Gå til innhold

Prøvekjøre bil - fylle bensin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut å prøvekjøre en bil jeg vurderer å kjøpe fra forhandler.
Skal ha den et par dager og kjøre et lite stykke.
Er det da sånn at jeg skal/bør fylle opp bensin på denne bilen, eller leverer jeg den bare tilbake uten å fylle opp?

Er jo litt andre "regler" en når man har en leiebil.

AnonymBruker
Skrevet

Spør i bilbutikken? :) Jeg hadde nok fylt ihvertfall litt på den, kleint å levere den med nesten tom tank :P

Anonymous poster hash: 20e17...05d
Skrevet

Det er (såvidt jeg har erfart) alltid full tank på demobiler og leiebiler. Så du må fylle opp tanken når du leverer den tilbake. Om du ikke gjør det får du regning på forbruket ditt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man fyller ikke når man prøvekjører. De yter service her, i håp om at du kjøper produktet, og det er på ingen måte forventet at man betaler for drivstoff.

Anonymous poster hash: dfc10...138
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, man fyller ikke når man prøvekjører. De yter service her, i håp om at du kjøper produktet, og det er på ingen måte forventet at man betaler for drivstoff. Anonymous poster hash: dfc10...138

Men her er det jo snakk om å prøvekjøre i et par dager? Ville levert tilbake bilen med omtrent like mye drivstoff som var på den. Om du ikke kjøper den da :)

Anonymous poster hash: 826e3...08c

AnonymBruker
Skrevet

Ingen forventer at du fyller bensin hvis du bare skal ta et kvarters tur for å kjenne hvordan det føles å kjøre bilen. Skal du derimot disponere bilen som egen i et par dager ville jeg utvilsomt fylt tanken igjen.

Anonymous poster hash: 33f8d...890
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, din gjerrigknark.

Anonymous poster hash: 7a8b4...0d1
  • Liker 2
Skrevet

T

Ja, din gjerrigknark.

Anonymous poster hash: 7a8b4...0d1

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :)

Skrevet

Har lest litt rundt på nett om andre betaler bensin.
Da fant jeg på et forum med en som rett og slett hadde sport i å gå å prøve biler som han ikke kjøpte. Det var fint vær en dag og han "lånte" seg en carbriolet. Vet et av stedene han prøvekjørte bil sa han at han ville ta den med på en testtur til Sverige. Så han hadde fått med seg bensinkortet til bilbedriften!

Med "min" forhandler var det ikke noe problem å ha bilen i to dager. Det sa de bare var fint, for da fikk jeg jo virkelig testen den ut for min egen del!

Og til de som synes det er gjerrig, så fyller jeg gjerne bensin. Men slipper jeg og kan spare meg de kronene gjør jeg gjerne også det...
Leier jeg en bil eller låner av venner, så klart jeg fyller opp og gjør opp etter meg!
Dette er noe annet.

Skrevet

Det er (såvidt jeg har erfart) alltid full tank på demobiler og leiebiler. Så du må fylle opp tanken når du leverer den tilbake. Om du ikke gjør det får du regning på forbruket ditt. :)

Jeg skal ikke leie en bil. Dette er for å teste om jeg vil kjøpe den...

Skrevet

Men her er det jo snakk om å prøvekjøre i et par dager? Ville levert tilbake bilen med omtrent like mye drivstoff som var på den. Om du ikke kjøper den da :)

Er jo det jeg skal finne ut om jeg vil kjøpe den eller ikke.

Dessuten er det ikke akkurat denne bilen jeg prøvekjører jeg får med meg. Men jeg kan bestille og kjøpe en lik modell hvis jeg bestemmer meg for det...

Og jeg kommer nok ikke til å hoppe ut av bilen og si "jeg tar den" etter turen, må nok også ha noen dager på meg på å tenke.

AnonymBruker
Skrevet

Fyller like mye som det var der da jeg fikk den, spesielt når jeg har den i et par dager.

Anonymous poster hash: 49c85...f74

Skrevet

Fyller like mye som det var der da jeg fikk den, spesielt når jeg har den i et par dager.

Anonymous poster hash: 49c85...f74

Prøvekjører du biler ofte?

Skrevet

Jeg skal ikke leie en bil. Dette er for å teste om jeg vil kjøpe den...

Som jeg skrev; leiebiler ELLER demobiler. Altså leie av bil over en litt lengre periode så burde du fylle :)

AnonymBruker
Skrevet

Er jo det jeg skal finne ut om jeg vil kjøpe den eller ikke.

Dessuten er det ikke akkurat denne bilen jeg prøvekjører jeg får med meg. Men jeg kan bestille og kjøpe en lik modell hvis jeg bestemmer meg for det...

Og jeg kommer nok ikke til å hoppe ut av bilen og si "jeg tar den" etter turen, må nok også ha noen dager på meg på å tenke.

Nei, men da får du fylle drivstoff da, enkelt og greit.

Annonse
Skrevet

Da har jeg hentet og levert bilen som jeg hadde på prøve.
Spurte på forrhånd om hvordan jeg gjorde det med fylling av bensin, om det var full tankt og om jeg bare skulle fylle opp det jeg hadde brukt.
Selgeren, var bare nei nei nei, jeg skulle ikke fylle opp noen ting. Han viste også at jeg kom til å kjøre Oslofjordtunnellen og sa at jeg bare skulle kjøre på autopass! (uten at jeg spurte om dette)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...