AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #1 Skrevet 29. mai 2014 Hei, jeg har nå røykt hasj i litt over et år, og i det siste har jeg merket at når jeg er hjemme så kjenner jeg godt igjen lukten. Det er da bare meg og min mor som bor her, og da jeg gikk og lette for å få vite om det var det. Da fant jeg hasj, som antageligvis er min mor sitt. Hun vet ikke selv at jeg røyker, men burde jeg si ifra til henne at jeg har funnet det eller skal jeg bare la henne styre på? Kan legge til at hun har det litt vanskelig for tiden. Anonymous poster hash: 1b8fc...fbc
xeno Skrevet 29. mai 2014 #2 Skrevet 29. mai 2014 Du må bare kaste det. Hvorfor vil hun drepe seg med hasj da :S skjønner ikke idiotiske ting som mennesker bruker :S 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Du må bare kaste det. Hvorfor vil hun drepe seg med hasj da :S skjønner ikke idiotiske ting som mennesker bruker :S Kaste det? når har noen som helst dødd av hasj? Nei, jeg har ingenting imot at hun røyker men jeg lurer på om jeg burde si ifra at jeg har funnet det osv. Anonymous poster hash: 1b8fc...fbc 12
dillyduzit Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Du må bare kaste det. Hvorfor vil hun drepe seg med hasj da :S skjønner ikke idiotiske ting som mennesker bruker :S Men hva? Det er da ingen som har dødd av hasj? til TS, si i fra og eventuelt dropp bomben tilbake om ditt eget bruk. 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Kaste det? når har noen som helst dødd av hasj? Nei, jeg har ingenting imot at hun røyker men jeg lurer på om jeg burde si ifra at jeg har funnet det osv. Anonymous poster hash: 1b8fc...fbc Fortell at du vet og at du røyker selv. Anonymous poster hash: 6f173...555
netpuppy Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Er du bekymret for henne på grunn av at hun røyker? Så kan du gjerne si det. Ellers tror jeg at jeg bare hadde latt det være. Kanskje det er hennes måte å holde seg flytende på (om hun har det vanskelig for tiden) og da hadde jeg latt henne beholdt det privat. Og ja, drepe seg på hasj? 2
xeno Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Det vet jeg ikke, om noen som har dødd av hasj elle andre stoffer osv osv. Men hvis du føler for det, bare si det til henne i morgen Bedre at du sier til henne, at du ikke holder inne i deg lenge. Kaste det? når har noen som helst dødd av hasj? Nei, jeg har ingenting imot at hun røyker men jeg lurer på om jeg burde si ifra at jeg har funnet det osv. Anonymous poster hash: 1b8fc...fbc
xeno Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 "Og ja, drepe seg på hasj? " Som sagt, jeg vet ikke!! Bruker ikke noe narkotiske stoffer etc så jeg bare skrev.. Er du bekymret for henne på grunn av at hun røyker? Så kan du gjerne si det. Ellers tror jeg at jeg bare hadde latt det være. Kanskje det er hennes måte å holde seg flytende på (om hun har det vanskelig for tiden) og da hadde jeg latt henne beholdt det privat. Og ja, drepe seg på hasj?
dillyduzit Skrevet 29. mai 2014 #9 Skrevet 29. mai 2014 "Og ja, drepe seg på hasj? " Som sagt, jeg vet ikke!! Bruker ikke noe narkotiske stoffer etc så jeg bare skrev.. Men Xeno, hvorfor kommentere det da? 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #10 Skrevet 29. mai 2014 Er du bekymret for henne på grunn av at hun røyker? Så kan du gjerne si det. Ellers tror jeg at jeg bare hadde latt det være. Kanskje det er hennes måte å holde seg flytende på (om hun har det vanskelig for tiden) og da hadde jeg latt henne beholdt det privat. Og ja, drepe seg på hasj? Ikke bekrymet, men det hadde vært mye bedre om vi hadde vært åpen om det. Det kan være at hun har noen mistanker, mtp at jeg har møtt noen kompiser som mamma kjenner som jeg kjenner som er stonere. Men tenkte jo at jeg ville at hun skulle vite at jeg visste at hun gjorde det, og itillegg til at jeg gjør det selv. Men er redd for at om jeg gir beskjed at hun blir bekrymet eller et eller annet, vet ikke hvilken reaksjon hun kommer til å ha Anonymous poster hash: 1b8fc...fbc
netpuppy Skrevet 29. mai 2014 #11 Skrevet 29. mai 2014 Åja sånn ja. Misforstod deg litt jeg da.. Men da er det jo bare å si det? Du kan jo si at du har kjent lukta og at du kjenner den igjen fordi..? Hva tenker du er worst case scenario?
Gjest Blomsterert Skrevet 29. mai 2014 #12 Skrevet 29. mai 2014 Hvis du er ung,og det regner jeg med,så styr unna hasj! Ta det fra en som vet vær så snill! Ingen unnskylder rusmisbruk mer enn de som bruker hasj. Tro meg,du blir avhengig og sosialt ødelagt av det! Nå ler du sikkert eller tenker : ja,sikkert..ironisk. Men du har sikkert ett problem eller to om du bruker hasj. Blir så oppgitt over at unge mennesker ødelegger psyken sin mer,istedenfor å bygge seg opp. Har kjent mennesker hele livet som har brukt det. Ene er ødelagt i beina(konsekvens),to er alvorlig lungeskadet. To er psykotiske. Virker det fristende? Og fortell gjerne videre til moren din. Voksne! *kan ertstatte det med alkohol. Men det er til festbruk. Det skader ikke mer enn alkohol. Men merk til festbruk. Misbruk fører også til mye angst! Heavy angst når du slutter etter misbruk. Prøv,så får du se. Det går dog over,-fortere om du ikke igjen døyver angsten med det igjen. Ta dette på alvor. Jeg er ærlig med deg kun fordi jeg VET! Legg det bort!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #13 Skrevet 29. mai 2014 Ikke bekrymet, men det hadde vært mye bedre om vi hadde vært åpen om det. Det kan være at hun har noen mistanker, mtp at jeg har møtt noen kompiser som mamma kjenner som jeg kjenner som er stonere. Men tenkte jo at jeg ville at hun skulle vite at jeg visste at hun gjorde det, og itillegg til at jeg gjør det selv. Men er redd for at om jeg gir beskjed at hun blir bekrymet eller et eller annet, vet ikke hvilken reaksjon hun kommer til å ha Anonymous poster hash: 1b8fc...fbc Det er alltid best å være åpen rundt sånt. Jeg kjenner mødre som har voksne barn i alder fra 18 til litt over tjue som er bekymret på tross av at de røyker selv. En har gjort noe med det og prøver å røyke mindre og vil helst slutte. En annen røyker sammen med sønnen, men jeg tror hun likevel er bekymret siden han virker tiltaksløs og er arbeidsledig. Hun frykter for fremtiden hans. Jeg tror din mor vet at du røyker og at hun innerst inne allerede er bekymret. Snakk med henne. Tør man ikke være åpen skaper det ofte en ubevisst angst. Angst øker kortisol og stress fører ofte til mer rus og ikke mindre. Hasjen i dag er ikke REN, men det vet du helst sikkert. Jeg ville sluttet å røyke eller prøvd å holde meg til to ganger i året. Hvis man ikke klarer å holde seg til festrøyking sier det mye om grad av avhengighet. Anonymous poster hash: 615ef...834 1
kråkefjas Skrevet 29. mai 2014 #14 Skrevet 29. mai 2014 Som sagt, jeg vet ikke!! Bruker ikke noe narkotiske stoffer etc så jeg bare skrev.. Dette gjelder vel for de fleste narko-motstanderne 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #15 Skrevet 29. mai 2014 Det er alltid best å være åpen rundt sånt. Jeg kjenner mødre som har voksne barn i alder fra 18 til litt over tjue som er bekymret på tross av at de røyker selv. En har gjort noe med det og prøver å røyke mindre og vil helst slutte. En annen røyker sammen med sønnen, men jeg tror hun likevel er bekymret siden han virker tiltaksløs og er arbeidsledig. Hun frykter for fremtiden hans. Jeg tror din mor vet at du røyker og at hun innerst inne allerede er bekymret. Snakk med henne. Tør man ikke være åpen skaper det ofte en ubevisst angst. Angst øker kortisol og stress fører ofte til mer rus og ikke mindre. Hasjen i dag er ikke REN, men det vet du helst sikkert. Jeg ville sluttet å røyke eller prøvd å holde meg til to ganger i året. Hvis man ikke klarer å holde seg til festrøyking sier det mye om grad av avhengighet. Anonymous poster hash: 615ef...834 Uansett synes jeg det hadde vært lettere dersom hun hadde snakket med meg om det, for jeg vet ikke hvordan jeg skal si det, og som sagt er jeg redd for reaksjonen hennes. Skrev ikke tråden for å få tips til å slutte eller hvafaen dere vil fram til. Jeg røyker og har tenkt og fortsette med det, jeg vet selv hva jeg begir meg utpå. Anonymous poster hash: 1b8fc...fbc 1
Gjest Coolaid Skrevet 29. mai 2014 #16 Skrevet 29. mai 2014 Hei, jeg har nå røykt hasj i litt over et år, og i det siste har jeg merket at når jeg er hjemme så kjenner jeg godt igjen lukten. Det er da bare meg og min mor som bor her, og da jeg gikk og lette for å få vite om det var det. Da fant jeg hasj, som antageligvis er min mor sitt. Hun vet ikke selv at jeg røyker, men burde jeg si ifra til henne at jeg har funnet det eller skal jeg bare la henne styre på? Kan legge til at hun har det litt vanskelig for tiden. Anonymous poster hash: 1b8fc...fbc Du burde fortelle din mor om ditt misbruk, og fortelle henne at du har oppdaget at hun også er en misbruker. Så kan dere gjøre noe positivt ut av det og slutte.
Gjest MiezeKatze Skrevet 29. mai 2014 #17 Skrevet 29. mai 2014 snakk med henne saa kan dere jo kose dere med det sammen 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #18 Skrevet 29. mai 2014 Du burde fortelle din mor om ditt misbruk, og fortelle henne at du har oppdaget at hun også er en misbruker. Så kan dere gjøre noe positivt ut av det og slutte. Hvorfor er det gitt at det er snakk om misbruk? Anonymous poster hash: 8ec48...2f2 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #19 Skrevet 29. mai 2014 Du må bare kaste det. Hvorfor vil hun drepe seg med hasj da :S skjønner ikke idiotiske ting som mennesker bruker :S Hahahahaha Anonymous poster hash: 88ff6...662
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #20 Skrevet 29. mai 2014 Hoff, jeg skulle ønske moren min kunne ta seg en blås med meg og roe kropp og hode en gang i blant, det kunne hun virkelig trengt Hva ville jeg gjort? Jeg tror jeg ville åpnet opp for en prat. Begynt med "Du, mamma, jeg tror vi har noe til felles jeg synes vi kan snakke om sammen". Hvis hun sliter så er det jo lett å gå til konklusjonen (når jeg bruker meg selv som "bevis" for fordums slit med depresjon og angst) at hun røyker for å døyve for tiden. Kanskje åpenhet rundt det her kan åpne henne for å prate om hva det er som smerter, hun behøver, forhåpentligvis, da ikke skjule det for deg og du kan hjelpe henne å ikke bruke det som maskering for å takle problemene sine, og kanskje dere i stedet kan ha mor og datter kosekvelder med latterkick og matkick også en god film, snu det til en gledes-ting som kanskje kan gi henne en positiv ting dere kan gjøre i ny og ne. Jeg må litt le, for jeg tenker på min egen mor og om hun og jeg kunne ha røyke-kvelder sammen istedet for at hun døyver sin angst med "bøtte-terapi" (vaske og flytte rundt på ting i huset støtt) løpe og handle og horde på salg og aldri sitte og slappe av, noe både hodet og kroppen hennes hadde trengt) Anonymous poster hash: 9e6be...cf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå