alex88 Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Hei, jeg er en gutt/mann på 25år som har en kjæreste som er 20! Vi har vært samme i ca 1år og noen mnd nå og nå på slutten har jeg følt at hu stenger seg mer å mer inne, hu har negative tanker om det meste. jeg vet at hu har hatt en fortid med en annen med mye vold inni bildet og samt en familie som er splittet som hu føler hu ikke får noe av. Jeg selv føler at når hu blir deprimert så føler jeg at ingenting av det sier går i positiv retning. Den jenta som likte å smile og vise følelser ovenfor meg er blitt til en helt annen person men som jeg fortsatt elsker over alt! Hu har vært hos legen og prøvd å få seg til psykolog men fikk avslag av psylologen noe som har resultert i at hu ikke tør å prøven flere ganger, sagt jeg kan prøve alt jeg kan med å få hu i en samtale med en men vet ikke om det er riktig av meg! Lurer da også på hvordan jeg skal opptre rundt hu i de vanskelige tidene, all svar er vell tatt i mot!
Gjest Snuppi Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Flott at du viser at du bryr deg så mye! Hvilken prøve er det snakk om? Jeg skjønte ikke helt hva du mente med det? Har hun fått avslag på behandling av en en psykolog? Endret 29. mai 2014 av Snuppi
Sapientia Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Vanskelig situasjon, spesielt ettersom kjæresten ikke vil snakke. Veldig synd hun fikk avslag hos psykolog. Studerer hun? I så fall prøv studenthelsetjenesten. Regner med de fortsatt har det. Selv om hun ikke blir umiddelbart lettere til sins når hun er nedstemt, så er det nok muligheter for at det bidrar i positiv retning at du er der for henne og viser at du bryr deg om henne. Synes det høres ut som du er en god støtte, og det er jo ikke så veldig mye mer man kan gjøre.
alex88 Skrevet 29. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 29. mai 2014 Det det skulle stå var redd for å prøve* Ja hu fikk avslag ikke lenge etter det som skjedde med eksen hennes, så hu føler at hu er helt alene om å ordne opp i dette!
alex88 Skrevet 29. mai 2014 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2014 Skal møte hun senere i dag og prøve å prate eller mer lytte til hva hu har å si, er bare redd for å si noe selv som enten kan komme feil ut eller ødelegge mer:/ Hu studerer ja, kan undersøke det men vil ikke tvinge hu til å prøve igjen hvis hu selv er bestemt på at hu ikke tør mer!
Gjest Snuppi Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Det det skulle stå var redd for å prøve* Ja hu fikk avslag ikke lenge etter det som skjedde med eksen hennes, så hu føler at hu er helt alene om å ordne opp i dette! Du kan gjerne følge henne til fastlegen? Det kan være greit å ha deg med som en støttende part. Om pasienten ønsker rekvisisjon til psykolog, er det normal praksis at en får behandling. Ventetiden i det offentlige er lang, men dere kan bestille time hos en psykolog som har privatpraktis.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Jeg føler veldig med deg og kjæresten din, TS Jeg sliter også med depresjon og angst, og har et kronisk helseproblem som jeg gjerne ville snakke med noen om (psykolog). Fastlege var enig, og vi sendte henvisning til pyskolog. Fikk avslag! Dette er i Trondheim. Føler meg sviktet av det offentlige helsesystemet, og er virkelig nedbrutt! Anonymous poster hash: dcbf1...c9d
Gjest Malanthor Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Skjønner ikke helt hva du mener med avslag. Møtte hun opp hos psykologen som sa etter endt time at hun ikke kunne komme tilbake eller fikk hun ikke møte opp i utgangspunktet?
alex88 Skrevet 29. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2014 Snuppi: Ja det kan være en start. Og tenkt tanken lenge på å ta kontakt med en privat psykolog men er som jeg sa tidligere, er redd for å gjøre noe som skader mer. Anonym: Ja helsevesenet i dette landet er ikke mye å skryte av til tider. Ser folk få hjelp av mye mildere grunner enn min kjæreste har så føler med hu og det gjør bare så jeg får ta videre steg og prøve å få hjelpen hu trenger.
alex88 Skrevet 29. mai 2014 Forfatter #10 Skrevet 29. mai 2014 Malanthor: Hu var hos fastlegen som da sendte videre henvendelse til psykolog som da kom tilbake som avist fordi dem mente det ikke var grunnlag for noe hjelp
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Den offentlige voksenpsykiatrien har lite kapasitet og mange som trenger hjelp. Med mindre det er veldig akutt får man sjelden plass hos de, så hun må nok finne seg et annet sted å gå. I Bergen har psykologi studentene gratis tilbud, der de blir veiledet av psykologer, og de er visst ganske så flinke Det kan jo hende at de finnes slike tilbud i andre byer også, om dere ikke bor i Bergen, og det kan dere jo høre med legen om. Ellers finnes det jo masse private psykologer med driftsavtale, som er litt billigere å gå til enn de uten slik jeg har forstått det. Hun bør i alle fall ta seg en tur til fastlegen igjen for å diskutere slike muligheter Anonymous poster hash: 27370...b48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå