Gå til innhold

Fra og med høsten av blir det andre boller...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Fra høsten av, kommer jeg kun til å ha 2000 kr å rutte med, etter husleie, strøm, regninger osv er betalt. Disse 2000 kr vil da selvsagt gå til mat. Dette vil bli en sykt forandring fra det jeg er vant med tidligere, men er innstilt på at dette skal gå. Det MÅ bare, jeg har intet valg.

Jeg spiser da hovedsaklig grønnsaker, en proteinkilde + noe meieriprodukter. Kan dette gå? Hvordan gjør dere det, fattige studenter? :P Jeg jobber i tillegg litt ved siden av skolen, men får ikke nok vakter til at jeg går i overskudd

Bor i Oslo, så handler selvfølgelig alt av grønt på de billigste grøntsjappene.

Anonymous poster hash: af0db...2b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

2000 for en person på en mnd er vel ikke noe problem? Vi er to stk og bruker 3500 kr:)

Edit: skrivefeil

Endret av lillemeg90
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

2000 i mat til en person? Vi er 2 og bruker 4000 i mnd på mat. Spiser da ytrefilet, taco, pizza, bakte poteter, bulgur, ris, kjøttdeig, pasta bolognese, ørret, laks, poteter, you name it.

Se på kiloprisen når du handler, og velg varer som SER kjipe ut. De er ofte likevel de samme varene, bare uten merket. F.eks tacokrydder fra rema er nøyaktig det samme produktet som tacokrydder fra santa maria..mao, slutt å betal for merkevarer.

Bak brød selv, lag sauser, dressinger og dipper fra bunn. Ikke bare er det mye billigere å røre sammen en saus med kraft og rødvin enn ferdigpose, det smaker mye bedre også. Tips; Ultra i hvert fall har en sånn liten flaske med ferdig innkokt rødvin/hvitvin..den koster 100 kroner, men den varer i månedsvis. Ett par tskjer holder til en rødvinssaus.

AnonymBruker
Skrevet

Bli flink til å bruke fryser, slik at du kan handle inn kjøtt på tilbud og fryse ned grønnsaksrester og andre ting før de blir dårlige om du ikk rekker å spise opp. Hvis purreløken begynner å synge på siste verset så kapp den opp og frys den ned, passe ypperlig i suppe eller wok senere, i tillegg til at du da alltid har rester i fryseren om du blir blakk, og det tar kortere tid å lage maten.

Utforsk nye og billigere kilder for protein. Okselever er for eksempel svært billig, mettende og sunt. Mye for pengene så du har mat lenge. Vet at en del har problemer med blant annet lever siden det er innmat, men det er mørt kjøtt med god smak.

Anonymous poster hash: 571ea...a73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...