AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Først vil jeg si at dette ikke blir skrevet fordi jeg er sjalu eller noe for det er ikke tilfellet. Venninnen min ble skilt for snart 2 år siden etter å ha vært gift i 20 år. Det var hun som gikk og de har klart å løse det praktiske på utmerket vis. Vi har alltid hatt et godt og nært forhold og selv når det har vært uenigheter mellom oss har vi klart å akseptere hverandres synspunkter. Etter to år som singel har hun hatt sex med utallige menn. Gifte, samboere, småbarnsfedre og single menn. I begynnelsen tenkte jeg at dette var et utslag av at hun var så ung da hun ble sammen med eksmannen og at hun nå skulle "ta igjen" det hun hadde gått glipp av, så jeg sa ikke annet at single menn var "ja" mens opptatte menn var "nei". Så, saken er at hun ennå holder på på samme måte. Jeg vet med sikkerhet at hun har vært med på å ødelegge en familie med barn og en annen familie går gjennom et helvete akkurat nå. Jeg vet så klart at det er mennene som har valgt å være utro og det er det jeg har sagt til meg selv når hun har fortalt om sine siste affærer. Nå kjenner jeg at respekten jeg hadde for henne forlengst har forduftet og blitt erstattet med...avsmak. Jeg misliker hennes moral og løssluppenhet så mye at jeg trekker meg mer og mer unna samtidig som jeg har sagt at jeg ikke vil høre mer om hennes erobringer. En annen ting er at ofte har jeg følt meg som medskyldig iom at jeg visste at hun var elskerinnen til noen og kvinnen har gått på samme kurs eller jobber på samme sted som meg. Det er grusomt å vite slikt og jeg blir litt forbannet når jeg sliter med samvittigheten for noe hun gjør. Dette skulle i utgangspunktet være et innlegg der jeg på sluttet spurte etter råd. Når jeg nå har skrevet ned mine tanker ser jeg at jeg ikke trenger råd, det jeg trengte var å få sortert tankene mine, få min lille utblåsning her. Jeg vet nå hva jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: ea824...01f 2
Gjest Jørild Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Skjønner godt at du mister respekten for henne. Er du sikker på at hun ikke sliter med noe, det er da ikke normal oppførsel?
Gjest Lille-pus Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Umiddelbart kan det være en ide å fortelle henne at du ikke ønsker å vite hvem hennes daværende elsker(e) er. Da unngår du den klemte situasjonen med å vite noe om deres sivilstand, privatliv og status. Tror du at det ville kunne hjelpe litt, i tillegg til å fortelle din venninne at hun ville gjøre lurt i å 'ta det litt rolig i svingen' nå. Endret 29. mai 2014 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Skjønner godt at du mister respekten for henne. Er du sikker på at hun ikke sliter med noe, det er da ikke normal oppførsel? Man kan aldri være 100% sikker på noe sånt men slik jeg kjenner henne utfra alle våre samtaler opp gjennom årene vil jeg svare nei på det. Eller, hun har slitt litt med eget kroppsbilde etter 3 svangerskap som alle endte med KS. Men jeg har aldri oppfattet det som om hun nedgradert seg selv eller på andre måter lider under det. Anonymous poster hash: ea824...01f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Jeg hadde dumpet en sånn venninne og forlat henne hvorfor. Hun fortjener ikke venner uansett. Anonymous poster hash: 9041b...088 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Det er vanlig å lete etter bekreftelse i hytt og pine etter et vanskelig brudd. Dessverre skyver disse kvinnene unna venninnene sine også og ender ofte på bar bakke (det gjelder ikke bare de som ligger med andres menn, men de som ligger rundt generelt). Det hele kommer an på hvor mye du setter pris på vennskapet og vil beholde det. Hvis hun ellers er en god venninne ville jeg bare satt foten ned når det kom til disse tingene. Hvis hun vil dele "spennende" historier, si at du ikke vil lytte, du vil ikke vite slike detaljer og dras inn i det. Du kan deretter si at du gjerne vil at hun skal si ifra dersom hun sliter med noe. Dette er nok såpass direkte at hun vil oppleve det nedsettende (at du tror hun sliter) men hvis det er så ille som du beskriver så er det greit å hinte såpass direkte. Anonymous poster hash: 673d3...6ae 1
Blod Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Uff. Greit nok at mennene er med på det, men det er mange problemer som kunne vært unngått hvis folk ikke hadde vært som din venninne 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Umiddelbart kan det være en ide å fortelle henne at du ikke ønsker å vite hvem hennes daværende elsker(e) er. Da unngår du den klemte situasjonen med å vite noe om deres sivilstand, privatliv og status. Tror du at det ville kunne hjelpe litt, i tillegg til å fortelle din venninne at hun ville gjøre lurt i å 'ta det litt rolig i svingen' nå. Jeg har sagt at jeg ikke vil høre mer om hennes elsker(e) og at hun burde holde seg til single menn. Hun er en godt voksen kvinne og hun vet selvsagt hva hun har vært med på å stelt i stand ang de stakkars familiene. Hvis ikke det får henne til å dra i nødbremsen vet jeg ikke hva som skal til. Anonymous poster hash: ea824...01f
Potetskrue Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Skjønner godt du mister respekten for henne - jeg hadde gjort akkurat det samme! Greit nok at disse mannfolka ikke klarer å holde seg i skinnet og ødelegger for seg selv sin egen familie - men det er jo ikke til å legge skjul på at det også er venninnen din sin skyld - sånn når hun vet fra før at mannen er gift og har evt. barn (tolket det ihvertfall slik at hun visste dette i enkelte tilfeller). Og det at du har sagt til henne at du ikke ønsker å vite hvem hennes elsker(e) er og at single menn er OK mens opptatte er fyfy - og hun enda ikke er bedre, nei jeg hadde dumpet henne som venn og fortalt hvorfor. Blir kvalm av slike mennesker. Ikke ditt problem, selv om det kanskje er litt vondt for deg også (siden dere alltid hadde hatt et godt forhold som venninner). 1
Berserkergang Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Først og fremst bør du sette deg ned med din venninne og si at du ikke syns noe særlig om det. Fortell henne det på en rolig måte og si at du ikke vil miste henne men om det fortsetter sånn ( med de gifte mennene, de som har samboere ) så klarer du ikke være venninne med henne pga det moralske aspektet ved det. Det at hun ligger rundt syns jeg du bør kunne godtta som venn, men da med menn som er single. Hennes løssluppenhet endrer vel ikke grunnen til at dere er venner? så lenge hun ikke ødelegger ekteskap og forhold.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Jeg hadde dumpet en sånn venninne og forlat henne hvorfor. Hun fortjener ikke venner uansett. Anonymous poster hash: 9041b...088 Det er vanlig å lete etter bekreftelse i hytt og pine etter et vanskelig brudd. Dessverre skyver disse kvinnene unna venninnene sine også og ender ofte på bar bakke (det gjelder ikke bare de som ligger med andres menn, men de som ligger rundt generelt). Det hele kommer an på hvor mye du setter pris på vennskapet og vil beholde det. Hvis hun ellers er en god venninne ville jeg bare satt foten ned når det kom til disse tingene. Hvis hun vil dele "spennende" historier, si at du ikke vil lytte, du vil ikke vite slike detaljer og dras inn i det. Du kan deretter si at du gjerne vil at hun skal si ifra dersom hun sliter med noe. Dette er nok såpass direkte at hun vil oppleve det nedsettende (at du tror hun sliter) men hvis det er så ille som du beskriver så er det greit å hinte såpass direkte. Anonymous poster hash: 673d3...6ae Deres skilsmisse gikk knirkefritt. De var begge flinke til å inngå kompromisser der de var uenige. Vi har alltid hatt hverandre og støttet hverandre i tykt og tynt. Helt til nå. Hun vet at hun kan snakke med meg om alt utenom hennes elskere. Uff. Greit nok at mennene er med på det, men det er mange problemer som kunne vært unngått hvis folk ikke hadde vært som din venninne Ja, det er sant. Anonymous poster hash: ea824...01f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #12 Skrevet 29. mai 2014 Skjønner godt du mister respekten for henne - jeg hadde gjort akkurat det samme! Greit nok at disse mannfolka ikke klarer å holde seg i skinnet og ødelegger for seg selv sin egen familie - men det er jo ikke til å legge skjul på at det også er venninnen din sin skyld - sånn når hun vet fra før at mannen er gift og har evt. barn (tolket det ihvertfall slik at hun visste dette i enkelte tilfeller). Og det at du har sagt til henne at du ikke ønsker å vite hvem hennes elsker(e) er og at single menn er OK mens opptatte er fyfy - og hun enda ikke er bedre, nei jeg hadde dumpet henne som venn og fortalt hvorfor. Blir kvalm av slike mennesker. Ikke ditt problem, selv om det kanskje er litt vondt for deg også (siden dere alltid hadde hatt et godt forhold som venninner). Ja, hun har visst at minst halvparten har hatt barn og/eller at kona/samboeren var gravide. Først og fremst bør du sette deg ned med din venninne og si at du ikke syns noe særlig om det. Fortell henne det på en rolig måte og si at du ikke vil miste henne men om det fortsetter sånn ( med de gifte mennene, de som har samboere ) så klarer du ikke være venninne med henne pga det moralske aspektet ved det. Det at hun ligger rundt syns jeg du bør kunne godtta som venn, men da med menn som er single. Hennes løssluppenhet endrer vel ikke grunnen til at dere er venner? så lenge hun ikke ødelegger ekteskap og forhold. Nei, det har aldri plaget meg. Anonymous poster hash: ea824...01f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 Deres skilsmisse gikk knirkefritt. De var begge flinke til å inngå kompromisser der de var uenige. Vi har alltid hatt hverandre og støttet hverandre i tykt og tynt. Helt til nå. Hun vet at hun kan snakke med meg om alt utenom hennes elskere. Ja, det er sant. Anonymous poster hash: ea824...01f utrolig at hun ikke eier skam nok til å la være å snakke om det i det minste.. Anonymous poster hash: 9041b...088 1
Gjest Linneah2013 Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Først vil jeg si at dette ikke blir skrevet fordi jeg er sjalu eller noe for det er ikke tilfellet. Venninnen min ble skilt for snart 2 år siden etter å ha vært gift i 20 år. Det var hun som gikk og de har klart å løse det praktiske på utmerket vis. Vi har alltid hatt et godt og nært forhold og selv når det har vært uenigheter mellom oss har vi klart å akseptere hverandres synspunkter. Etter to år som singel har hun hatt sex med utallige menn. Gifte, samboere, småbarnsfedre og single menn. I begynnelsen tenkte jeg at dette var et utslag av at hun var så ung da hun ble sammen med eksmannen og at hun nå skulle "ta igjen" det hun hadde gått glipp av, så jeg sa ikke annet at single menn var "ja" mens opptatte menn var "nei". Så, saken er at hun ennå holder på på samme måte. Jeg vet med sikkerhet at hun har vært med på å ødelegge en familie med barn og en annen familie går gjennom et helvete akkurat nå. Jeg vet så klart at det er mennene som har valgt å være utro og det er det jeg har sagt til meg selv når hun har fortalt om sine siste affærer. Nå kjenner jeg at respekten jeg hadde for henne forlengst har forduftet og blitt erstattet med...avsmak. Jeg misliker hennes moral og løssluppenhet så mye at jeg trekker meg mer og mer unna samtidig som jeg har sagt at jeg ikke vil høre mer om hennes erobringer. En annen ting er at ofte har jeg følt meg som medskyldig iom at jeg visste at hun var elskerinnen til noen og kvinnen har gått på samme kurs eller jobber på samme sted som meg. Det er grusomt å vite slikt og jeg blir litt forbannet når jeg sliter med samvittigheten for noe hun gjør. Dette skulle i utgangspunktet være et innlegg der jeg på sluttet spurte etter råd. Når jeg nå har skrevet ned mine tanker ser jeg at jeg ikke trenger råd, det jeg trengte var å få sortert tankene mine, få min lille utblåsning her. Jeg vet nå hva jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: ea824...01f Jeg hadde gitt henne beskjed om at jeg ikke ville fortsette vennskapet før hun har skjerpet seg..
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #15 Skrevet 31. mai 2014 Oppdatering. Har nå snakket med henne. Fikk sagt hva jeg mente om livsstilen hennes og også hvordan det påvirket meg med dårlig samvittighet og unngåelse av kvinner hvis mann var utro med min venninne med. Jeg fortalte også at respekten for henne var svunnet i takt med hennes affærer med opptatte menn. Vel, kort sagt.. hun tok det ikke så veldig bra og vi er ikke venner lenger. Anonymous poster hash: ea824...01f 2
lille_fiol Skrevet 31. mai 2014 #16 Skrevet 31. mai 2014 Bra du sa ifra uansett. En dag forstår hun nok at det du sa var rett, og at det faktisk er ekte og gode venner som sier ifra om sånne ting. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #17 Skrevet 31. mai 2014 Oppdatering. Har nå snakket med henne. Fikk sagt hva jeg mente om livsstilen hennes og også hvordan det påvirket meg med dårlig samvittighet og unngåelse av kvinner hvis mann var utro med min venninne med. Jeg fortalte også at respekten for henne var svunnet i takt med hennes affærer med opptatte menn. Vel, kort sagt.. hun tok det ikke så veldig bra og vi er ikke venner lenger. Anonymous poster hash: ea824...01f Tok du det face to face? Anonymous poster hash: 673d3...6ae
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #18 Skrevet 31. mai 2014 Tok du det face to face? Anonymous poster hash: 673d3...6ae Selvfølgelig. Anonymous poster hash: ea824...01f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #19 Skrevet 31. mai 2014 Selvfølgelig. Anonymous poster hash: ea824...01f Bra! Lurte fordi mange ikke våger konfrontasjoner lenger. Anonymous poster hash: 673d3...6ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå