Gå til innhold

Lære å stå på henda i voksen alder? + kan noen med komme et treningsprogram til meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig? Aldri klart det før. Vil lære det og å slå hjul.

Til nr 2: Jeg har ikke trent på over 4 måneder. Skal begynne mandag(ja, faktisk, da er eksamen over;)). Jeg vil stramme opp kroppen, men også gå ned 4-5 kilo. Er det noen som er gode på å lage treningsprogram her inne? Jeg er ikke veldig flink på styrketrening, men har vært en del på spinning og aerobictimer. Kunne også tenke meg yoga, og å løpe ute.

Problemet er også at jeg drar til utlandet i 2 mnd om 1 mnd, så får ikke opprettholdt treningen mens jeg er der...

Anonymous poster hash: 22ff3...b84
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke gjøre yoga og løping i utlandet? :klo:

Anonymous poster hash: cab3d...fa6
AnonymBruker
Skrevet

Klart man kan stå på hendene. Det er bare å øve det :) Men greit med medhjelper til du får balanse og teknikk på plass.

Beste er om du får et treningsopplegg av en PT, som ser deg og dine svakheter/styrker og vet mer om hvem du er (vekt, alder, høyde).

Anonymous poster hash: e3d0a...f59
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ikke gjøre yoga og løping i utlandet? :klo:

Anonymous poster hash: cab3d...fa6

Haha, joda, men skal jobbe som frivillig i 4 uker og deretter reise 2 uker, og det er i Sør-Amerika. Så vet ikke om jeg tør å løpe rundt i gatene der ;)

Anonymous poster hash: 22ff3...b84

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig få PTer som har peiling på håndstående. Finn i så fall en som har turnbakgrunn.

Jeg lærte det selv i voksen alder, eller dvs, jeg lærer fortsatt. Det tar veldig lang tid og du må være tålmodig. Det beste treningsprogrammet for å lære seg det er gymnastic bodies sitt handstand one.

Det er et veldig solid program som begynner på absolutt scratch og du må jobbe deg gjennom det uansett hvor sterk eller mobil du er fra før. Det gjør at alle har "gått distansen" når den tunge treningen kommer.

Det er én ulempe med programmet. Det er ikke gratis. Jeg synes selv investeringen var verdt det. Om du har tid og penger til det burde du også delta på et seminar med Coach Summer.

http://gymnasticbodies.com/

AnonymBruker
Skrevet

Nå kan jeg stå på henda og slå hjul. Men det kan da ikke være så vanskelig å lære seg dette? Ihvertfall ikke å stå på henda. Gjør det mot en vegg til du har trent balansen. Å slu hjul er bare øvelse. Husk rette ben.

Noen har mer anlegg for turn enn andre, men du kan nok fint klare dette på egenhånd, det er jo det som er vanlig når man er barn, tross alt.

Anonymous poster hash: 1729c...dd8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå kan jeg stå på henda og slå hjul. Men det kan da ikke være så vanskelig å lære seg dette? Ihvertfall ikke å stå på henda. Gjør det mot en vegg til du har trent balansen. Å slu hjul er bare øvelse. Husk rette ben.

Noen har mer anlegg for turn enn andre, men du kan nok fint klare dette på egenhånd, det er jo det som er vanlig når man er barn, tross alt.

Anonymous poster hash: 1729c...dd8

Støtter denne. Bare prøv opp mot en vegg. Legg noen puter rundt deg på gulvet om du er redd, og ikke få panikk når du plutselig er opp ned. Du må bare bli vant til følelsen.

Anonymous poster hash: 12b13...5b5

AnonymBruker
Skrevet

I yoga lærer vi å stå på hodet og henda. Ingen problem å lære seg selv om man er voksen. Jeg begynte å trene på dette i en alder av 45 år ;) Gikk raskt å lære seg teknikkene, men man må øve jevnlig på dette.

Anonymous poster hash: e3d0a...f59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...