Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får utbetalt en stor sum i juli, men har akkurat nå (omtrent) ikke en krone.

Grunnen til dette er en litt spesiell inntektssituasjon.

Har råd til å betale tilbake og vet hva jeg begir meg ut på (vet man må rettferdiggjøre valgene sine for å få svar her inne).

Ingen betalingsanmerkninger, ingen utestående regninger, men veldig lav offisiell inntekt (sa) for 2013.

Noen som vet om banker som har greie betingelser og som gir ut lån lett? Får avslag over alt, men de vil gjerne gi meg kredittkort (?). Og lar det seg gjøre å innfri lån i løpet av en måned eller to?

Trenger 10-30 k.

Videoannonse
Annonse
Gjest Evans
Skrevet

Hvis du vet du kan betale tilbake, og ikke kommer til å få noen problemer, sånn 100 % sikkert kan du sikkert ta opp et forbrukslån.

Hva er begrunnelsene for avslag? For lav inntekt?

Hva med kredittkort? Jeg har kredittkort i banken min og kan bruke opp til 40 0000.

Men viktig, viktig at du faktisk kan betale tilbake :)

AnonymBruker
Skrevet

Det enkleste er nok å få en kontokreditt på forbrukskontoen din. Det kan de ordne mens du snakker med de i telefonen.

Anonymous poster hash: 9c5fe...05b
Skrevet

men de vil gjerne gi meg kredittkort (?).

Da var jo problemet løst

• Liker 2
Skrevet

Da var jo problemet løst

Nei, for hvis jeg skal betale regninger, så løper 30 % rente fra første dag.

Skrevet

Det enkleste er nok å få en kontokreditt på forbrukskontoen din. Det kan de ordne mens du snakker med de i telefonen.

Anonymous poster hash: 9c5fe...05b

Banken min vil ikke gi meg noe mer. De er misfornøyde nok med det jeg har.

Skrevet

Er jo 100 sånne sider som sammenligner forbrukslån, så det er bare å sette i gang (her feks). Vil dog ikke anbefale noen å ta opp forbrukslån av ganske åpenbare grunner - velg heller et kredittkort. 1000 ganger bedre.

Skrevet

Få et kredittkort og sett betal tilbake så fort du får de pengene i Juli

Skrevet

Det er både enklest og vel så lønnsomt for deg å få deg kredittkort istedenfor forbrukslån. Du skriver at det jo blir mye renter når man bruker kredittkort til betaling av regninger, men husk også at forbrukslån har etableringsgebyr som kan være vel så dyrt som rentene (telt i kroner) på kredittkortet.

Hvis du i verste fall (ut fra tallene du oppgir i innlegget ditt) skulle trenge å betale regninger for 30.000 kr med kredittkort, vil f.eks 45 dagers betalingsutsettelse må betale ca 740 kr i renter (hvis rentesatsen f.eks er 20 % p.a.).

30.000 kr x 20 % x 45 dager / 365 dager = 740 kr.

Hvis du tar opp forbrukslån, er det variabelt hvor stort etableringsgebyret er, men det blir noen hundrelapper. Og pluss rentene på det så blir det kanskje omtrent den samme summen.

Det du bør gjøre, er å undersøke de ulike kredittkortene som finnes. Se f.eks på denne testen, der står det flere kort som faktisk har rentefritt fra du tar ut penger i minibanken og til du får kredittkortregninga i posten. Og det kan jo gjerne bli den 1-1,5 måneden som du trenger, før du får inn penger i juli. Sjekk betingelsene på de ulike kortene, kanskje de har ulike gebyrer i minibankuttaket også, det koster jo gjerne noen kroner å ta ut pengene (selv om summen blir rentefri fram til faktura).

http://www.dinside.no/923376/du-risikerer-renter-paa-kontantuttaket

Du må undersøke hva gebyrer og renter er om du tar ut penger i minibank (og deretter setter dem inn på din vanlige konto og betaler regningene fra den), eller om du betaler regninger direkte fra kredittkortet.

Skrevet

Det er både enklest og vel så lønnsomt for deg å få deg kredittkort istedenfor forbrukslån. Du skriver at det jo blir mye renter når man bruker kredittkort til betaling av regninger, men husk også at forbrukslån har etableringsgebyr som kan være vel så dyrt som rentene (telt i kroner) på kredittkortet.

Hvis du i verste fall (ut fra tallene du oppgir i innlegget ditt) skulle trenge å betale regninger for 30.000 kr med kredittkort, vil f.eks 45 dagers betalingsutsettelse må betale ca 740 kr i renter (hvis rentesatsen f.eks er 20 % p.a.).

30.000 kr x 20 % x 45 dager / 365 dager = 740 kr.

Hvis du tar opp forbrukslån, er det variabelt hvor stort etableringsgebyret er, men det blir noen hundrelapper. Og pluss rentene på det så blir det kanskje omtrent den samme summen.

Det du bør gjøre, er å undersøke de ulike kredittkortene som finnes. Se f.eks på denne testen, der står det flere kort som faktisk har rentefritt fra du tar ut penger i minibanken og til du får kredittkortregninga i posten. Og det kan jo gjerne bli den 1-1,5 måneden som du trenger, før du får inn penger i juli. Sjekk betingelsene på de ulike kortene, kanskje de har ulike gebyrer i minibankuttaket også, det koster jo gjerne noen kroner å ta ut pengene (selv om summen blir rentefri fram til faktura).

http://www.dinside.no/923376/du-risikerer-renter-paa-kontantuttaket

Du må undersøke hva gebyrer og renter er om du tar ut penger i minibank (og deretter setter dem inn på din vanlige konto og betaler regningene fra den), eller om du betaler regninger direkte fra kredittkortet.

Bra innlegg, tusen takk :)

Eneste problemet er at et kredittkort tar tid å få (må printes), mens lån kan gå mye kjappere.

Skrevet

Er jo 100 sånne sider som sammenligner forbrukslån, så det er bare å sette i gang (her feks). Vil dog ikke anbefale noen å ta opp forbrukslån av ganske åpenbare grunner - velg heller et kredittkort. 1000 ganger bedre.

Hvilke åpenbare grunner?

Skrevet

Bra innlegg, tusen takk :)

Eneste problemet er at et kredittkort tar tid å få (må printes), mens lån kan gå mye kjappere.

På de aller fleste kredittkort har du tilgang til nettbanken før du mottar kortet. Så hvis det haster kan du overføre fra nettbanken rett etter at kreditten er innvilget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...