Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt infeksjoner som krevde antibiotika behandling tidlig i svangerskapet, hvor det gikk bra med baby? Er 6 pluss 3 nå, og har vært syk over en uke, og nå antibiotika. ..æsj! Kjenner at jeg er litt ekstra bekymret for sa. Men vet jo selvfølgelig at det ikke er noe jeg kan gjøre fra eller til. ..bare vente og se. Men det hadde vært oppmuntrende å høre om andre det hadde gått bra med. ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finner jo ulike antibiotika, og noen av de går forhåpentligvis greit i ditt tilfelle :)

Hadde uvi, men det var senere i svangerskapet, og da fant legen bare frem det alternativet av antibiotika som var ok som gravid.

Gjest Jørild
Skrevet

Hadde uvi, fikk antibiotika som er trygg for gravide og det gikk helt fint.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på antibiotika i uke 3 og 4 altså fra eggløsning. Gått helt fint her!

Anonymous poster hash: 6de71...c4c

Skrevet

Godt å høre:-D antibiotika jeg går på er selvfølgelig ok i svangerskapet :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke noen grunn til at det ikke skal gå bra pga en antibiotikakur? Så lenge legen vet du er gravid så har h*n tatt hensyn til dette. En vil ikke gi mor noe som på noen måte kan skade fosteret med mindre mors helse er så dårlig at hensynet til denne veier tyngre. Så slapp av og god bedring!

Anonymous poster hash: 1b412...d3c

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle antibiotika er farlig for gravide, fordi ikke alle antibiotika klarer å passere via placenta og til fosteret. Du kan lese mer om forskjellige antibiotika typer på Helsedirektoratet sine sider - http://helsedirektoratet.no/sites/antibiotikabruk-i-sykehus/oversikter-tabeller/gravide-og-ammende/Sider/default.aspx

Når du nå går på antibiotika som er velegnet for gravide, så har du ingenting å bekymre deg for. :)

Anonymous poster hash: 92ca4...bb9

Skrevet

Takk for svar, men nå var det ikke antibiotikaen jeg var bekymret for, det var mer det å være syk over litt tid med feber og infeksjon i kroppen. Finner ikke så mye informasjon om hvordan dette kan påvirke fosterutviklingen i starten av svangerskapet

..

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, men nå var det ikke antibiotikaen jeg var bekymret for, det var mer det å være syk over litt tid med feber og infeksjon i kroppen. Finner ikke så mye informasjon om hvordan dette kan påvirke fosterutviklingen i starten av svangerskapet

..

Det hadde nok vert mye verre om du ikke gikk på antibiotika. UVI er veldig vanlig og få som gravid f.eks.

Anonymous poster hash: 6de71...c4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...