Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden det er endel mat jeg ikke tåler pleier jeg ofte og ta med meg egen mat for og gjøre det enklere for vert/vertinne.

Var i bursdag forrige helg hos ei vennine. Var grilling og hun sto for maten. Noen overhørte at jeg hadde med egen mat og spurte hvorfor så de aller fleste fikk det med seg. Da vi starte og grille var det flere som spurte sa de ville ha det jeg hadde med. Jeg sa Nei, har dessverre ikke med nok til å dele bort og flere ble sure. Jeg forklare enda en gang at jeg ikke kunne spise den andre maten og derfor måtte ha min egen. Det hjalp heller lite :/

Var inn og hjalp venninnen min med noe og da jeg kom ut er nesten all maten jeg hadde med borte. Var igjen et liten bit. Spurte hvem som hadde tatt det, men ingen ville svare. Noen slengte ut at jeg kunne vel bare spise noe annet og at jeg måtte slutte og være så sær.

Venninnen min ble skikkelig sint og ga dem ei lekse, men virket ikke som de brydde seg :(

Har flere ganger opplevd at folk blir små sure for at de ikke får smake, men det er første gangen noen har tatt maten min. Haff, blir litt lei av at det skal være så mye styr når jeg spiser borte :/

Hva gjør dere andre som har med mat bort? Tar dere med nok til og dele med alle?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Snuppi
Skrevet

Fy for en gjeng!

Jeg har aldri hørt på maken. For noen ufordragelige og frekke mennesker!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar med egen mat når det behøves. Om jeg har med til flere kommer helt an på hva det er og hvordan setting det er i, men det er yderst skjeldent jeg har med til flere. Var de andre venner av deg og, eller kun verten? Jeg hadde blitt forbanna om noen hadde tatt min mat i en slik situasjon, for da vet man jo heller ikke om det som er igjen er rent eller om noen har vært "morsomme" og forurenset den! Og jeg ville nok latt de høre det, især om det var folk jeg hadde møtt mer enn 1 gang.

Anonymous poster hash: 1e28a...8b0
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi! Nei, det har jeg aldri opplevd. For noen barnslige folk!

Tydelig at du må slutte å lage så fristende mat ;)

Anonymous poster hash: d4bb8...b84
  • Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Hva for slags mennesker er det din venninnen har som venner?

- jeg tenker på dem som krevde å få den maten du hadde med deg.

Er det slik menneskene har blitt i dag at de tror alle andre skal kjøpe inn mat til dem og at de selv bare kan ta og ta? :klo:

• Liker 3
Skrevet

:murvegg: Fy fasan for noen drittunger. De burde respektere at du har med egen mat.

Jeg er intolerant for mange matvarer, så jeg tar ofte med egen mat. Når jeg er med venninner så er de som oftest awesome og lager noe ved siden av, men jeg spør dem aldri om dette. Når jeg drar bort, uansett hvor, så sier jeg ifra om de spesifikke matvarene jeg ikke tåler. Sier at jeg tar med egen mat. Som sagt, så er det noen ganger de lager egen mat. Familien min for eksempel respekterer dette, og lager en hel egen rett - som jeg synes er alt for snilt. En gang dro jeg til en venninne som ikke hadde noe jeg tålte (jeg trodde at maten kom til å være ok for meg å spise, så jeg tok ikke med egen mat) , og da tok jeg rett og slett en skive ost.

Når jeg tar med egen mat tar jeg kun med til meg selv, for å ikke overskygge vertens mat. Ofte er det jeg tar med faktisk mere innbydende, for eksempel en salat når det er pizza på menyen, og jeg lar de få smake - men jeg har ikke med nok til å dele.

Håper jeg ikke høres frekk ut i dette innlegget..

• Liker 2
Skrevet

Grøss, det er min store skrekk! :sjokkert:

Selvfølgelig trenger du ikke å ta med nok til å dele med andre, det er din mat som du har med fordi du ikke kan spise maten alle andre spiser.

Allergimat er gjerne dyrt også, man skal jammen slippe å betale i dyre dommer for å tilfredsstille den forskrudde rettferdighetsfølelsen til frekke forvokste grinerunger.

Grrr, blir så sint på idioter uten folkeskikk! :rasende:

• Liker 5
Skrevet

Finnes virkelig ...ignorante, enkle mennesker? :hakeslepp:

• Liker 6
Skrevet

Hvor gamle er disse folkene?

Har selv ofte med mat pga cøliaki og laktoseintoleranse, og aldri opplev at noen har gjort noe sånt.

Hadde blitt skikkelig krass, og fortalt de akkurat hvor patetisk oppførselen deres var.

Man stjeler ikke maten til andre, ferdig med det!!

• Liker 3
Skrevet

Hvor gamle er disse folkene?

Har selv ofte med mat pga cøliaki og laktoseintoleranse, og aldri opplev at noen har gjort noe sånt.

Hadde blitt skikkelig krass, og fortalt de akkurat hvor patetisk oppførselen deres var.

Man stjeler ikke maten til andre, ferdig med det!!

Enig,virker som om de gjorde det bare for å være slemme.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Oi! Her var det mange som hadde svart.

Det er venner av typen hennes så hadde ikke møtt dem før. De er i alderen 30-40 så vil jo si det er vokse folk, selv om man ikke skulle tro det :P

Først trodde jeg det bare var tull, ble ganske paff da jeg skjønte at maten var borte.

Kjenner jeg venninnen min rett er det siste gangen de menneskene får sette en fot innenfor døren der, så slipper nok og møte dem igjen ;)

Edit:

Har ikke noe i mot og la folk få smake på maten min, men denne gangen var det såpass mange at det var ikke nok til la alle som ville smake få en bit uten at det ble for lite til meg.

Er det spleisefest tar jeg jo selvfølgelig med så alle kan få :)

Endret av Rhyth
  • Liker 7
Skrevet

Herlighet, er det mulig å være så frekke??! Hadde blitt flau om det var mine venner. Uansett flott at venninnen din stod opp for deg! Steike, jeg hadde blitt rimelig satt ut i en sånn situasjon.

Gjest Lille-pus
Skrevet

I enkelte tilfeller kunne disse menneskenes oppførsel ført til mer enn bare irritasjon og sult.

Jeg tenker at dersom det hadde vært en annen type selskap, og det var en gjest med diabetes type 1 og cøliaki som var blitt frastjålet sin mat mens hun/han hjalp vertskapet etter å ha tatt insulin tilpasset medbragt mat... det kunne endt med forferdelse i enkelte tilfeller.

Disse voksne menneskene, som på toppen av det hele ikke kjenner deg eller vet hva du tåler og ikke tåler, de kunne i ekstremtilfellet ha drept deg.

Jeg blir aldeles oppgitt her jeg sitter...

• Liker 7
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg blir helt sjokkert. Jeg er i samme situasjon som deg, mye jeg ikke tåler og tar med egen mat for ikke å være til bry. Har aldri opplevd noe i nærheten av det der! Hadde blitt forbanna, måtte jo ha gått sulten.

Folk velger ikke å ha allergier, totalt respektløs den oppførselen der er forkastelig.

Skrevet

Det at du skriver at det er mennesker i 30-40 årene som har gjort dette gjør meg faktisk helt forferdet.

Når man har kommet i den alderen burde man ha lært seg normal folkeskikk og respektere andre

og deres sykdommer. Jeg hadde blitt utrolig forbannet og virkelig sagt hva jeg mente til disse menneskene

som mente du måtte slutte å være sær. Man vet jo ikke alltid grunnen, men det er absolutt ingen

unnskyldning for voksne mennesker å oppføre seg på den måten, og her sier du jo t.o.m at du hadde

fortalt hvorfor du hadde med egen mat. Manglende respekt for andre er tydeligvis en del av den gjengen

du var så uheldig å være med den kvelden. Det at ingen svarte kan vel også ha å gjøre med at de som

ikke var med på å ta maten din mest sannsynlig var flaue over de som faktisk gjorde det. Men i dette

tilfellet burde de virkelig ha snakket ut når noen forsøkte å ta maten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd det samme, men jeg har blant annet opplevd at noen har "spiket" opp medbrakt mat med ting jeg ikke tåler, slik at jeg har blitt syk.

Forklaringen var at de skulle bevise at matintoleranser kun var et motefenomen, og at hvis jeg ikke visste at jeg spiste det jeg "visstnok ikke tålte", så ble jeg heller ikke syk.

Så jeg har stor sympati med deg trådstarter. Slik respektløs oppførsel er ikke morsomt å oppleve.

Anonymous poster hash: b49fa...13d
  • Liker 10
Skrevet

Hærlighet, er dette serriøst?! :P Kan ikke fatte at noen får seg til å gjøre noe sånt!

Skrevet

Så utrolig frekt! Hvor umodne går det an å bli??

Skrevet (endret)

Jeg har ikke opplevd det samme, men jeg har blant annet opplevd at noen har "spiket" opp medbrakt mat med ting jeg ikke tåler, slik at jeg har blitt syk.

Forklaringen var at de skulle bevise at matintoleranser kun var et motefenomen, og at hvis jeg ikke visste at jeg spiste det jeg "visstnok ikke tålte", så ble jeg heller ikke syk.

Så jeg har stor sympati med deg trådstarter. Slik respektløs oppførsel er ikke morsomt å oppleve.

Anonymous poster hash: b49fa...13d

Sånn sett er jeg glad de tok maten og ikke gjorte noe sånt med den :) Da hadde fort hele kvelden i går og dagen i dag vært ødelagt. Ble litt nysgjerrig, ble du syk mens du var der så de fikk se det?

Endret av Rhyth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...