Gå til innhold

Dum situasjon med venninne. Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kommet i en litt dum situasjon. Jeg har en venninne som jeg til tider har vært veldig mye sammen med. Men på grunn av studier, jobb og diverse annet så har jeg ikke hatt så mye tid det siste halve året til å være med henne.

Hun sender meg meldinger og spør når vi kan finne på noe, men som regel så er det meldinger om vi skal gå på byn sammen, fester ol. Og på grunn av helgejobb så er det sjeldent jeg kan bli med.

Men en annen grunn til at jeg ikke vil er vennene hennes (som ikke er i min gjeng). Jeg takler dem bare ikke! Dette er typiske "bitcher" som lager drama på byn og ikke er noe særlig interessert i å bli kjent med meg når jeg er med. Jeg er ikke i nærheten av den typen de er, så mulig de merker dette.

Et annet problem er at hun har fått seg kjæreste, så i ukedagene, om kveldene (da jeg egentlig hadde hatt tid), så er hun med han. Jeg foretrekker å være med henne alene eller sammen med venner fra vår felles gjeng. Hun er en helt annen person med meg, og da liker jeg henne. Men med hennes venner så synes jeg rett og slett ikke så mye om henne.

Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Droppe henne pga. av dette? Jeg kan tenke meg at hvis jeg tar dette opp med henne, så blir det bare dårlig stemning og ikke kommer til å skje noe...

Jeg bør jo kanskje nevne at jeg også har tatt intiativ til litt forskjellig, som feks. turer, kino ol. Men da har hun ikke kunnet pga. kjæresten eller andre venner som hun er med akkurat da (og disse takler jo jeg ikke å henge med).

Anonymous poster hash: 5c1d4...a2a
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av FalconPunch
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker har ikke så gode sosiale antenner. De spør igjen og igjen og igjen om man vil være med på byen etc etc... uten å forstå tegningen. Tror du må bare innse at din venninne er litt rar, også får du vurdere om du klarer å holde ut eller leve med det slik.

Anonymous poster hash: dcea9...cda
  • Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Det er mange ytre ting som gjør at dere ikke finner tid til å være sammen. I tillegg er det slik at du ikke er komfortabel med venninnene hennes... det er helt greit.

Hva om dere avtaler en kveld en uke eller to i forveien og finner på noe hyggelig bare dere ? Med avtaler i god tid på forhånd er det ingen problem å kutte ut kjæresten en kveld og heller spise en middag med deg, det er ikke mer som skal til.

Alle forhold forandrer seg. Og hva så ? Bare finn en ny måte å videreføre forholdet på. Det er vel mer en godt nok å treffes en sjelden gang enn å ikke treffes i det hele tatt. Vær lur og avtal lenge på forhånd. Da få man det alltid til å passe dersom viljen er tilstede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...