Gå til innhold

Foundation og pudder-tips til den som ikke er solbrun? (og strømpebukser)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg synes det er vanskelig å finne pudder og foundation som ikke er laget med tanke på solbrun hud. Personlig synes jeg at det lett kan se "skittent" ut om foundationen er tydelig mørkere enn ansiktet, men jeg er ikke så lys at jeg bare kan bestille den hviteste foundationen som finnes, det hadde også blitt et unaturlig skille.

Jeg er ikke "albino-hvit"* heller, hudfargen min er i nærheten av dette eller dette.

Dere som er like lyse, eller er kunnskapsrike når det kommer til sminke: Hvilke merker og nyanser vil dere anbefale?

I tillegg: Hvilke butikker og merker har lyse, tynne strømpebukser? Igjen synes jeg de fleste "hudfargede" strømpebukser blir mørkere enn min hudtone, og da føler jeg meg så kjerringaktig i nylonstømpebukser.

For å være en kjip trådstarter som ønsker en viss type svar, vennligst ikke be meg om å ta solarium, selvbruning etc :P Det er ikke det tråden handler om.

*Ikke at jeg på noen som helst måte mener at det er noe galt med å være albino, det jeg mente var at jeg trodde ikke jeg var ekstremt lys, og at det også var marked for sminke til min hudtone.

Anonymous poster hash: a9caa...eb5
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :-) Jeg har slik hudfarge jeg også. Blir sjeldent brun, får bare fregner. Jeg bruker en foundation fra Smashbox i farge 1.1 (http://www.smashbox.com/product/6035/22769/Face/Foundation/STUDIO-SKIN-15-HOUR-WEAR-HYDRATING-FOUNDATION/index.tmpl) og et pudder fra Smashbox oppå der igjen. Før det bruker jeg primer så sminken sitter finere og lenger :-) Jeg er veldig fornøyd med dette, fargen ser veldig naturlig ut på meg. Men du må være obs på å ikke ta på for mye, uansett om det er rett farge så vil det se unaturlig ut da! Lykke til! :-)

Skrevet

Bruker Clinique Even Better fundation, har nummer 2 tror jeg, men mener å huske at det finnes en enda lysere også. Syns også BareMinerals sin Fair og Fairly Light fundation funker fint! :)
Har lys hud sånn som deg, og jeg pleier å blande litt fundation i hudkremen, som jeg tar på halsen + litt solpudder på hals og bryst, for å unngå en helt annen farge og glød i ansiktet enn ellers :)

Når det gjelder strømpebukse hadde Pierre Robert en farge som het Champagne, som var lys, men den finner jeg ikke i butikkene lenger :/ De som er er aaalt for tan for mine bein, det ser veldig merkelig ut.

Skrevet

Jeg bruker gloMinerals Luxe foundation i porcelain, gloMinerals pressed base i natural light og Guerlain terracotta four seasons i nude (lyst solpudder). Jeg liker strømpebuksene fra Kappahl i fargen 5 Neutral skin. :)

Gjest Tigress
Skrevet

Eg brukar BB-krem frå Korea, type Skin79 Snail Nutrition eller Missha Perfect Cover.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg har en foundation fra Mac i fargen NC15 (altså veldig lys, heller mot kald), Rimmel Wake me Up i Ivory og en til fra Rimmel i Ivory. De to sistnevnte passer når jeg har noe farge, første på vinteren. Jeg har nok en gul-aktig undertone, ikke rosa :)

Ville gått for noe rimelig ala Rimmel for å finne en grei farge, og start på lyseste. Ville også ha kjøpt blush og/eller bronzer for å få litt farge tilbake i ansiktet :)

Skrevet

Jeg har forøvrig concealer og fundation i to forskjellige nyanser, som jeg enten veksler mellom eller blander, ettersom hvor mye farge det er på huden min. Dobbelt så dyrt der og da, men det holder dobbelt så lenge også, og det er lettere å få rett farge :)

Skrevet

Vet ikke helt hvor god dekkevne du er ute etter, men jeg bruker YSL Top Secrets All-in-One BB-cream i fargen clear og transparent pudder - prep+prime fra MAC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...