Gå til innhold

Kjapp morgentrening - spise først?

Anbefalte innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Har et kjapt spørsmål til de av dere som kan mye om trening.

Jeg holder for tiden på med 30 day shred og det går veldig fint. Jeg pleier å gjøre den 30-minutters treningen på morgenen, rett etter jeg står opp. Jeg pleier bare å drikke et glass vann og sette igang med treningsøkten umiddelbart etter å ha stått opp, så dusjer og spiser jeg frokost etterpå. Men er det slik at man får mindre utbytte av trening dersom man ikke har spist noe før trening? Bør jeg evt. spise en gulrot eller et eple før jeg trener, bare for å ha noe i magen? Jeg pleier egentlig ikke å føle meg sulten i det jeg setter igang med treningen, men dersom jeg får mer ut av økten om jeg har spist noe vil jeg selvfølgelig det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har energi gjennom hele økta er det ingenting i veien for å gjøre den på tom mage. Min erfaring er at jeg må ha noe i magen, så ved tunge økter spiser jeg et par knekkebrød med skinke og før lette økter tar jeg en shake med bcaa :)

Skrevet

Jeg spiser ikke frokost og trener som oftest rett etter at jeg har stått opp. :)

Drikker et glass saft kun for å ikke få hold hvis jeg løper.

Tror det veldig individuelt, noen mener man bør spise noe og så vente en liten stund, mens andre mener motsatt. :)

Gjest Runforit
Skrevet

Noen fungerer bra uten mat før trening andre ikke. Om du presterer bra uten frokost så er det bare å kjøre på og spise frokost etterpå.

Jeg har ikke tid til frokost om morgenen før joggetur og jogger lett 8 km på tom mage. Etterpå spiser jeg en solid frokost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...