Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funker dette? Noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Det funker sikkert for mange, men det funket ikke for meg. Betalte 2300,- for et 8 ukers nettkurs, levde på 1300 kcal/dag, jogget 3 ganger i uka og gikk ikke ned et gram. GR anbefaler mye lettprodukter og karbohydrater, og det var tydeligvis feil type mat for meg.

Skrevet

Funker åpenbart for mange, men jeg skjønner ikke vitsen. Ideer til hva jeg skal spise og moralsk støtte får jeg på andre måter og helt gratis (gjerne også på nettet, mange gode diskusjoner også her på KG).

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns bare det er så vanskelig å vite hvilke mengder av mat det er greit å spise når jeg skal ned i vekt. Og om jeg trener spiser jeg mer så ser liksom ikke sammenheng i kalori underskudd og overskudd.

Skrevet

Jeg syns bare det er så vanskelig å vite hvilke mengder av mat det er greit å spise når jeg skal ned i vekt. Og om jeg trener spiser jeg mer så ser liksom ikke sammenheng i kalori underskudd og overskudd.

Jeg bruker bare en BMI-kalkulator og spiser stort sett like mange kalorier hver dag uansett hva jeg gjør, kanskje litt mer om jeg har vært i voldsom aktivitet. Men det kan godt hende kurs er bra for deg, uavhengig av hva feks jeg foretrekker :fnise:

Gjest Coolaid
Skrevet

Funker dette? Noen som har erfaringer?

Jeg har flere GR kurs bak meg og har en del erfaring.

Jeg har både positive og negative erfaringer. Positivt er at det var en god starthjelp med tanke på hva man skal spise og hvor ofte. Et godt fellesskap og flott kursleder som virkelig bry seg. Gikk ned en god del i vekt også.

Negativt kan jeg nevne at man blir veldig fokusert på vekt, kg ned, og det å spise nok. Jeg syns det var uheldig og unaturlig at jeg kan spise store mengder av noen matvarer og mindre av andre. Det er ikke akkurat positivt å lære seg til å spise så store mengder av en del ting. Det er det man gjør det til selv, velger man å veie mat kan man det, men det er ikke noe man behøver. Det er også lett å bli avhengig av disse kursene og fellesskapet, og glemme at man skal stole på seg selv og ikke en kursleder.

Alt i alt, helt ok å gå noen kurs, spesielt dersom man vil ha hjelp til å komme i gang med livsstilsendring. Dersom du ikke har så god peilig på kost og mosjon, og trenger ytre påvirkninger så vil jeg anbefale et kurs eller to. Da har du grunnkunnskapen til å fortsette på din egen vei videre. Du får hjelp til det viktigste - å finne ut hvor mye og hvor ofte du skal spise, samt motivasjon. Trenger du dette er det lurt å gå på kurs.

Uansett om du velger kurs eller ikke, tenkt at du er nødt å endre kurs for resten av livet, ikke bare noen måneder for å gå ned i vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...