Gjest Qlio Skrevet 20. juni 2002 #1 Skrevet 20. juni 2002 Er det noen her som har giftet seg i Sjømannskirken i Miami??? Trenger masse tips og råd........... :-?
Gjest Qlio Skrevet 20. juni 2002 #3 Skrevet 20. juni 2002 Ja, hvis man ikke har penger til å gifte seg i gamlelandet, skjønner jeg ikke hvorfor man ikke kan velge å gjøre det på denne måten??? :o Vi har lokaler og kirke i Norge også, det er bare ikke sikkert at vi har penger til å gjøre det vi vil i Norge. Og da vurderer vi andre løsninger! Gift skal vi nok bli uansett!! :D Uansett; det er de viktigste personene som er samlet den dagen, meg og min tilkommende mann! Jeg kommer uansett til å bli den vakreste bruden han har sett, vi er garantert bryllupsreise og en minnerik opplevelse for resten av vårt liv sammen! Jeg gleder meg uansett hvor jeg gifter meg!
gummis Skrevet 20. juni 2002 #4 Skrevet 20. juni 2002 Sorry Qlio, jeg formulerte meg saa du misforsto. Skal ogsaa gifte meg i utlandet, derfor lurte jeg om jeg kunne vaere til hjelp med noe da... Skal gifte meg i London med naere venner og familie, og ja det er en bra loesning. Enig med deg, spiller ikke rolle hvor bare det er oss...
Gjest Qlio Skrevet 20. juni 2002 #5 Skrevet 20. juni 2002 BEKLAGER!!!! Gjett om jeg misforsto!!! :oops: Jeg lurer på om forlovere skal fylle ut papirer? Om vielsen er godkjent i Norge? Priser på brudebukett? Priser på fotograf? Om man kan fastsette dato før avreise (gravering i ringer)? Om det finnes bilder av kirker o.l.? Jeg skal ringe kirken etterpå, men jeg er så spent skjønner du!!!
gummis Skrevet 20. juni 2002 #6 Skrevet 20. juni 2002 Hei igjen! Sjekk: www.sjomannskirken.no Fra sjoemanskirken i Miami's sider: "Vi følger ikke norsk vigselslovgivning, men amerikansk. Det vil i praksis si at dere trenger ikke forberede noen norske papirer for vigselen. Vi følger State of Florida sine lover, som igjen betyr at før vigsel kan finne sted må brudeparet oppfylle de betingelser som lovene i Florida krever. Vigselsattesten blir derfor amerikansk. Når dere kommer hjem må dere selv ta kontakt med Folkeregisteret for å få ekteskapet deres registrert hos norske myndigheter. Det tar ca 6 til 8 uker etter vigselen før dere får attesten tilsendt fra de lokale vigselsmyndighetene her i Miami. For å få ordnet med det praktiske er det viktig at dere har minst en hverdag i Miami før vigsel kan finne sted. Denne dagen trenger dere til å gå på det lokale Marriage License Office for å ta ut “license to marry” (ekteskapstillatelse fra staten Florida) og til å ha vigselssamtale med meg. . . Begge partene må møte personlig og ha med identifikasjonsparirer, gjerne pass og førerkort. Dersom dere har vært gift før, må dere også ta med skilsmissepapirer/attest (trenger ikke være oversatt til engelsk). Blodprøve er det ikke lenger nødvendig å ta. ”License to Marry” koster ca $90. " Saa ja, dere kan fastsette dato, og vielsen er godkjent i Norge. Om blomster: "Vi har kontakt med en dyktig fotograf og en blomsterbutikk ikke langt fra Sjømannskirken. Blomsterbutikken leverer brudebuketten til kontoret vårt" Priser og saann har jeg null peiling paa, men kontakt presten paa [email protected] Lykke til Qlio. Skal dere dra snart?
Gjest Qlio Skrevet 20. juni 2002 #7 Skrevet 20. juni 2002 Jeg prøver å formulere en liten mail til dem nå. Hadde allerede funnet de sidene, men sitter fortsatt igjen med en del spørsmål.... :-? Under er mailen til kirken.... Hei, Vetle! Kan man fastsette datoen før avreise? Jeg tenker da på gravering av ringer. Passer hver dag fra 16/9-29/9 (bortsett fra mandager og tirsdager)? Skal vi ikke ha med noen papirer fra Norge? Tenker da på Forlovererklæring o.l. Er vårt ekteskap gyldig i forhold til norske lover og regler etter at vi har tatt kontakt med Folkeregisteret? Vi vet at det tar ca 6 til 8 uker etter vigselen før vi får attesten tilsendt fra de lokale vigselsmyndighetene i Miami. Hva er State of Florida sine lover i forhold til vårt bryllup (hvilke betingelser må vi oppfylle)? Kan du/dere anbefale noen som kan sette opp hår for meg? Priser hadde også vært ønskelig (du kan selvfølgelig ikke gi eksakt pris, men sånn omtrentlig? Kan fotografen filme vielsen om vi medbringer vårt eget kamera? Jeg er sikker på at familie og venner ville sette stor pris på om dette er mulig (evt. om noen av dere kan filme). Vil det finnes musikk i vielsen (organist)? Kan dere være behjelpelig med vitner? Er dette prisen som vil gjelde i september i år? 200$ for vielse 150-250$ for kirke 90$ for ”License to Marry” TOTALT: 4.256 NOK Har du/dere noen bilder du/dere kan sende av kirke og generalkonsulens hage (fra andre bryllup)? På forhånd tusen takk for hjelpen!!! Som dere sikkert skjønner er september ønsket tid....
Gjest Frida Skrevet 24. juni 2002 #8 Skrevet 24. juni 2002 Hei. Vi har også tenkt å gifte oss i utlandet, men har ikke bestemt hvor enda. Lurte bare på om dere skal ha en venne/familie-fest når dere kommer tilbake.
Gjest Qlio Skrevet 24. juni 2002 #9 Skrevet 24. juni 2002 Vi har ikke bestemt oss for noe ennå, men jeg tror ikke det kommer til å bli noen fest etterpå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå