Gå til innhold

Smykkestener?


Elle Melle

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i ørsmå smykkestener?

Jeg har et nesesmykke som har mistet sin lille diamantlignende sten, og jeg skulle gjerne limt på en ny.

I Panduros nettbutikk var stenene alt for store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

nå glemte jeg å se hvor du bor, men i Oslo så er det noen små butikker i Kirkeristen som selger alt mulig av smykkestener og smykekgreier.. De selger alt fra "skikkelig" sten til små "plastdiamanter" til 30 kr etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var et godt tips!

I mellomtiden har jeg vært på Glitter og kjøpt små "juksestener" av det slaget man limer på neglene...

Det får holde en stund, til jeg finner noe litt mer skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du etter ekte edelstener, eller juksestener? Det er nok billigere å bare kjøpe ny nesedobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det har vært så vanskelig å finne en nesedobb som er slik som jeg vil ha den (i tykkelse, materiale og utseende).

Jeg vil ha en der man ser minst mulig av metallet, og mest mulig av en liten fasettslipt sten. Dessuten må den være av skikkelig metall, ikke billig gull eller sølv. Piercingen skal være til pynt, og ikke være kul men pen. Det er derfor jeg sliter litt med å finne en dobb som har alle disse egenskapene...

Den jeg har nå måtte jeg bøye til (ikke lett med kraftig stål...). Kjøper jeg en lik som den jeg har, så detter jo stenen ut på den også om en stund...

Det er derfor jeg helst vil reparere den jeg har, og helst ha noen stener i reserve også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du vil finne akkurat det du leter etter. Kjøp en ny, maken til den du har, og legg et lag blank neglelakk utenpå den før du begynner å bruke den. Da sitter stenen bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Hvis du kjøper en billig ring (lekebutikk, Nille el. l), så la den ligge en stund i zalo-vann. Da er det lett å løsne stenene i den, og du kan lime på en i nesedobben din.

Jeg gjorde det sånn da datteren min misten stenen i sølvringen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...