AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Bor i blokkleilighet med barn i Oslo. Har vært ute i finværet og gått i områder med enebolig. Barna virker veldig misunnelig på dem som har hage med trampoline. Får skikkelig dårlig samvittighet at jeg ikke har gjort de yrkesvalgene som gjør at jeg kunne hatt råd til enebolig mens barna er små. Noen andre som føler det samme? Vokste selv opp i enebolig med stor hage og kjellerstue som vi barna "eide". Anonymous poster hash: 64ccc...3cd 1
Sugar&Spice Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Hei. Jeg vokste opp i enebolig med alle flotte fasiliteter. Det førte til at mor og far var mye borte på jobb. Jeg hadde byttet bort hus og trampoline til blokk anyday om mamma og pappa var mer hjemme med meg og søsteren min da vi var små. Endret 29. mai 2014 av grethe91 29
Gjest ashanti Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Sånn er livet rett og slett. Jeg vokste opp i blokk med en bitteliten veranda, men vi ungene var ute å lekte sammen og fant på mye morro selv om vi ikke hadde tilgang til egen privat hage med trampoline altså. Jeg syntes ikke du skal ha dårlig samvittighet, alle kan ikke bo i hus med svær hage. Når det er sagt så kan du bo i hus hvis du vil det, men da må du flytte utenfor sentrumsområdene.. da får du fort et helt hus til samme pris som en leilighet i byen
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Vel, det står veldig mange ubrukte trampoliner rundt omkring. Du ser oftere en tom trampoline enn en trampoline med unger på. Det er andre ting som gjør deg til en god eller dårlig far, men jeg skjønner hva du mener. Vi har trampoline, men vi har ikke hytte, båt, råd til sydenferier eller familie i nærheten. Sånn er det bare, vi får gjøre det beste ut av det. Anonymous poster hash: 5ed98...80a 7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Mine barn er såpass små at de ikke skjønner konseptet med privat eiendom.De tror at "alt" er lekeplass og vil at vi skal gå å hoppe der det er trampoline. Skikkelig kjipt når minstemann står å gråter og sier "bobbe pappa!!" Anonymous poster hash: 64ccc...3cd 1
Rægs Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Familien min har hatt trampoline i 16 år, kun to av årene har den blitt brukt. Vi barna foretrakk heller å dra i parken med andre barn 1
Gjest ashanti Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Mine barn er såpass små at de ikke skjønner konseptet med privat eiendom.De tror at "alt" er lekeplass og vil at vi skal gå å hoppe der det er trampoline. Skikkelig kjipt når minstemann står å gråter og sier "bobbe pappa!!" Anonymous poster hash: 64ccc...3cd Jaja, men det er mye som er kjipt. De kan begynne å gråte når de ikke får iskrem også liksom De må bare lære at sånn er det og at det er mye annet gøy de kan gjøre. Evnt om det er noen venner av dere som har barn som har trampoline de kan få bruke litt? Du er i hvertfall ikke noe dårlig far. Det skal nok mer til enn det!
Gjest FuturePrimitive Skrevet 30. mai 2014 #8 Skrevet 30. mai 2014 Er litt i samme situasjon. Vokste opp i stor villa og far med mye penger men lite tid hjemme. Kan ikke huske at vi lekte så mye i hagen - vi holdt mest på i skogen. Selv HAR jeg råd til enebolig med trampoline, men jeg/vi har bevisst valgt det bort slik at vi fremfor å bo oss i hjel har både tid og penger til å gjøre andre ting enn å varme opp 200kvm hus, badebasseng, kjøpe trampoliner osv. Nå er kidden min ganske liten enda, og vi bor riktignok i et lite rekkehus utenfor byen slik at det er kort vei til lekeplass og skog osv - men jeg er helt sikker på at vi har gjort det riktige valget. Små barn driter vel også mye i hvordan foreldrene bor og hva slags yrkeskarriere de har? Kanskje slikt blir flauere når de blir ungdommer. Min plan er i hvert fall at vi har råd til et litt flottere sted å bo når ungene blir større slik at de slipper å skamme seg over at vi bor i en liten treroms. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #9 Skrevet 30. mai 2014 Trampoline er gøy og bra til trening! Vi har montert den opp hver sommer i 10 år nå, og den er fortsatt i bruk. Om du ikke har råd eller plass til store trampoliner finnes det jo små.. Hva om du kjøper en liten, sammenleggbar som dere kan ta med ut i fellesområdet etter behov? Eller ha den inne i stua? Bare søk på nett etter små trampoliner. Klart der er kjekt med en stor trampoline, men for de minste er det jo også gøy med en liten. Anonymous poster hash: f573a...9bd
Mafalda Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Hmm, vi har diger enebolig og egen hage, men likevel ikke trampoline. Du mener ikke seriøst at mangelen på enebolig og trampoline gjør livet vanskelig for dine barn, gjør du? Det er i så fall det rareste jeg har hørt på lenge. Unger vokser opp i alle slags boformer, på landet og i byen, i store hus og små leiligheter, med bare mamma, eller to pappaer, eller ørten søsken, og det blir folk av de fleste- så lenge de har fornuftige og kjærlige foreldre. Lærdommen om at "Ja, Lars har XXX og YYY, og det har ikke du, men sånn er livet" får de uansett, på et eller annet tidspunkt. Og de som ikke får det er det vel egentlig mest synd på. 9
Tarsan97 Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Nei ha nå ikke dårlig samvittighet for slikt. Det er utrolig mange faktorer som samspiller i hvor vi havner i livet. Rik bedriftseiere går konk og blir fattige osv. Gi heller barna dine tid å finn på andre ting enn trampoline er nå min tanke...Hadde ikke noe trampoline vi når jeg var liten, men vi hadde skauen å masse fantasi 1
ekkoet Skrevet 30. mai 2014 #12 Skrevet 30. mai 2014 På veggen hjemme hos oss da jeg var liten hadde min mor en korketavle hvor hun hang opp slike ting som feks avisutklipp med sitater på. Et av disse var: "Mange hadde hatt det godt om de ikke visste at andre hadde det bedre" Jeg er i utgangspunktet ikke noen fan av ordtak og livsmotto etc., men dette har hengt ved meg siden, og jo eldre jeg blir og jo mer jeg ser, jo bedre synes jeg det er. 13
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #13 Skrevet 30. mai 2014 Hei. Jeg vokste opp i enebolig med alle flotte fasiliteter. Det førte til at mor og far var mye borte på jobb. Jeg hadde byttet bort hus og trampoline til blokk anyday om mamma og pappa var mer hjemme med meg og søsteren min da vi var små. I tillegg til at enebolig og hage tar mye tid å vedlikeholde. Hadde du hatt det, hadde det gått mindre tid til barna dine. Jeg vokste opp med hage som foreldrene mine sleit livet av seg for å vedlikeholde. Selv om jeg var veldig glad for at de ikke brukte noe tid på oss, fikk jeg utrolig dårlig samvittighet av å se dem gå å slite og bestemte meg allerede da for at jeg aldri skulle ha enebolig og hage som voksen. Anonymous poster hash: c7fc9...4a4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #14 Skrevet 30. mai 2014 På veggen hjemme hos oss da jeg var liten hadde min mor en korketavle hvor hun hang opp slike ting som feks avisutklipp med sitater på. Et av disse var: "Mange hadde hatt det godt om de ikke visste at andre hadde det bedre" Jeg er i utgangspunktet ikke noen fan av ordtak og livsmotto etc., men dette har hengt ved meg siden, og jo eldre jeg blir og jo mer jeg ser, jo bedre synes jeg det er. Klok mor. Moren min var stikk motsatt. Vi prøvde å si til henne, vi har jo alt vi trenger, tenk på de i Afrika liksom, men nei, vi måtte tenke på hva naboene hadde. Anonymous poster hash: c7fc9...4a4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #15 Skrevet 30. mai 2014 Jeg er forsåvidt enig at det er mange fordeler med å bo i leilighet. Null behov for vedlikehold utenfor døren eller snømåking. Men, når det er slik at valget av bolig ikke bare er at valg, men også er grunnet min "begrensede" økonomi så føles det litt sårt. Anonymous poster hash: 64ccc...3cd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #16 Skrevet 30. mai 2014 Vi har god plass og ok råd, men velger likevel å ikke ha trampoline.Anonymous poster hash: c2aac...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #17 Skrevet 30. mai 2014 Vi har god plass og ok råd, men velger likevel å ikke ha trampoline.Anonymous poster hash: c2aac...cbf Forstår at trampoline ikke nødvendigvis er et must, men dere har i det minste et valg. Når jeg ser på finn hva det koster for enebolig så ser jeg at selv om jeg vinner 5 millioner i Lotto så har jeg ikke råd til en liten enebolig utenfor Oslo en gang. Eksempel på hus med hage med plass til trampoline ikke alt for langt utafor Oslo http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=48671547&searchclickthrough=true Anonymous poster hash: 64ccc...3cd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #18 Skrevet 30. mai 2014 Forstår at trampoline ikke nødvendigvis er et must, men dere har i det minste et valg. Når jeg ser på finn hva det koster for enebolig så ser jeg at selv om jeg vinner 5 millioner i Lotto så har jeg ikke råd til en liten enebolig utenfor Oslo en gang. Eksempel på hus med hage med plass til trampoline ikke alt for langt utafor Oslohttp://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=48671547&searchclickthrough=true Anonymous poster hash: 64ccc...3cd Vi betalte 1,5 null for vårt hus. Takk og pris for at vi ikke føler at vi må bo nær Oslo. Anonymous poster hash: c2aac...cbf
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #19 Skrevet 30. mai 2014 Vi betalte 1,5 null for vårt hus. Takk og pris for at vi ikke føler at vi må bo nær Oslo.Anonymous poster hash: c2aac...cbf Ser at hvis vi velger å bruke 2 timer på pendling hver dag så kan man kanskje få seg et bra hus til 4-5 millioner. Men pendlingen har sin pris det også. Vil kreve en ekstra bil og mange utgifter til det. Ideelt skulle man vært aksjemelger eller noe med lønn på flere millioner. Anonymous poster hash: 64ccc...3cd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2014 #20 Skrevet 30. mai 2014 Forstår at trampoline ikke nødvendigvis er et must, men dere har i det minste et valg. Når jeg ser på finn hva det koster for enebolig så ser jeg at selv om jeg vinner 5 millioner i Lotto så har jeg ikke råd til en liten enebolig utenfor Oslo en gang. Eksempel på hus med hage med plass til trampoline ikke alt for langt utafor Oslo http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=48671547&searchclickthrough=true Anonymous poster hash: 64ccc...3cd Nå valgte du å vise frem et hus fra en av Norges dyreste områder å bo i... Finnes billigere hus i samme kommune: http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=48430633&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=44952064&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=48657099&searchclickthrough=true Anonymous poster hash: d20d1...405 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå