Gå til innhold

Hva slags sparekonto har dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor høy rente? Hvor ofte kan dere ta ut og sette inn på den?

Anonymous poster hash: 17549...7c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har både hos Norwegian og topprente, topprente.no er i regi av sparebanken øst. En gang i tiden hadde de 3,50% rente, nå tror jeg det er 3,25%. har ubegrenset uttak.

Anonymous poster hash: ee28f...179
Skrevet (endret)

Sjekk finansportalen.no

Er det snakk om pengeplassering anbefaler jeg Nordax: 3,95 %, ikke nettbank (uttaksmelding må sendes med posten i ferdigfrankert konvolutt, fungerer greit), gebyrfritt, max 750 000.

Et mer "normalt" alternativ er bluestep.no med 3,45 % uten begrensninger eller binding. Max 2 mill (norsk bankgaranti)

Santander har vært bra men har varslet rentenedgang til 3.25 %.

Jeg har konto i alle banker som har vært på topp de siste 5 årene :)

Endret av nojac
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Har Yabank, men får vel bytte til bluestep da (takk for tips foresten). Ingen vits å ha bufferpenger/sparepenger stående i en bank som kan tilby noe mindre enn den beste renten.

AnonymBruker
Skrevet

BSU og bonussparing. BSU kan jeg ikke ta inn og ut penger når jeg vil, men på bonussparingkontoen kan jeg det. Men om jeg tar ut penger derfra før det har gått ett år, mister jeg bonusrenten min.

Anonymous poster hash: 3e794...e8f
AnonymBruker
Skrevet

Bsu og bsu ekstrem hvor jeg kan spare 30 000 ekstra i året til samme rente 4,7%. Pengene kan kun brukes til bolig.

Ellers har jeg sparekonto i yabank og bank norwegian hvor jeg kan ta ut så mange ganger jeg vil. Begge setter ned renten nå, men det virker som de fleste bankene gjør det samme. ny rente ya 3,25% og bn 3,2%.

Jeg bruker ya til brukskonto og regningskontoer, og bn til sparepengene til tross for litt lavere rente. det er rett og slett fordi jeg har litt for lett for å ta av sparepengene hvis det er noe jeg har lyst på, og siden bn ikke har nettbankapp til mobil er det litt vanskeligere å overføre til brukskontoen :fnise:

Anonymous poster hash: 02d40...c5a
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk finansportalen.no

Er det snakk om pengeplassering anbefaler jeg Nordax: 3,95 %, ikke nettbank (uttaksmelding må sendes med posten i ferdigfrankert konvolutt, fungerer greit), gebyrfritt, max 750 000.

Et mer "normalt" alternativ er bluestep.no med 3,45 % uten begrensninger eller binding. Max 2 mill (norsk bankgaranti)

Santander har vært bra men har varslet rentenedgang til 3.25 %.

Jeg har konto i alle banker som har vært på topp de siste 5 årene :)

Hvordan er renteutbetalingene i bluestep, månedlig eller årlig? Mange takk for tipset..

Anonymous poster hash: ee28f...179

Skrevet

Hvordan er renteutbetalingene i bluestep, månedlig eller årlig? Mange takk for tipset..

Bluestep har årlig renteutbetaling. For meg spiller dette ingen rolle, jeg ser bare på effektiv rente,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...