AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Har hørt at det er litt sånn tøft miljø der. Eller er det ok? Anonymous poster hash: f20e5...ad0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Det er vel kanskje det området som er nærmest å kunne kalles vestkantens østkant, men det er helt greit. Tøft miljø blir å dra voldsomt på, bare ikke så rolig og fordragelig som mye annet av ytre vest gjerne er. Noen blokker og litt mer drabantpreg enn andre steder i vest, det skal være fullt mulig å overleve Anonymous poster hash: 0911f...e1f
Doge Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Har ikke opplevd noe tøft miljø der. Stille, rolig, hyggelige folk og nokså frisk luft Endret 29. mai 2014 av Doge
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Vel.. Det er vestkantens østkant, men jeg tror nok det går fint å bo der. Personlig ville jeg ikke ha gjort det, litt for mye drabant-by preg for min del. Anonymous poster hash: 528ca...426
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Hovseter torg og området rundt der er tilnærmet ghetto, jeg går ikke alene der. Mislikes sterkt der. Men stor-Hovseter er fint, spesielt Voksen, Huseby og mot Røa. Anonymous poster hash: b27d7...8ba
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Hovseter torg og området rundt der er tilnærmet ghetto, jeg går ikke alene der. Mislikes sterkt der. Men stor-Hovseter er fint, spesielt Voksen, Huseby og mot Røa. Anonymous poster hash: b27d7...8ba Er det gjenger der? Blottere og sånt? Røa virker greit, har vært der. Anonymous poster hash: f20e5...ad0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Er det gjenger der? Blottere og sånt? Røa virker greit, har vært der. Anonymous poster hash: f20e5...ad0 Det er gjenger der (slik jeg har erfart). Det har tidligere vært problemer med gjenger på bussene i nærheten som presser penger ut av mindreårige. Har ikke hørt noe om dette på en stund, men var det tidligere. BLottere finnes vel overalt. Hovseter er vestkantens østkant og bærer preg av det. Spør du meg. Jeg ville aldri flyttet dit. Anonymous poster hash: b27d7...8ba
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Er det gjenger der? Blottere og sånt? Røa virker greit, har vært der. Anonymous poster hash: f20e5...ad0 Du, det spørs jo hva du mener med gjenger. Det er Oslo, ikke Lagos. Det er varierende grader av trivelig og pent, men det er ikke sånn at kriminelle gjenger setter sitt preg på strøk på vestkanten. Sikkert noen tenåringer som lager trøbbel i ny og ne, men jeg håper ikke du får inntrykk av at man må holde seg inne med de lokale gjengene for ikke å få et nakkeskudd. Selv hadde jeg neppe bosatt meg på Hovseter, men kvadratmeterprisen hadde ikke vært høyere enn de aller, aller, aller, aller fleste steder i Norge hvis det var direkte farlig å bo der. Anonymous poster hash: 0911f...e1f 1
Magnifique Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Hei. Jeg synes at Hovseter er et stille og greit område. Det er virkelig ikke så ille som ryktet skal ha det til
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Jeg leser en bok fra Hovseter nemlig, så ble litt nysgjerrig. Blir virkelig barn mobbet hvis de bor på Hovseter? Anonymous poster hash: f20e5...ad0
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Jeg leser en bok fra Hovseter nemlig, så ble litt nysgjerrig. Blir virkelig barn mobbet hvis de bor på Hovseter? Anonymous poster hash: f20e5...ad0 Åja, jeg skjønner. Jeg er vokst opp på Oslo vest, men et stykke unna Hovseter, så jeg hadde ikke så mange kjente fra verken Hovseter eller omkringliggende strøk da jeg var liten. Har jo likevel blitt kjent med noen derfra senere, og jeg har ikke opplevd at de har fått noe dritt for å være fra Hovseter. Samtidig har jo Hovseter et annet preg enn mange av områdene i nærheten, og da er det også fullt mulig at en del av de som kommer derfra faktisk har hatt en litt annen oppvekst enn mange andre på vestkanten, så man blir litt forskjellige. Jeg tror ikke de blir mobbet for å være fra Hovseter, heller at den jevne hovseterværing (ja, jeg fant opp det begrepet akkurat nå) nok har mindre til felles med folk fra Holmenkollen enn folk fra andre vestkantstrøk har. Det blir akkurat som at folk fra Nordstrand, altså "østkantens vestkant", ikke alltid har så mye til felles med folk fra Lambertseter (et typisk østkantstrøk i nærheten av Nordstrand). Eller slik jeg fikk en hel del dritt for å være fra Oslo når jeg var på min mors hjemsted i oppveksten. Anonymous poster hash: 0911f...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2014 #12 Skrevet 31. mai 2014 Har selv vokst opp i en av blokkene på Hovseter. Kan ikke si at jeg opplevde det som dumt at jeg bodde på nettopp hovseter når jeg var liten, men har fått noen småkommentarer i senere tid. Det negative går ikke på at det er nettopp hovseter, men det er vel selvforklarende at vi som har vokst opp på hovseter har vokst opp med mindre penger enn de fra holmenkollen. Regner med at denne boken du har lest kan være "østenfor vest" ? Noe minner om sånn det beskrives i boken. (husk at boksen beskriver 80-tallet) Du kan fremdeles høre musikken fra klubben, innvandrerbutikken har fortsatt en annen atmosfære enn den vanlige matbutikken og det er fremdeles et skille mellom hovseterbarna og holmenkollenbarna. Men det er ikke så farlig som folk skal ha det til. Akkurat der jeg vokste opp er det veldig mye mindre politi i dag enn det det var rundt 1999/2000, men da var det så og si alltid samme personen de kom for. De som bor der er i for det meste som andre i Norge og har beina plantet på jorden. Anonymous poster hash: a1f9f...98a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2015 #13 Skrevet 30. april 2015 Vet at dette er en "gammel" tråd. Men blir så satt ut når jeg leser dette om Hovseter. Har bodd her noen år og opplever ikke dette som noe ghetto i det hele tatt. Om du går forbi 88 blogga så er det vel mer ghetto i noen av blokkene i nærheten. Bor veldig mange innvandrerfamilier i de blokkene med røde verandaer. Skittent og søppel som blir kastet ned fra verandaene. Gardiner som er laget av sorte søppelsekker osv. Noen ganger hvert halvår er det nok noen som fortsatt tror man kan tenne bål i stua når man skal lage middag...Innvandrerne kommer som regel ut når norske er på hytta eller ferie, så er ikke alltid man ser så mange av dem. Ellers i blokkene nærmere vei så er det norske barnefamilier og eldre norske som vi er flest av. Jeg anbefaler Hovseter! Anonymous poster hash: 06272...1d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå