AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Hei! Dere som trener mye til vanlig (minst fire økter i uka), hvordan løser dere dette når dere skal på en lengre ferie? Tar dere fri fra treningen under ferien, eller er dere "avhengige" av å ha treningsmuligheter hele tiden? Selv skal jeg to uker til syden i sommer, og ønsker egentlig ikke å ha treningsfri i en så lang periode. Føler meg mye bedre når jeg får trent. Vet jo at det sikkert bare er å ta seg en joggetur eller noe der nede, men jeg vil også trene styrke, i tillegg til at det er nærmest umulig å jogge, pga. sola og varmen. Anonymous poster hash: 977af...730
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Sjekk om de har treningsrom på hotellet, eller i nærheten. Anonymous poster hash: b13f5...ec7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Sjekk om de har treningsrom på hotellet, eller i nærheten. Anonymous poster hash: b13f5...ec7 Har gjort det, men kan ikke finne noe Anonymous poster hash: 977af...730
søtpai Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Jeg pleier å sjekke om det er trenings rom på hotellet. Hvis ikke så pakker jeg med meg yogamatten og gjør øvelser med kroppsvekt i stedet. Funker flott.
Rapunzel_ Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Jeg ønsker også å trene når jeg er på ferie. I fjor sommer dro vi derfor på et hotell som hadde treningsrom med både mølle og styrkeapparater Det var ikke like bra som treningssenteret hjemme, men det funket sånn for ei uke.
Gjest Runforit Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Nå jogger jeg da, men jogget i Thailand. Hadde på caps og jogget på morgenen før sola hadde blitt for varm. Funket fint det. I tillegg svømte jeg mye, dykket og var generelt i mye bevegelse. Er jo masse styrkeøvelser du kan gjøre med egen kroppsvekt også.
sullå Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Et par dager i uken står jeg tidlig opp og svømmer i bassenget (før det er for varmt, og før alle de andre gjestene dukker opp). Ellers går jeg mye langs stranden. Utenom det tenker jeg at ferie er ferie. Jeg går ikke på noen særlige smeller når det gjelder kostholdet, derfor tar jeg det ganske med ro
Erazor Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Om jeg skal noen steder, så pleier jeg å sjekke ut treningsmulighetene på forhånd. Det beste er å ha tilgang til et treningsrom, eller i det minste et studio i nærheten av der jeg skal bo. Om det ikke finnes, sjekker jeg ut mulighetene for joggeturer og eventuelt andre aktiviteter, og supplerer med enkle styrkeøvelser. Nå reiser jeg ikke så mye for tiden, men en bekjent kjøpte TRX-slynger til å feste over dørkarmen og tar disse med i kofferten på jobbreiser. Om jeg skal på langtur kommer jeg nok til å vurdere å kjøpe slike selv.
Gjest Anastasia Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Jeg skal straks reise bort i 4 uker og har bestilt meg personlig trener (3 økter). Ellers skal jeg på yoga-kurs og har tenkt å løpe/gå tur/jogge på stranda. 4 uker uten å trene går ikke for meg.
skruf Skrevet 30. mai 2014 #10 Skrevet 30. mai 2014 Jeg bruker å jogge, og jeg jogger også på ferie i varmere strøk. Står opp tidlig, og løper før sola kommer helt opp og det blir skikkelig varmt. Egentlig en utrolig fin måte å starte dagen på Bruker også å legge inn noen svømmeøkter i bassenget eller i sjøen.
maria b Skrevet 30. mai 2014 #11 Skrevet 30. mai 2014 Om jeg skal noen steder, så pleier jeg å sjekke ut treningsmulighetene på forhånd. Det beste er å ha tilgang til et treningsrom, eller i det minste et studio i nærheten av der jeg skal bo. Om det ikke finnes, sjekker jeg ut mulighetene for joggeturer og eventuelt andre aktiviteter, og supplerer med enkle styrkeøvelser. Nå reiser jeg ikke så mye for tiden, men en bekjent kjøpte TRX-slynger til å feste over dørkarmen og tar disse med i kofferten på jobbreiser. Om jeg skal på langtur kommer jeg nok til å vurdere å kjøpe slike selv. Hei. Hvor får man kjøpt disse TRX- slyngene til å feste over dørkarmen? Jeg skal snart 14 dager til Spania og kunne tenkt meg å ha med det i kofferten. Er det forresten noen som vet om man kan trene på et hotell man ikke bor på? Mot betaling selvfølgelig. Nabohotellet der jeg skal har treningsrom.
magicpie Skrevet 30. mai 2014 #12 Skrevet 30. mai 2014 Nå jogger jeg da, men jogget i Thailand. Hadde på caps og jogget på morgenen før sola hadde blitt for varm. Funket fint det. I tillegg svømte jeg mye, dykket og var generelt i mye bevegelse. Er jo masse styrkeøvelser du kan gjøre med egen kroppsvekt også. Jeg har også jogga et par ganger i Thailand, men fy fader så varmt det blir! Kjentes ut som om jeg skulle dævve av heteslag, måtte ligge lenge på et kaldt gulv etterpå for å komme til hektene igjen (men så jogga jeg ikke såå tidlig på morgenen da, så det rakk å bli ganske varmt)
Rapunzel_ Skrevet 30. mai 2014 #13 Skrevet 30. mai 2014 Jeg jogget i syden, rundt kl 7-8 om morgenen, men det ble for varmt for meg. Klarte så vidt 20 minutter, før jeg var nær døden av heteslag.
Erazor Skrevet 30. mai 2014 #14 Skrevet 30. mai 2014 Hei. Hvor får man kjøpt disse TRX- slyngene til å feste over dørkarmen? Jeg skal snart 14 dager til Spania og kunne tenkt meg å ha med det i kofferten. Er det forresten noen som vet om man kan trene på et hotell man ikke bor på? Mot betaling selvfølgelig. Nabohotellet der jeg skal har treningsrom. Det finnes en del forskjellige merker med svært varierende priser. TRX er relativt dyrt, men der vet jeg også at kvaliteten er bra. De kan kjøpes blant annet fra Gymgrossisten, men koster 2000 kroner for et hjemmesett (det dobbelte for et pro-sett). Har ingen erfaring med de billigere, men på X-life kan man kjøpe Abilica-slynger til 699. Ellers vil jeg anbefale et søk på for eksempel Kelkoo etter «slyngetrening». Da får du opp noen flere alternativer. Det er også mulig å prøve å få tak i slikt brukt. Vet ikke om det er mulig å trene på hoteller man ikke bor på, men det går an å sende en epost og spørre - det verste som skjer er at du får nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå