Gå til innhold

Hvordan få eksen ut av hodet, så jeg er klar for nye forhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Problemstillingen står i overskriften... Jeg vil være skikkelig ferdig med eksen før jeg begynner å date andre igjen, så ikke situasjonen blir preget av det som skjedde mellom meg og eksen. Fikk ingen ordentlig avslutning med en forklaring, hvis det spiller noen rolle...

Anonymous poster hash: 9c7c6...479
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ta en siste prat med exen og si du trenger den praten for å komme videre.

Anonymous poster hash: 5534e...92f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta den siste praten, den kan gjøre det verre da du ripper opp i såret igjen. Kutt kontakten du har, få hodet ditt på andre ting og la tiden gå. Det blir bedre etterhvert, men det tar som sagt tid.

Anonymous poster hash: cf57e...ac3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta den siste praten, den kan gjøre det verre da du ripper opp i såret igjen. Kutt kontakten du har, få hodet ditt på andre ting og la tiden gå. Det blir bedre etterhvert, men det tar som sagt tid.

Hva hvis det tar typ 10 år da? Det er det jeg er bekymret for. Har kjærlighetssorg fra helvete og kommer aldri over det virker det som. Har hatt det i snart 15 mnd.

Anonymous poster hash: 1fce8...342

AnonymBruker
Skrevet

Oi, motstridende råd. Vi har latt være å ha kontakt over flere måneder nå. Tenkte at det var nødvendig, ellers kommer jeg aldri over ham. Men jeg har ikke kommet over ham nå heller...

AnonymBruker
Skrevet

Det tar tid. Noen bruker flere år.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde aldri noen "siste prat" med eksen min. Han var ikke i stand til det, han var alvorlig psykisk syk, jeg vet hvorfor jeg gikk. Og ja jeg hadde det tøft etterpå, men man må jobbe seg gjennom det. Så enkelt er det.

Ingen vits i å rippe opp i gamle sår, som andre sier her. Klem til deg :)

Skrevet

Problemstillingen står i overskriften... Jeg vil være skikkelig ferdig med eksen før jeg begynner å date andre igjen, så ikke situasjonen blir preget av det som skjedde mellom meg og eksen. Fikk ingen ordentlig avslutning med en forklaring, hvis det spiller noen rolle...

Av og til får man aldri eksen ut av hodet. Men viktig å leve med at det er slutt, og se fremover. :)

Skrevet

For meg hjalp det veldig å treffe en ny, min nye kjæreste tok etterhvert eksen sin plass i mine tanker. Jeg var ikke ferdig med eksen, men jeg fikk ett realt dytt og måtte bare bestemme meg for å komme meg videre og se fremover. Hadde jeg ikke truffet han hadde jeg nok fortsatt dvelt på "hva om", men nå har jeg innsett at det finnes andre bra menn der ute :)

AnonymBruker
Skrevet

Det tar tid. Noen bruker flere år.

Kan jeg skrive under på. I juni går jeg inn i mitt sjette. Har jeg sikkert mye av skylden for selv, men jeg har (endelig) innsett at å vente på at det "går over" ikke hjelper. Jeg tenkte også at jeg burde få henne helt ut av hodet før jeg møter noen andre, men det nytter ikke. Først når jeg får følelser for noen andre vil disse etterhvert kunne ta hennes plass. Inntil det skjer vil jeg nok fortsette å tenke på henne dag ut og dag inn...

Anonymous poster hash: 6b618...6fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...