AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 #1 Skrevet 28. mai 2014 Jeg er super dårlig på kosthold og sliter med å finne ting å spise! Jeg vil gjerne ned litt i vekt,men kostholdet fucker opp for meg da jeg jobber nattevakter .... 01.00 : 2 husmann knekkebrød med svartpølse og lett majones 03.00: halv kurv jordbær og 2never blåbær 06.00 : 2 husmann knekkebrød med svartpølse og lett majones 14.00 : 100gram stekte grønnsaker 18.00 : 1 fiskekake med potetmos 21.00 : 2 hold it + 2 glass Pepsi Max,2 kopper te,1 glass appelsin juice og masse vann !! Føler jeg spiser utrolig masse 😳 Anonymous poster hash: e9839...170
edn Skrevet 28. mai 2014 #2 Skrevet 28. mai 2014 Ikke noe å si på mengdene, men heller kvaliteten av det du får i deg. Det er ikke noe som er faktisk grønt, og en del som er ferdigprodusert - spekeprodukter, majones, potetmos, hold it, brus og juice er alle fy-fy når man skal ned i vekt
Gjest Runforit Skrevet 29. mai 2014 #3 Skrevet 29. mai 2014 Hva er hold it? At du jobber natt skal ikke påvirke kosholdet. Du kan spise akkurat det alle andre spiser, bare på andre tider. Ville startet dagen med mer proteiner med f.eks egg og heller skinkepålegg av svin/kylling/kalkun sammen med knekkebrødene. Samme gjelder til både lunsj og middag: masse mer proteiner. Og få i deg de gode fettkildene fra avokado, nøtter og gode oljer. Til syvende og sist så handler det om kalori inn/ut. Hva er alder, høyde, vekt, aktivitetsnivå og hvor mange kcal inntar du?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #4 Skrevet 29. mai 2014 Hva er hold it? At du jobber natt skal ikke påvirke kosholdet. Du kan spise akkurat det alle andre spiser, bare på andre tider. Ville startet dagen med mer proteiner med f.eks egg og heller skinkepålegg av svin/kylling/kalkun sammen med knekkebrødene. Samme gjelder til både lunsj og middag: masse mer proteiner. Og få i deg de gode fettkildene fra avokado, nøtter og gode oljer. Til syvende og sist så handler det om kalori inn/ut. Hva er alder, høyde, vekt, aktivitetsnivå og hvor mange kcal inntar du? Hei, ser du har mye informasjon om kosthold og trening Hilsen TS fra fråtse-tråden! Omelett er det anbefalt til frokost i dine øyne? Ble oppriktig interessert i å lære meg dette en gang for alle, hvor ville du sparket meg for å finne informasjon som hjelper meg å regne ut kaloerier og aktivitetsnivå ++? Anonymous poster hash: 1b3b1...1e0
Inwe Skrevet 29. mai 2014 #5 Skrevet 29. mai 2014 Sier som de andre, problemet er ikke mengdene, men hva du spiser. Bytt ut svartpølsa med skinke eller kylling/kalkunpålegg og majonesen med feks litt lett kremost/cottage cheese. Potetmos kan være sunt om du lager det selv, men i pose er den ikke sunn. Fiskekaka kan byttes ut med ren fisk. Og hvorfor spiser du grønnsakene utenom middagen? Hold it bør du bytte ut med noe annet, metter lite og har mye kalorier. Spis rene matvarer istedet for det som er ferdiglaget så kan du godt spise de samme mengdene og kalorinivået vil gå ned juice har forsåvidt like mye sukker som brus, kanskje bytte denne med vann? Og heller spise frukten din
Gjest Runforit Skrevet 29. mai 2014 #6 Skrevet 29. mai 2014 Hei, ser du har mye informasjon om kosthold og trening Hilsen TS fra fråtse-tråden! Omelett er det anbefalt til frokost i dine øyne? Ble oppriktig interessert i å lære meg dette en gang for alle, hvor ville du sparket meg for å finne informasjon som hjelper meg å regne ut kaloerier og aktivitetsnivå ++? Anonymous poster hash: 1b3b1...1e0 Omelett/eggerøre er super frokost. Spe på med skinke og avokado så har du er måltid som metter godt og lenge. Mylog er en fin side der du kan logge inn mat og trening og se hvordan du ligger an. Finn ut hvor mye du spiser i dag, hvor mye kalorier du brenner på trening og hverdagsaktivitet og så kan en estimere hva som skal til for at du skal oppnå målene dine i forhold til hva du ønsker.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #7 Skrevet 29. mai 2014 Ville byttet ut tidspunktet på de 100 gram grønnsakene og spist en Skyr eller yoghurt naturell med bær/frukt og kanskje litt ren korn til det måltidet. Så spiser du ren fisk i stedet for fiskekake, og med grønnsakene der. Resultat: mer proteiner og renere mat. Anonymous poster hash: 9da4b...43b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 #8 Skrevet 29. mai 2014 Ja, og dropp holditene såklart. Anonymous poster hash: 9da4b...43b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå