AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Jeg er sammen med en jente som er fantastisk på mange måter, hun er pen og utrolig deilig, intelligent og vi har fantastisk sex. Vi har vært sammen i to år. Problemet er bare at hun til tider oppfører seg veldig kontrollerende. Kjæresten min er veldig usikker på seg selv og krever mye oppmerksomhet, og hun må alltid vite hvor jeg er. Vi har en ganske forskjellig livsstil fordi jeg har en helt vanlig jobb mens hun bruker mye tid på studiene, og er ikke så mye sosial. Jeg går gjerne ut og tar en pils med kompiser et par ganger i uka, og da blir hun ofte helt fra seg. Hun sier at hun ikke er redd for at jeg skal være utro, men hun er redd for at noe skal skje meg. Hun er bekymret for at jeg skal bli slått ned på byen og en rekke andre ting som er helt irrasjonelle. Dessuten liker hun ikke at jeg får oppmerksomhet fra andre jenter, selv om det bare er venner. Jeg merker det veldig når vi er ute sammen, hun blir veldig usikker hvis det er andre jenter der og må alltid vise at vi to er sammen. Hun er også ganske kontrollfreak ellers i livet, hun er typisk "flink pike" og perfeksjonist. Mens jeg tar livet mer med ro og kan være ganske spontan, og dette er det eneste området vi ikke er like... Hun må alltid ha en back up plan og derfor klikker det helt for henne hvis jeg endrer planer på noen måte. Hun er livredd for å bli avvist og tolker alt i den retningen, og da kan hun finne på å si veldig mye rart og prøve å manipulere meg. Heldigvis er dette bare en liten del av forholdet vårt. Jeg vet at hun elsker meg og vi har det stort sett veldig koselig sammen, og derfor er ikke det å gjøre det slutt noe alternativ. Når hun har hatt et sinneutbrudd over ett eller annet så får hun tydelig dårlig samvittighet og klarer å hente seg inn igjen. Og jeg lar meg ikke manipulere eller kontrollere av henne og sier ofte i fra hvis hun maser for mye, og vi klarer å snakke rolig om det etterpå, men det er veldig slitsomt at hun alltid skal bli så dramatisk. De to årene vi har vært sammen så har det imidlertid blitt en del bedre. Men jeg skjønner ikke hvorfor reaksjonene hennes er så utrolig overdrevne? Og hvorfor hun er så usikker på seg selv, selv om jeg gir henne masse komplimenter hver dag. Er det noe jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 5d274...f98 Anonymous poster hash: 5d274...f98
Thinkerbell. Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Det høres ut som du allerede gjør det rette ved å ikke la deg manipulere og begrense av hennes problemer. Har du sagt rett ut hvordan du opplever dette? Siden ting har blitt bedre så kan det nok bli enda bedre. Men hun må forstå at du opplever dette som et problem, og at det i værste fall kan føre til at du går lei og bryter ut av forholdet. Det høres ut som hun er veldig engstelig og usikker.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Jeg kjenner meg mye igjen i kjæresten din. Bare at jeg ville ikke kalt meg selv manipulerende eller kontrollerende. For meg er det helt greit at kjæresten går på byn. Jeg stoler på han, vet han ikke vil være utro. Men vet også at han pleier å pynte litt på sannheten, noe som gjør meg usikker. Når du sier hun "klikker" for endring i planene, har du da avtalt med hun først at dere skal være sammen, for så å ditche hun for pils med guttene? Det er klart man føler seg avvist da, og om man gjerne har avtaler med kjæresten og de avlyser i siste liten er det forståelig at man blir sint. Dersom dette ikke er tilfellet, og at hun klikker bare du skal ut er det litt annerledes. Har en eks kanskje vært utro tidligere? Det er lett for oss "flinke piker" å føle oss mindre verdt. Det hjelper ikke med snille komplimenter visst du ikke viser at du bryr deg om henne med handling. Kjæresten min feks er veldig flink til å snakke, men når alt kommer til alt er det lite handling og mye snakk. Da blir jeg usikker, for han sier en ting og gjør en annen. Det lureste du kan gjøre er å prate med hun. Spør henne hvorfor hun er så usikker og hva du kan gjøre for å roe hun. Det er veldig slitsomt, både for deg men også for henne. Bra du vil jobbe for forholdet istedenfor å slå opp. Gjerne vis hun denne tråden, du formulerte deg veldig fint. Anonymous poster hash: 059c2...096
FalconPunch Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 (endret) . Endret 20. februar 2018 av FalconPunch 1
Berit Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Synes også det høres ut som du håndterer dette på en god og riktig måte. Jeg tror at så lenge du er åpen, ærlig, forståelsesfull og rolig, viser at hun ikke har noen grunn til å være bekymret, vil hun med tiden bli mer selvsikker og ting vil bli enda bedre.
Gjest rådyr Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Hun høres akkurat ut som eksen min, og han viste seg å være bipolar. Det ble for mye styr for meg etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå