Gå til innhold

Bruker du uv drakt på barne/barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mye reklame for disse, men har faktisk kun sett 1 barn med sånn på seg her i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte det i Thailand på datteren vår, men kun når vi badet. Resten av tiden passet vi bare på å ha henne i skyggen med solkrem på. Føler de blir veldig klamme med UV-drakt etter bare en liten stund, men de er perfekte å ha i vannet.

Skrevet

Har aldri brukt det.

Smører heller ofte med solkrem, og unngår solen når den er på det sterkeste.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, bruker ikke, har aldri vurdert å kjøpe det, heller. Men smører solkrem jevnt og trutt på solfylte dager. Her hvor jeg bor er sommeren vanligvis såpass kort og kald at jeg er bare glad for at de får litt sol på kroppen. :)

Anonymous poster hash: 8d0d1...cc3

Gjest Magdalene
Skrevet

Bruker det ikke i Norge, men når vi er i sydlige strøk gjør jeg det. Hvertfall på minsten på halvannet. Han er opp og ned av vannet hele tiden, så om vi skulle nøyd oss med solkrem måtte vi smurt hver halvtime..

AnonymBruker
Skrevet

Bruker det når vi er i varmere strøk, mest for å slippe å smøre solkrem 100 ganger. Der er vi både oftere og lengere på stranden selv om vi unngår timene midt på dagen. Og ungene er opp og ned i vannet hele tiden. Er vi ikke på stranden så har vi vanlig tøy og solkrem på, da slipper vi jo å smøre like ofte. I Norge (her vi bor) er det sjelden strandvær, og det er greit at de får de få solstrålene de kan på kroppen. Strandbesøkene er ikke like lange og de bader ikke like mye, så her dropper vi det.

Anonymous poster hash: 06658...b32
Skrevet

Jeg prøvde forrige år, men det ble så tullete... Lillegutt synes det var ubehagelig når han hadde badet og ta den av og på ble bare stress. Så da ble det solkrem og badeshorts.

Funket greit det så det gjør vi dette året og :)

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker både i varmere strøk og de dagene hvor vi har lange dager på stranden her omkring. Vi har et barn med veldig lys hud, som stor trives i vannkanten.

AnonymBruker
Skrevet

Brukte på eldstemann de to første årene. Da han ble tre år droppet vi det. Samme med yngste. Begge er rødhårede og lyse i huden.

Anonymous poster hash: 4be62...e43

Skrevet

Er akkurat dette intrykket som kommer frem her jeg har hatt :)

Opplevde nemlig ett barn som gikk med sånn drakt til hverdags hele sommeren, og det er det eneste barne jeg har sett med sånn drakt utenom på stranden eller i utlandet.

Er heller ikke noen spesiell grunn til at barnet gikk med den hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har ettåring, så skal ikke være i solen, når hun er større, tenker jeg at sol er sunt, med måte,

Anonymous poster hash: 6aa84...448

Gjest AnneShirley
Skrevet

Har brukt det når vi har vært på ferie til varme strøk. Synes det er supert til små barn om bader.

Skrevet

Nei, bortkastede penger

Gjest Christina146
Skrevet

Hva i all verden er en uv drakt? Er det ikke nok med solkrem lenger? O.o

Gjest Magdalene
Skrevet

Hva i all verden er en uv drakt? Er det ikke nok med solkrem lenger? O.o

Med tanke på all den hudkreften, som gjerne stammer fra at man ble veldig solbrent som barn, så er det et plagg som er veldig kjekt å ha, så slipper man å smøre hele tiden.

Skrevet

Vi brukte det på datteren vår de to første sommerene (hun var 1 og 2 år), og i høst da vi var i syden. I år når hun er tre blir det bare solkrem. Jeg synes det var klissete og styrete å smøre ofte nok, og ungen ville ikke stå stille så da tok jeg den enkleste utvei. Jeg synes dessuten drakta beskyttet mye bedre enn solkrem. Armer, føtter, ansikt og nakke ble selvsagt smurt, men hun ble raskt rød på de områdene som fikk sol (lys i huden) så da er jeg glad hun hadde drakta.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en av de som bruker slike drakter på lange stranddager. I tillegg til det andre skriver, synes jeg det kan være greit å slippe å bruke mer solkrem enn man må, selv om vi bruker barnesolkremer som gjør det godt i tester.

Anonymous poster hash: 787dc...c3e

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har ettåring, så skal ikke være i solen, når hun er større, tenker jeg at sol er sunt, med måte,Anonymous poster hash: 6aa84...448

Bare lurer, hvordan klarer du å holde 1 åringen unna solen? Vi har en på 14 måneder og han er jo en torpedo så om vi skulle holdt oss unna sola måtte vi vært inne.

Vi bruker ikke UV drakt, men solkrem, t-shirt og shorts. Badeshorts eller ikke noe når han er i bassenget.

Anonymous poster hash: 004eb...62c

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer, hvordan klarer du å holde 1 åringen unna solen? Vi har en på 14 måneder og han er jo en torpedo så om vi skulle holdt oss unna sola måtte vi vært inne.

Vi bruker ikke UV drakt, men solkrem, t-shirt og shorts. Badeshorts eller ikke noe når han er i bassenget.

Anonymous poster hash: 004eb...62c

Det samme lurer jeg på!

Vi har stor, solrik hage og om barna ikke kunne vært ute i fint vær.,.,.. Nei da vet ikke jeg!

"I dag er det sol og sommer, så i dag må vi være inne!" Hurra!

Anonymous poster hash: fa062...a01

Skrevet

Kommer ikke til å bruke det på minste her, men har uv- trekk på sportsvogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...