AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Jeg trenger litt hjelp fra dere her inne. Jeg er en gutt på 24 år. Har vært sammen med damen min i to år, og jeg vet at hun er den rette. Hun er pen, smart, har perfekt personlighet, er til å stole på, sexlivet vårt er fantastisk osv. Jeg elsker henne. Nå er jeg redd for at jeg er i ferd med å miste hun... Jeg tror nemlig jeg er avhengig av gaming, noe som går utover forholdet. Jeg gamer veldig mye. Det er på en måte mitt "fristed". Jeg er litt bipolar til tider, og gamingen har på den måten vært min måte å forsvinne fra verden når det trengs. Vi har krangle ganske mye om dette, for jeg klarer ikke prioritere hun. Jeg vil, men jeg klarer ikke. Jeg gamer etter jobb og til jeg legger meg, og når helgen kommer og jeg endelig har fri så velger jeg ofte gaming med kompiser fremfor hun.. Vanligvis så er vi sammen en dag i uken og avogtil også en dag i helgen. Da prøver jeg å ikke game, men det hender ofte at jeg gamer litt selv om jeg er med hun. Det går greit et par timer, men så blir hun rastløs. Og det skjønner jeg jo egentlig.. Så prates vi litt på meldinger om dagene, men siden jeg gamer så er jeg dårlig til å svare hun. Hun sier hele tiden at vi alltid var mye mer sammen før, og at hun føler seg veldig nedprioritert, og spør om jeg er sikker på jeg vil være sammen med hun osv. Jeg vil det jo, er bare utrolig dårlig på å vise det. Vi har hatt det sånn en stund, jeg har kunnet game, glemme å svare hun, ikke ta meg tid til hun osv, og så vil hun alltid være med meg når jeg kan. Da er hun glad og blid og bare glad for at vi er sammen. Nå har jeg merket at hun har gitt meg litt opp. Hun sender lite meldinger til meg, og maser ikke lenger om vi skal finne på noe. Faktisk så har hun avvist meg et par ganger også i det siste, når jeg endelig har spurt hun om vi skal finne på noe sammen. Hun er ikke lenger så blid og glad for at jeg vil være med hun, men hun virker bare oppgitt. Vi har ikke så mye sex lenger heller. Før sa hun aldri nei, mens nå vil hun ikke like mye mer. Jeg innser at jeg har prioritert hun lite, og at jeg kommer til å miste hun om jeg forsetter slik. Jeg ser det på henne, hun trenger ikke si det til meg, for jeg vet det. Hva skal jeg gjøre??? Anonymous poster hash: 38469...bba
Polly Ester Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Her har du en nettside som kan være til hjelp for deg. http://www.hjelpelinjen.no/i/er-jeg-avhengig-.aspx 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 1. Vis henne dette. Hun tror ikke du elsker henne/vil ha henne nok. Det du skriver her tyder på at du har selvinnsikt til problemene dine. Ta en skikkelig snakk sammen, fortell henne hva/hvorfor du er så fortapt i dette. 2. Søk hjelp. Avhengighet tar mange former, spillavhengighet, narkotika, gaming, sukker- alle avhengigheter har et utgangspunkt i at du har mistet kontroll over en eller flere deler av livet ditt. Etter en tid mister man perspektiv og mestringen av "det virkelige livet", altså livet uten det du er avhengig av. I ditt tilfelle gjelder det å distansere deg litt fra all spillingen. Ta kontakt med venner som ikke gamer/få med deg de du er venn med på andre ting. Kino, middag, bowling, fest, hva som helst. Inkluder damen din! Hun trenger tid med deg. Anonymous poster hash: bb6e1...5f1 5
Gjest Heartbeat Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Du må prøve å spille mindre. Forsøk å sette en grense for hvor mye du kan spille i løpet av en dag, så begrense det litt mer etter mer. Fortell henne om problemene dine og spør om hun kan hjelpe med og gjøre aktivitetr som du synes er gøy for å glemme spillingen litt. Det er viktig at venner og familie vet om dette og kan hjelpe deg på vei. Skjønner jo godt at hun blir lei og ikke orker siden hun vet at du alltid prioriterer spillingen fremfor henne.
Gjest Coolaid Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Trekk ut ledningen og begynn å lev ! Den spillingen er ikke bra for deg uansett. Bytt den ut med noe sunnere som for eksempel trening eller noen utendørs. Noe som du kan ta kjæresten din med på også. Hva betyr mest ? Dama eller spilling ?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Det går ikke an å spille "litt" om du er en gamer. Jeg hadde kutta det ut. Er det vrkelig verdt å miste denne dama for en virtuell verden? Greit at du har det topp og magisk når du gamer, men tenk på hvor mye du går glipp av i LIVET. Selv hadde jeg 189 days /played i WoW før jeg fant ut at det var på tide å leve det virkelige livet. Jeg savner gaming flere ganger i uka, men jeg ville aldri ha byttet bort livet som jeg har nå med en kjekk og snill ektemann, herlige barn og en trent kropp. Er du villig til å oppgi livet ditt for den virtuelle verdenen? Anonymous poster hash: 7a7ab...056 1
Jade Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Hvis du nedprioriterer henne, så nedprioriterer hun deg. Og det som da erstatter tiden hun hadde med deg, vil etterhvert ta helt over (som spillingen din). Der finnes hjelp for all avhengighet (ser noen postet en link lengre oppe). Hvis du virkelig vil redde forholdet, så må du vise henne at hun faktisk er viktigere enn gamingen, og at du er villig til å vise det. 1
Gjest Awzm me Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Gamingen betyr åpenbart mest for deg, så kanskje på tide å la henne gå å få en som faktisk tar seg tid til henne
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 Hvis du vile redde forholdet (om det ikke allerede er for sent), så må du trappe ned på gamingen eller slutte helt. Da må du erstatte gamingen med aktiviteter som du også liker, som inkluderer din kjæreste. Du får tenke over hva som er viktigst i livet ditt (også på lang sikt). Jeg har selv spilt mye wow (er dame), og vet hvor avhengig man kan bli (selv om jeg ikke spilte så mye at det ble et problem). En annen mulighet er å spille sammen med henne, men hun er kanskje ikke interessert Anonymous poster hash: 3e59e...4a0
Suss81 Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Enkelt. Gi opp gaming å bli med henne eller fortsett å game å mist henne. 1
bippo Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Du må ta et valg. Gaming eller dama. Eventuelt finne noe hun også liker, som dere kan spille sammen iblant. Du kan jo ikke forvente at hun skal bare godta å alltid bli satt på sisteplass, enhver kvinne med respekt for seg selv skjønner etter hvert at hun er verdt mer enn det. Så ja, du har et valg å ta. Men om du velger henne, si det til henne, så hun kan hjelpe deg gjennom det. Hun vil nok sette pris på det, enn om du plutselig er mer tilgjengelig og hun merker på deg at du heller vil game. Da vil hun føle seg nedprioritert. Så gjør det klart for henne at du vil slutte, men at det er vanskelig. Og si unnskyld. 2
MajorasMaske Skrevet 29. mai 2014 #12 Skrevet 29. mai 2014 At en dame ikke hadde respektert mine spillvaner hadde vært en dealbreaker. Før du inngår gamingsølibat så spør jeg deg en ting. Er hun virkelig verdt det? Tenk deg godt om. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 At en dame ikke hadde respektert mine spillvaner hadde vært en dealbreaker. Før du inngår gamingsølibat så spør jeg deg en ting. Er hun virkelig verdt det? Tenk deg godt om. Om mannen hadde prioritert gaming over forholdet vårt hadde det vært en dealbreaker . Tror jeg snakker for flertallet av kvinner nå.Anonymous poster hash: 60409...c3c 11
MajorasMaske Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Om mannen hadde prioritert gaming over forholdet vårt hadde det vært en dealbreaker . Tror jeg snakker for flertallet av kvinner nå. Kan godt hende, men flertallet av kvinner er ikke noe å samle på uansett
Blod Skrevet 29. mai 2014 #15 Skrevet 29. mai 2014 Hva mener du med bipolar til tider? Man er enten bipolar, eller så er man ikke bipolar. Uansett bør du skaffe deg hjelp. Dette kan ikke være bra for noen uansett om du er singel eller ikke
Blod Skrevet 29. mai 2014 #16 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Kan godt hende, men flertallet av kvinner er ikke noe å samle på uansett Ja du har kanskje møtt de fleste du? Folk med holdninger som deg tenker visst ikke på at det kan si mye om dere, som bare er borti slike kvinner Endret 29. mai 2014 av Blod 4
MajorasMaske Skrevet 29. mai 2014 #17 Skrevet 29. mai 2014 Ja du har kanskje møtt de fleste du? Folk med holdninger som deg tenker visst ikke på at det kan si mye om dere, som bare er borti slike kvinner Møtt litt for mange. Sier ikke at alle kvinner dårlige, det er bare det at de som er bra er i kraftig mindretall.
Brimi Skrevet 29. mai 2014 #18 Skrevet 29. mai 2014 Hva mener du med bipolar til tider? Man er enten bipolar, eller så er man ikke bipolar. Uansett bør du skaffe deg hjelp. Dette kan ikke være bra for noen uansett om du er singel eller ikke Tror han mener når han er manisk om jeg ikke tar helt feil. 1
O-Ren Ishii Skrevet 29. mai 2014 #19 Skrevet 29. mai 2014 1. Prioriter dama di. 2. Ro ned gaminga 3. Vær så snill og lær deg forskjellen på hun og henne. På forhånd takk 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #20 Skrevet 29. mai 2014 Kan godt hende, men flertallet av kvinner er ikke noe å samle på uansett Skjønner at du tror det. Menn som deg er uattraktive for de fleste så da blir jo utvalget ditt begrenset.Anonymous poster hash: 60409...c3c 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå