Gå til innhold

Sjekke inn bagasjen på nytt ved mellomlanding?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal reise Bergen - London - Los Angeles. Turen fra Bergen til London er med British Airways, mens turen fra London til Los Angeles er med American Airlines. Hele turen er kjøpt samtidig. Må jeg hente bagasjen min i London og sjekke den inn på nytt? Har ekstremt dårlig tid i London, så håper ikke det...

Anonymous poster hash: b050f...ac9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det pleier å være veldig tilfeldig. Du må gjerne det når du skal reise med to forskjellige flyselskap. Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg spurte SAS en gang.

Men kontakt dine flyselskap så får du vite med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste fra Oslo og til USA med et mellomstopp, og jeg måtte ikke det, det gjorde de for meg :) Nå har jo jeg kun reist med et selskap hele veien, så vil anta du må det hvis du skal bytte fly som drives av et annet selskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri trengt det ved interkontinentale flygninger med flere selskap, men ring og hør med dem for sikkerhets skyld. Husk at hvis du har dårlig tid på flyplassen så er det også dårlig tid for bagasjen på komme seg fra ett sted til ett annet og med neste fly, så da er det større sannsynlighet for at du får forsinket bagasje ved ankomststedet. Med andre ord, ta med et klesskrift og litt toalettsaker i håndbagasjen.

Anonymous poster hash: d30ff...93e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Regner med at det er code share på denne flyvningen? I så fall går alt av seg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på om flyselskapa samarbeider med hverandre. Flyr man SAS og Widerø så trenger man ikke sjekke inn på mellomøanding. Men flyr man Norwegian og et av de andre så må man sjekke inn. Av erfaring er det sånn med utenlandske flyselskaper, noen samarbeider og andre ikke.

Anonymous poster hash: f8d22...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Normalt er det sånn at om du har bestilt tilfeldig satt sammen reise på en tilfeldig side som kombinerer uavhengige flyselskaper, så må du sjekke inn bagasjen på nytt. Men om flyselskapene samarbeider, så går bagasjen videre av seg selv. I ditt tilfelle gjelder det siste, regner jeg med, da du har fått lov å bestille en reise med kort transittid og fordi British Airways og American Airlines er samarbeidspartnere og flyr code share-flights sammen.

Anonymous poster hash: 80520...c6f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Nei, du trenger ikke sjekke inn 2 ganger. Er en gjennomgående billett. Hadde du skulle reist innenlands i USA måtte du sjekket inn en gang til.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal reise Bergen - London - Los Angeles. Turen fra Bergen til London er med British Airways, mens turen fra London til Los Angeles er med American Airlines. Hele turen er kjøpt samtidig. Må jeg hente bagasjen min i London og sjekke den inn på nytt? Har ekstremt dårlig tid i London, så håper ikke det...

Er det kjøpt felles så er ikke det nødvendig nei. BA og AA er vel samme allianse og hvis jeg husker rett. Så det skulle være null problem å sjekke inn hele veien. Husk at du dog må bytte terminal på LHR, da det kun er BA som opperer fra T5.

Hadde det vært meg så hadde jeg helt klart foretrukket BA hele veien, både for å slippe terminalbytte i London. Og ikke minst fått fly med Airbus A380 istedenfor AAs B777.

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om flyselskapa samarbeider med hverandre. Flyr man SAS og Widerø så trenger man ikke sjekke inn på mellomøanding. Men flyr man Norwegian og et av de andre så må man sjekke inn. Av erfaring er det sånn med utenlandske flyselskaper, noen samarbeider og andre ikke.

Anonymous poster hash: f8d22...b0d

BA og AA er samarbeids og aliansepartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det "vanlige" er vel at man må hente bagasjen og sjekke den inn på nytt når man kommer fra utlandet og skal videre innenlands, mens det går av seg selv ved utenlandsflyvninger. Hender den går rett til destinasjon også på overgang til innenlands, forsåvidt, men at man må sjekke den inn på nytt ved ny flyvning utenlands har jeg ikke opplevd.

Anonymous poster hash: fb5f8...24d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det "vanlige" er vel at man må hente bagasjen og sjekke den inn på nytt når man kommer fra utlandet og skal videre innenlands, mens det går av seg selv ved utenlandsflyvninger. Hender den går rett til destinasjon også på overgang til innenlands, forsåvidt, men at man må sjekke den inn på nytt ved ny flyvning utenlands har jeg ikke opplevd.

Anonymous poster hash: fb5f8...24d

Hadde jeg reist f.eks. Los Angeles - Oslo - Bergen måtte jeg ha sjekket inn bagasjen på nytt i Oslo, så det er en av grunnene til at jeg for alt i livet ikke reiser inneom Oslo.

Den ene veien reiser jeg kun med British Airways, så der er det jo greit. Om jeg hadde måtte sjekke inn bagasjen på nytt andre veien hadde jeg blitt gal, så får satse på at jeg slipper det (...spørre på flyplassen).

Årsaken til at jeg kombinerte to flyselskaper den ene veien var jo selvsagt at det ble billigere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts sjekker enkelt og greit kvitteringstagen du får på bagasjen du sjekker inn. Står det LA på den så skal den dit..

Anonymous poster hash: b2021...109
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg reist f.eks. Los Angeles - Oslo - Bergen måtte jeg ha sjekket inn bagasjen på nytt i Oslo, så det er en av grunnene til at jeg for alt i livet ikke reiser inneom Oslo.

Den ene veien reiser jeg kun med British Airways, så der er det jo greit. Om jeg hadde måtte sjekke inn bagasjen på nytt andre veien hadde jeg blitt gal, så får satse på at jeg slipper det (...spørre på flyplassen).

Årsaken til at jeg kombinerte to flyselskaper den ene veien var jo selvsagt at det ble billigere. ;)

Skal du fly A380 tilbake til Europa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, slik snakker en skikkelig flyentusiast! Tror ikke ts har skjekket opp det før hun bestilte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, slik snakker en skikkelig flyentusiast! Tror ikke ts har skjekket opp det før hun bestilte..

Hehe jepp elsker fly og flygning. Var på RIAT ifjor da kom BAs nye Airbus A380 i 100 meters høyde over rullebanen flankert av Red Arrows skal love deg at det var litt av et syn. Den ruva noe vanvitting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nja, har sjekket, ser ikke ut som om jeg skal det nei. Står på nettsiden at det er en 744. Var ikke akkurat noe jeg som en ikke-flyentusiast sjekket først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...