Gå til innhold

Gutter: Hva legger dere i ordet "søt"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei singel jente på 20 år, som ofte får høre av gutter at jeg er søt. Det er nesten det eneste ordet som brukes når jeg får kompimenter fra dem. Men jeg lurer veldig på hva dere egentlig mener med "søt"? Vet egentlig ikke om jeg blir glad for å bli kalt det, ser liksom for meg at gutter ser på meg som ei lita lillesøster eller noe... :(

Er forøvrig ganske lav (160 cm) og slank, så er litt redd for at dette er med på å gjøre meg til ei som bare er lita og søt.

Anonymous poster hash: 9ada1...493
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blant annet kultur kan ha mye å si, for eksempel hvilken by man er fra. Men en ting er klart; så lenge de ikke sier "aaaww så søteløte" med babystemme, så er det nok et kompliment ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blant annet kultur kan ha mye å si, for eksempel hvilken by man er fra. Men en ting er klart; så lenge de ikke sier "aaaww så søteløte" med babystemme, så er det nok et kompliment ;)

De sier det ikke å den måten nei, det er mer sånn "du er jo ganske søt, da" osv. Er fra Trondheim ;)

Anonymous poster hash: 9ff19...44d

Skrevet

Jeg har sagt søt til jenter som jeg mener er enten for unge for meg, eller at de er mer som ei lillesøster ja, så det kan ha noe med det. Litt det samme som når jenter sier at fyren er søt, da er man på en måte litt i samme gate med at man er i en friendzone. Det er litt mer futt i det om man sier eller hører sexy, deilig, kjekk osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sagt søt til jenter som jeg mener er enten for unge for meg, eller at de er mer som ei lillesøster ja, så det kan ha noe med det. Litt det samme som når jenter sier at fyren er søt, da er man på en måte litt i samme gate med at man er i en friendzone. Det er litt mer futt i det om man sier eller hører sexy, deilig, kjekk osv.

Ja, det er akkurat det jeg tenker :( Vil mye heller høre at jeg er fin, pen eller noe, istedet for søt. Selvfølgelig er jeg jo takknemlig for at gutter gir meg komplimenter (hadde jo vært verre hvis de sa jeg er stygg), men blir litt trist når det bare er "søt".

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg tenker :(Vil mye heller høre at jeg er fin, pen eller noe, istedet for søt. Selvfølgelig er jeg jo takknemlig for at gutter gir meg komplimenter (hadde jo vært verre hvis de sa jeg er stygg), men blir litt trist når det bare er "søt".

Du får bare si det til dem da :P

Kommer helt an på hva personen som sier du er "søt" legger i det...

Personlig er "søt" et av de beste "all-round" komplimentene jeg kan gi til noen tror jeg...

Søt for meg = hyggelig/snill/attraktiv/glad/morsom mm.

AnonymBruker
Skrevet

Du får bare si det til dem da :P

Kommer helt an på hva personen som sier du er "søt" legger i det...

Personlig er "søt" et av de beste "all-round" komplimentene jeg kan gi til noen tror jeg...

Søt for meg = hyggelig/snill/attraktiv/glad/morsom mm.

Gir jo ikke mening at jeg skal fortelle gutter hvilke komplimenter de skal gi meg? Hvis de ikke synes jeg er fin eller pen, så vil jeg jo ikke at de skal si det, heller ;p

• Liker 3
Skrevet

"Søt" er utelukkende positivt i min bok, tror det er veldig få menn/gutter som mener noe negativt med det. For menn derimot er det gjerne ganske nedtur å bli kalt søt. Da hadde jeg tenkt at dette er kjørt :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Søt" er utelukkende positivt i min bok, tror det er veldig få menn/gutter som mener noe negativt med det. For menn derimot er det gjerne ganske nedtur å bli kalt søt. Da hadde jeg tenkt at dette er kjørt :P

Haha, er enig i at det er noe annet for gutter/menn å bli kalt det. Tror ikke at de mener noe negativt når de kaller meg det, men bare lurte på hva som legges i det ordet :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg tenker :( Vil mye heller høre at jeg er fin, pen eller noe, istedet for søt. Selvfølgelig er jeg jo takknemlig for at gutter gir meg komplimenter (hadde jo vært verre hvis de sa jeg er stygg), men blir litt trist når det bare er "søt".

Jeg bruker det ikke sånn. Har snakket om dette med folk før, og det virker som om det klart mest vanlige er at det bare er udelt positivt og ikke utelukker noe romantisk. Hvis jeg kaller en jente søt er det bare bra, og det betyr på ingen måte at hun er "bare en venn" eller "som en lillesøster". Hun kan godt være en jente jeg har følelser for. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg er forelsket i henne, men det utelukker det heller overhodet ikke.

Et par ganger har venninner spurt meg og noen kompiser om hva vi legger i ordet søt om damer, og da har det vært full enighet blant alle oss gutta om at det ikke betyr det du, TS, frykter. Alle jenter jeg har vært sammen med eller kunnet tenkt meg å være sammen med opp gjennom har vært av typen jeg ville kalt "søt". Så det betyr for de fleste av oss bare at du er en bra dame, og sier ingenting negativt om romantisk interesse i det hele tatt. Jeg er ikke forelsket i alle jenter jeg kunne kalt søte, men jeg er aldri forelsket i jenter jeg ikke kunne kalt søte.

Anonymous poster hash: feb17...a0a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forresten en helt vanlig mannlig student på 23, og det samme er de kompisene mine som er enige med meg om hva "søt" innebærer. Sånn om du skulle lure på om jeg bare mener dette fordi jeg er en særing på 14 eller 40 som er langt unna deg i både alder og syn på saker og ting.

Ta det for det det er, i hvert fall for de fleste av oss gutta i "passende" alder: Udelt positivt og ikke noe som utelukker at du er pen, fin eller hva du nå egentlig heller vil høre. Snarere det motsatte, hvis noe.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg ble forklart en gang at det betydde at jenta var pen, men ikke gav dem ereksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ofte høre jeg er søt, og når jeg har spurt hva de mener med "søt"? Så svarer de at de syns jeg er pen. Alle mindre tidligere kjærester har kalt meg for søt. Det er først når vi er i et forhold eller har hatt noe på gang en stund, at jeg får høre jeg er sexy. Å høre at en er "sexy" hadde jeg ikke likt dersom jeg nettopp hadde møtt fyren.

Anonymous poster hash: d48f6...0c9
Gjest Idollet
Skrevet (endret)

Søt er noe av det mest positive jeg kan si. Med søt mener jeg at ei jente er den typiske kjæreste jenta, som er pen, ungdommelig og feminin, skikkelig og slikt.

Endret av Idollet
  • Liker 3
Skrevet

Altså, bare fordi du blir ansett som søt betyr det jo ikke at du er uaktuell seksuelt. Men det er vanskelig å se på en nett, liten kvinne som mer sexy når hun er mer utpreget søt.

• Liker 1
Skrevet

Gir jo ikke mening at jeg skal fortelle gutter hvilke komplimenter de skal gi meg? Hvis de ikke synes jeg er fin eller pen, så vil jeg jo ikke at de skal si det, heller ;p

pfff Selvfølgelig gjør det ikke det :D

Du skjønner vel at "søt" er et slags "kompliment-light", mindre direkte og langt letter å "slippe unna med" enn f.feks. "åååå du er så digg/pen/nydelig/dÆiiiliii osv...

AnonymBruker
Skrevet

En søt jente for meg er ei jente som jeg ikke umiddelbart får lyst å knulle, men som jeg heller kunne tenkt meg å innlede et varig forhold med. Stifte familie og slikt.

Anonymous poster hash: d8902...026
Skrevet

En søt jente for meg er ei jente som jeg ikke umiddelbart får lyst å knulle, men som jeg heller kunne tenkt meg å innlede et varig forhold med. Stifte familie og slikt.

Anonymous poster hash: d8902...026

Hvorfor sier gutter det dere hele tiden? skiller dere virkelig så mye på sex og forelskelse som dere skal ha det til? Altså,hvis du ser en jente du kunne tenkt deg å stifte familie,får du ikke lyst til å..eh..ligge med henne? Går ikke de to tingene hånd i hånd?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men det er i samme gate. Hva ligger det i "nydelig" ?

Anonymous poster hash: c12e8...503
Skrevet

Når jeg kaller noen søt eller nydelig, så er det fordi jeg blir glad og varm i hjertet av dem på en eller annen måte. Så det er utelukkende positivt å bli kalt søt eller nydelig i min bok :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...