Gå til innhold

Hvordan skal jeg tolke at jeg gruer meg til å besøke kjæresten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste par gangene har jeg gruet meg en del til å møte kjæresten, har ikke lyst.

Er vi for mye sammen, er jeg lei av ham eller hva kommer dette av? Føles som å bli nedtrykt av å være med ham, føles tvungent. Jeg kommer alltid til ham, og han snakker om "rettferdighet". Har aldri møtt noen som snakker så mye om rettferdighet før. Han har liksom lov til å bli sint hvis han er "urettferdig" behandlet, i tillegg til det snakker han en del om prosjektering. Har aldri vært borti maken før ... Vil bare vekk, synes det er så krevende og slitsomt. Må hele tiden gå på tå hev for å ikke vekke noen triggersoner.

Vet ikke hva som skjer eller hva jeg skal gjøre. Noen som kjenner seg igjen?

J24

Anonymous poster hash: 9e019...0fd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De siste par gangene har jeg gruet meg en del til å møte kjæresten, har ikke lyst.

Er vi for mye sammen, er jeg lei av ham eller hva kommer dette av? Føles som å bli nedtrykt av å være med ham, føles tvungent. Jeg kommer alltid til ham, og han snakker om "rettferdighet". Har aldri møtt noen som snakker så mye om rettferdighet før. Han har liksom lov til å bli sint hvis han er "urettferdig" behandlet, i tillegg til det snakker han en del om prosjektering. Har aldri vært borti maken før ... Vil bare vekk, synes det er så krevende og slitsomt. Må hele tiden gå på tå hev for å ikke vekke noen triggersoner.

J24

Forholdet til han høres ikke ut som om det er bra for deg. Du gruer deg, blir nedtrykt, og nevner annet som forteller at du burde følge magefølelsen din og avslutte forholdet med han.

Kan du fortelle om hva slags prosjektering han snakker om?

Anonymous poster hash: aad94...296

AnonymBruker
Skrevet

Var projisering, ikke prosjektering.

J24

AnonymBruker
Skrevet

Var projisering, ikke prosjektering.

J24

Ok. Hva sier han om projisering?

AnonymBruker
Skrevet

Forholdet til han høres ikke ut som om det er bra for deg. Du gruer deg, blir nedtrykt, og nevner annet som forteller at du burde følge magefølelsen din og avslutte forholdet med han.

Kan du fortelle om hva slags prosjektering han snakker om?

Gudene vet, føles som at jeg skal ha ansvar for lykken hans omtrent. Han har kritisert meg for å ikke le/smile med ham, mens med alle andre smiler jeg og er glad for å møte dem og er interessert.

AnonymBruker
Skrevet

Gudene vet, føles som at jeg skal ha ansvar for lykken hans omtrent. Han har kritisert meg for å ikke le/smile med ham, mens med alle andre smiler jeg og er glad for å møte dem og er interessert.

Det er vanskelig å vite hvorfor han er slik. Men det høres ikke bra ut for deg å være sammen med han. Jeg håper at du avslutter dette forholdet. Les gjerne også om helseskadelige mennesker, for å lære mer, og som hjelp til å komme deg bort fra og hjelp til å se tegnene og hjelp til å beskytte deg for slike mennesker.

Her på Nationalbibliotekets sider kan du lese Sjarmør og tyrann gratis, hvis du skriver boktittelen inn i søkefeltet. http://www.nb.no/nbsok/search.nbdigital

Det finnes mange forskellige helseskadelige personligheter

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Han har en destruktiv virkning på deg. Det er ikke den effekten en partner skal ha på deg, tvert imot.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor gjør du det ikke slutt når forholdet ikke fører gode følelser med seg?

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han har lav selvfølelse. Selvtilliten kan være i orden likevel. Jeg har inntrykk av at mennesker med høy selvfølelse ikke pleier å rope så høyt om rettferdighet mens de med høy selvftillit uten selvfølelse ofte klager på det meste, men kjenner jo ikke han og kan ikke si at det stemmer.

Man kan ikke le og smile hele tiden og tilpasse seg andres humør. Når han blir fornærmet virker det som om det er lav selvfølelse og høy selvtillit.

Hva gjør at du fortsatt er sammen med han?

Anonymous poster hash: bba15...076

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som personlighetsforstyrrelse. Jeg snakker av slitsom erfaring. I mitt tilfelle emosjonelt ustabil / borderline. *Brrr*

J24

Anonymous poster hash: e7550...5d7
Gjest Linneah2013
Skrevet

J24

Hvordan du skal tolke at du gruer deg til å besøke kjæresten? Er det noe å tolke da? Les ditt eget innlegg en gang til, så har du svaret

Skrevet

Var sånn med eksen, gjorde det slutt av den grunn :P

Skrevet

Det er slitsomt med mennesker som hele tiden går rundt og forteller andre hvordan de skal oppføre seg rundt dem. Det er helt OK at man setter ned foten dersom man føler at man blir urettferdig behandlet, eller at man sier i fra hva man føler en gang i ny og ned, men å hele tiden gå rundt å hakke på, eller påpeke hvordan ting skal være i et forhold, blir bare slitsomt til slutt. Jeg tenker at utgangspunktet for et godt forhold er at man velger en person som behandler deg bra, slik at man ikke trenger å gå rundt å "lære" den andre hele tiden hva han eller hun skal si og gjøre, og ikke si og gjøre.

Det er vanskelig å uttale seg om din spesifikke situasjon, men.. Det er selvfølgelig et dårlig tegn at du gruer deg til å besøke kjæresten ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...