster hash: b5bee...7b0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Jeg trives ikke med åpne forhold, og kan ikke se for meg at jeg hadde frivillig gått med på et. Dersom du er ganske sikker på at du vil ha et åpent forhold, anbefaler jeg deg å være åpen og ærlig om det tidlig. Det hadde jeg foretrukket, så kunne jeg vært like ærlig om at jeg kun orker å leve i et lukket forhold, og at dersom det var veldig viktig for ham, hadde han muligheten til å finne noen andre som var villig til å ha et åpent forhold. Anonymous poster hash: 8019a...58d 14
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Det hadde vært totalt uaktuelt for meg. Hadde fyren min nevnt noe sånt, hadde jeg fort endret hele bildet jeg hadde av han, og latt han gå. Anonymous poster hash: 35579...a47 6
LexSuperior Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Helt uaktuelt for meg! Da kan jeg like gjerne være singel.. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Absolutt ingenting! Vil VIRKELIG heller være singel enn å være i den typen "forhold".Anonymous poster hash: b3358...141 2
Gjest Offensive Pie Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Det vil nok komme an på hennes innstilling. Jeg hadde vært villig til å åpne forholdet mellom meg og mannen dersom vi var enige om det. Foreløpig ønsker vi ikke å gjøre dette, men vi har snakket om at det kan bli en mulighet i fremtiden. Du må nesten se an kjæresten din.
gompen Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Da skal du være helt sikker på at du synes det er greit at dama di har sex med andre mannfolk. Så du ikke blir en furten liten guttunge når hun får seg mer enn deg i det åpne forholdet. 16
Gjest Kaffekrus Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Desto mer jeg blir i et forhold desto tyngre blir tanken på å aldri ha sex med andre kvinner. Jeg tror ikke jeg kommer til å klare det, men jeg er glad i kjæresten min og ønsker å dele livet mitt henne. Er det mulig å introdusere en kvinne for et åpent forhold etterhvert som tiden går? Hva måtte i så fall til for at du skulle gå med på det? Hvordan kunne man gradvis steg for steg drøftet ideen for henne? Anonymous poster hash: b5bee...7b0 Jeg ville aldri gått med på å ha et åpent forhold. Det enkleste er vel å bare spørre dama di rett ut? Endret 29. mai 2014 av Kaffekrus
Gjest avocadoen Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Jeg kan ikke bli overbevist om det, og har heldigvis en kjæreste som mener akkurat det samme som meg når det kommer til slikt. Er man så opptatt av monogami som meg så tror jeg nok det er helt umulig å overbevise
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Da skal du være helt sikker på at du synes det er greit at dama di har sex med andre mannfolk. Så du ikke blir en furten liten guttunge når hun får seg mer enn deg i det åpne forholdet. Ja denne problemstillingen er nok noe han ikke har tenkt på så nøye. Åpent forhold betyr jo gjerne seksuelt åpen men har følelser eksklusiv for partneren sin. Og sex kan kvinner få mye lettere enn menn. You do the math.Anonymous poster hash: e526c...259 3
Gjest New_Girl Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Hadde vært uaktuelt her. Åpent forhold er ikke noe for meg. Eneste gangen jeg kunne vurdere det var om jeg for en eller annen grunn ikke kunne ha sex, på grunn av helse f.eks. Men kjenner jeg mannen min rett hadde det ikke vært et tema da heller. Men hvis dette er noe du går og tenker på så må du jo bare snakke med henne. Introduser henne for det som en fantasi for eksempel, og se hvordan hun reagerer.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #12 Skrevet 29. mai 2014 Jeg har vært i åpent forhold. Har ikke noe i mot det. Virker som om mange har "fordommer" mot dette. Så fort man har forholdet åpent - så virker det som om folk tror vi begge har oss i hytt og pine med andre folk. Og det er faktisk ikke realiteten. Realiteten er at det ligger i at muligheten er der, men man trenger ikke nødvendigvis å ha lyst til å gjennomføre noe. Nå skal det sies at jeg som jente er biseksuell. For meg betyr det mye å få muligheten til å ha det litt gøy med andre kvinner, men det er sjeldent at det skjer når jeg er i et forhold. Det trenger ikke nødvendigvis å dreie seg om sex heller - men at vi begge kan dra på byen for å flørte/kose med andre uten at det blir mer. Med mine tidligere kjærester har jeg hatt både åpne og "lukkede" forhold. Alt ettersom hva gutten liker (for det er faktisk ikke alle gutter som liker tanken!). Og samme hva, så har det passet meg fint. Jeg stoler mye på folk - jeg stoler faktisk på at folk er som meg. Snakker ærlig, er åpne om følelsene sine - er ikke redd for å si hva som skremmer, hvor grensene går og hva de er redd for. Og dette er noe som bør ligge i grunn i alle forhold. Og jeg stoler på at folk er litt som meg - gjør det rette. Ikke lyver, ikke gjør noe bevisst for å skade, skape sjalusi eller annet drama. For meg er det viktig at jeg gjør det som er rett for meg - og det er å ikke såre noen andre. Respektere andre, deres syn og og grenser. Godta individet, rett og slett. Jeg kunne f.eks aldri ha gått inn i et forhold hvor jeg ikke kunne ha sagt ting som det er. Om det så er teite tanker, lyster eller følelser. Jeg må si ting som det er. Jeg er ikke redd for å spørre om jeg er usikker på noe, lurer på noe eller har lyst til å gjøre ting. Jeg har aldri vært i et forhold der jeg er usikker på partneren min eller forholdet, fordi vi har kommunisert godt. Anonymous poster hash: e8d76...2ed 2
Daraya Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 Hva måtte i så fall til for at du skulle gå med på det? Hvordan kunne man gradvis steg for steg drøftet ideen for henne? Uaktuelt for min del, en mann med en slik innstilling til samliv ville jeg ikke kaste bort tid på. Å være trofast betyr for meg at man holder seg til kjæresten sin på alle måter. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Med den rette kvinnen vil dette ikke være et problem. Kjenn på følelsene dine, kanskje dere har vært sammen så kort tid at du begynner å kjenne på de "ekte" følelsene? Anonymous poster hash: aad89...077
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #15 Skrevet 29. mai 2014 Nei, antakeligvis ikke. Dette er en type ting man blir enige om på forhånd - evt. noe man "glir inn i" etter å ha hatt sex noen ganger uten at man er sammen. Alle må gi opp muligheten for å treffe andre idet de blir monogame. Spesielt for menn er det det tyngste man gir opp. Hvilket er årsaken til at de fleste menn er langt mer selektive for en partner de vil ha til et forhold - og i hvert fall et ekteskap - når muligheten til å treffe en ny kvinne, kjenne hennes kropp, oppleve spenningen ved ny sex forsvinner, så skal det noe til at det er verdt det. For mange er det likevel det, det er jo tross alt en kvinne som er lojal, forhåpentligvis den vakreste du har datet og den beste i senga, en som elsker deg og vil oppdra dine barn, ofre mye og dele livet med deg. Hvor enn fristende et nytt ligg er er det for mye å ofre. Det er kun du som kan vurdere hvorvidt dette er verdt å satse på eller om denne "kløen" bare kommer til å bli verre. Dersom dere er unge og ugifte og ikke har kjent hverandre i ti år, så vil jeg tro dette er et symptom for at det ikke virkelig er kvinnen med stor K for deg. Tanken om et åpent forhold tror jeg du kan slå fra deg - du får ikke i pose og sekk. Det finnes menn med langt mer valgmuligheter enn deg selv som likevel ikke får slik til å fungere, av den enkle grunn at ingen oppegående og attraktiv kvinne vil fungere som en kone for en som ikke er en ektemann for henne. I den grad det fungerer er det midlertidig. Barn kan man selvsagt ikke bringe inn i en slik situasjon heller. Anonymous poster hash: 55734...0c0 1
Gjest Lille-pus Skrevet 29. mai 2014 #16 Skrevet 29. mai 2014 Desto mer jeg blir i et forhold desto tyngre blir tanken på å aldri ha sex med andre kvinner. Jeg tror ikke jeg kommer til å klare det, men jeg er glad i kjæresten min og ønsker å dele livet mitt henne. Er det mulig å introdusere en kvinne for et åpent forhold etterhvert som tiden går? Hva måtte i så fall til for at du skulle gå med på det? Hvordan kunne man gradvis steg for steg drøftet ideen for henne? Anonymous poster hash: b5bee...7b0 Jeg har lyst til snu rundt på spørsmålet ditt. Hva er grunnlaget for at du ønsker et åpent forhold? Du vil kunne få mange svar som ikke samsvarer med det forholdet du og hun har i dag, og kanskje er ikke svarene dermed verd noe for deg i den sammenhengen du søker svar. Det høre litt ut som du mener det er noe man kan overtale eller nesten presse et annet menneske til å godta? Om det ikke er omforent og i full aksept, åpenhet og gjensidighet på et fundament av hva dere har sammen, uten sjalusi eller 'drama' så vil det bli bare problemer av det. 4
Gjest Lille-pus Skrevet 29. mai 2014 #17 Skrevet 29. mai 2014 Nei, antakeligvis ikke. Dette er en type ting man blir enige om på forhånd - evt. noe man "glir inn i" etter å ha hatt sex noen ganger uten at man er sammen. Alle må gi opp muligheten for å treffe andre idet de blir monogame. Spesielt for menn er det det tyngste man gir opp. Hvilket er årsaken til at de fleste menn er langt mer selektive for en partner de vil ha til et forhold - og i hvert fall et ekteskap - når muligheten til å treffe en ny kvinne, kjenne hennes kropp, oppleve spenningen ved ny sex forsvinner, så skal det noe til at det er verdt det. For mange er det likevel det, det er jo tross alt en kvinne som er lojal, forhåpentligvis den vakreste du har datet og den beste i senga, en som elsker deg og vil oppdra dine barn, ofre mye og dele livet med deg. Hvor enn fristende et nytt ligg er er det for mye å ofre. Det er kun du som kan vurdere hvorvidt dette er verdt å satse på eller om denne "kløen" bare kommer til å bli verre. Dersom dere er unge og ugifte og ikke har kjent hverandre i ti år, så vil jeg tro dette er et symptom for at det ikke virkelig er kvinnen med stor K for deg. Tanken om et åpent forhold tror jeg du kan slå fra deg - du får ikke i pose og sekk. Det finnes menn med langt mer valgmuligheter enn deg selv som likevel ikke får slik til å fungere, av den enkle grunn at ingen oppegående og attraktiv kvinne vil fungere som en kone for en som ikke er en ektemann for henne. I den grad det fungerer er det midlertidig. Barn kan man selvsagt ikke bringe inn i en slik situasjon heller. Anonymous poster hash: 55734...0c0 Hva baserer du det på? Om jeg tenker riktig godt etter så kjenner jeg da mennesker i åpne forhold som er gift, har et misunnelsesverdig godt ekteskap og barn..... Interessant tanke du fremmer. Er den taken basert på noen ideer om at åpne forhold betyr å knulle rundt som kaniner på at som kan krype og gå? 4
Gjest Evel Skrevet 29. mai 2014 #18 Skrevet 29. mai 2014 Nei, det er ikke aktuelt. Den beste løsningen for deg er nok å forbli singel.
absinthia Skrevet 29. mai 2014 #19 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Du må nok forsøke å finne noen som ikke trenger å overbevises, men synes at det er greit i utgangspunktet. Kjenner folk som har både barn og bra ekteskap som lever i åpent forhold. Jeg selv kunne nok aldri ha blitt overbevist om det. Endret 29. mai 2014 av absinthia 3
FrkHumle Skrevet 29. mai 2014 #20 Skrevet 29. mai 2014 Fullstendig uaktuelt. Og jeg hadde blitt ekstremt skuffa over at en mann hadde holdt noe sånt hemmelig for meg. Har man et ønske om åpent forhold forteller man om det FØR man inngår forhold og jenta får mer følelser. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå